OlleellO Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Skal bytte ut org fronthøytalere i en Golf 1.6 1986 modell. Dette er de som sitter oppå dashbordet under vinduet. Lurte på om Jeg møter på noe problemer her og hvilke jeg skal kjøpe og bytte ut de orginale med. Skal ikke være så dyre. Men lurer på diameteren på de. Kan noen fortelle det eller må jeg ta de ut å sjekke. Siter "I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off." Joan Rivers "I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife." Ilie Nastase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 hissige 3.5" mener eg att det er, få ikke noe større nedi uten litt ombygging.... Men det skulle ikke vere noe prob med det:D Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stream Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by Macgyver hissige 3.5" mener eg att det er, få ikke noe større nedi uten litt ombygging.... Men det skulle ikke vere noe prob med det:D Stemmer det. Noen virkelige råskinn. Med litt om og men kan du sikkert få inn 4". Men da ville jeg heller bearbeidt inn noen 6.5" i dørene. Siter Stig Johansson Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlleellO Skrevet Januar 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Skl ikke være noen perverse greier så går nok greit det. Kameraten min skal bare ha spiller nye fronthøytalere og noen eltax hattehyllehøtalere i den nå. Kan vi bruke orginale ledninger til fronthøytalerne? Hvordan kabler foreslås til hattehyllehøytalerne? Siter "I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off." Joan Rivers "I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife." Ilie Nastase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 bare bruk di orginale ledningen om det skal drives av cd spilleren, lever så lite strøm uansett :D Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knusern Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Hør på dette her. Kammeraten min har akkurat samme bil og vi klarte feen å stappe inn 10 cm Pioneer, MEN ikke gjør det. Du har nemlig ikke plass, dashbordet er av ganske tykt hardplastikk og jeg sleit i 3 timer for hver j**** hull. Dessuten kommer magneten i kollisjon med ventilasjonssystemet, og ikke nok med det. Man får nemlig ikke festa høytalerene ordentlig så de bare skurer på grusete føre. Bilradiospes.no har noen 8 cm fra RF som passer perfekt til utbytte av disse. 10 RMS eller noe var det. Men for guds skyld. Bygg heller ut noen 6,5" i døra. Siter *-------* mvh Erik *-------* ---> Sierra 2.0i CLX X - Rieju RR 50 X - Go-go tråbil X - Tippo trehjulssykkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Originally posted by OlleellO Skal bytte ut org fronthøytalere i en Golf 1.6 1986 modell. Dette er de som sitter oppå dashbordet under vinduet. Lurte på om Jeg møter på noe problemer her og hvilke jeg skal kjøpe og bytte ut de orginale med. Skal ikke være så dyre. Men lurer på diameteren på de. Kan noen fortelle det eller må jeg ta de ut å sjekke. Det "letteste" i Golf 2 er å benytte et separat 2 veis frontsystem bestående av diskant (1") og mellomtone (5 1/4") og så plassere diskant oppå dashbordet og 5 1/4" i fordørene. Kanskje kan man få til 6" i dørene istedenfor, må vurderes ettersom hvor masse jobb man vil legge i. Har sett 8" midbass i fordørene på Golf 2 også, men da må/bør man ha egen mellomtone i sparkepaneler e.l. Lykke til :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 ja det der er en god løsning som jeg synes låter bra. det er ikke noe vanskelig å sette 6". Det er bare å lage egne kasser og montere på dør trekket. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 det som kan vere litt vrient er å legge inn kabler til høytaleren om det ikke er gjenomførings hull der, Noen som har gode løsninger på det problemet da ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 borr maskin med metall bor. er som oftest ikke no problem på gamle biler. det er på nye det er dritt å få igjennom kabler, fordi der e rdet sentrallås og masse annet rart Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by Macgyver det som kan vere litt vrient er å legge inn kabler til høytaleren om det ikke er gjenomførings hull der, Noen som har gode løsninger på det problemet da ? Innen et par år nå så er ikke dette et problem lenger, for utviklingen går i retning av trådløs overføring av lyden også i bil. Så vi kan jo bare glede oss til den dagen. mvh Roy Siter Roy Andersen TRU Cerwin-vega! VIBE Lanzar Pyle www.soundpressure.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Det vil i tilfelle kreve en forsterker for hvert element. Energien må jo komme etsted fra, og jeg hadde ikke tatt sjansen på å sitte i en bil hvor energistråler (eller plasma, hehe :P) )hadde gått på kryss og tvers... Om hvert element hadde sin egen dedikerte forsterker og signalene ble sendt trådløst over en bluetoothliknende protokoll hadde det jo vært genialt. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlleellO Skrevet Januar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by jalla Det vil i tilfelle kreve en forsterker for hvert element. Energien må jo komme etsted fra, og jeg hadde ikke tatt sjansen på å sitte i en bil hvor energistråler (eller plasma, hehe :P) )hadde gått på kryss og tvers... Om hvert element hadde sin egen dedikerte forsterker og signalene ble sendt trådløst over en bluetoothliknende protokoll hadde det jo vært genialt. Er du redd for den typen stråling burde du nok flytte til fjellet og holde deg nedgravd i kjellern der resten av livet!!! ;) Siter "I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off." Joan Rivers "I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife." Ilie Nastase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Neida, er ikke redd for stråling sånt sett, men om en ser på energimengdene så er det rimelig stor forskjell på den ene watten som en brutal mobil sender ut, og de par tusen watt som ville måtte gått i konsentrerte stråler her. Begynner å bli rene starwars i bilen da, hehe :P Feel the force luke.. ZAPP hæhæh Kvantefysikken vil muligens gi svar her etterhvert, men jeg tviler på at NASA, EISA og CERN prioriterer bilstereo i forskningen sin, hehe. Nuvel. Spora litt av der... I mellomtiden får vi banne lystig mens vi med såre fingertupper og hjemmebøyde tenger stapper kabler, delefiltre og elmenter inn i alle kriker og kroker. :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlleellO Skrevet Januar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Hehe morsom tanke i allefall ;) Siter "I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off." Joan Rivers "I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife." Ilie Nastase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg