Gå til innhold

Ulyd i girkasse 01 Polo 1,4 16v

Ranger emnet


lindbøl

Anbefalte innlegg

Prøv å google gearkasse kodene. Så og si alle bruker 085-kasser, men selv om koden er forskjellige kan utvekslingene være like og kassene fysisk like utvendig. Gearkassen fra 1,4L 16v 100 hk har feks lik utveksling som Polo G40 frem til 99. Utvendig er utgående aksel/flensen til drivaskelleddet noe forskjellig, og inngangen på gearskjalteren

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har kjøpt en brukt kasse, den er forhåpentlig vis på tur hit nå. Selger kaller den en erstatningskasse. Den skal passe! Jeg skal sjøl være med på byttet når det skjer. Får bistand fra en kompis som har skrudd bil i noen år. Han ser ingen utfordringer.......... Jeg skal gi dere et resyme av erfaringene når jobben er gjort. i fikk et tilbud på 12000 fra et lokalt verksted her: ut med boksen, overhaling av boks og så inn med den igjen. Jeg kommer unna med vel halvparten hvis "jeg gjør det sjøl". Erfaringene jeg kommer tiil å gjøre de nærmeste dagene, vil vise hvor lur jeg har vært........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en brukt kasse, den er forhåpentlig vis på tur hit nå. Selger kaller den en erstatningskasse. Den skal passe! Jeg skal sjøl være med på byttet når det skjer. Får bistand fra en kompis som har skrudd bil i noen år. Han ser ingen utfordringer.......... Jeg skal gi dere et resyme av erfaringene når jobben er gjort. i fikk et tilbud på 12000 fra et lokalt verksted her: ut med boksen, overhaling av boks og så inn med den igjen. Jeg kommer unna med vel halvparten hvis "jeg gjør det sjøl". Erfaringene jeg kommer tiil å gjøre de nærmeste dagene, vil vise hvor lur jeg har vært........

 

 

Hvor handla du kasse henn?

og skal du overhale den før du setter den i?

- 1998 VW PASSAT 5VT

 

x 2001 VW POLO 6N2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg ut hvilken motor som står i Ibizaen min.

ABU motor er det.

Er det noen som har formening om hvilken girkasse det er da?

 

Råi

 

Se i servicehefte, eller det hvite klistremerke i bagasjerommet, pleier å stå på innside av "bakplaten", mellom baklyktene

 

Her er de jeg fant på pc'n i farten

CZG ATV

Einsatz Polo 6N* Einsatz Motorkennbuchstaben:

1,6 / 55 kW PY - G40 mit Kat

Übersetzung 1. Gang 3,455 Übersetzung 1. Gang 3,455

Übersetzung 2. Gang 2,095 Übersetzung 2. Gang 2,095

Übersetzung 3. Gang 1,448 Übersetzung 3. Gang 1,469

Übersetzung 4. Gang 1,098 Übersetzung 4. Gang 1,098

Übersetzung 5. Gang 0.891 Übersetzung 5. Gang 0,851

Übersetzung Rückwärtsgang 3,384 Übersetzung Rückwärtsgang 3,385

Achsantrieb 3,333 Achsantrieb 3,333

Kupplungsscheibe 200 mm Kupplungsscheibe 200 mm

 

 

8P 8R

Einsatz Motorkennbuchstaben:* Einsatz Motorkennbuchstaben:*

MH* NZ* GT GK

Übersetzung 1. Gang 3,455 Übersetzung 1. Gang 3,455

Übersetzung 2. Gang 1,958 Übersetzung 2. Gang 2,087

Übersetzung 3. Gang 1,250 Übersetzung 3. Gang 1,469

Übersetzung 4. Gang 0,891 Übersetzung 4. Gang 1,122

Übersetzung 5. Gang 0,740 Übersetzung 5. Gang 0,891

Übersetzung Rückwärtsgang 3,385 Übersetzung Rückwärtsgang 3,385

Achsantrieb 4,063 Achsantrieb 4,063

Kupplungsscheibe 190 mm Kupplungsscheibe 190 mm

 

 

8S AEB

Einsatz Motorkennbuchstaben: Einsatz Motorkennbuchstaben:*

PY - G40 ohne Kat MH* NZ* GT

Übersetzung 1. Gang 3,455 Übersetzung 1. Gang 3,455

Übersetzung 2. Gang 2,087 Übersetzung 2. Gang 1,958

Übersetzung 3. Gang 1,469 Übersetzung 3. Gang 1,250

Übersetzung 4. Gang 1,122 Übersetzung 4. Gang 0,891

Übersetzung 5. Gang 0,891 Übersetzung 5. Gang 0,740

Übersetzung Rückwärtsgang 3,385 Übersetzung Rückwärtsgang 3,385

Achsantrieb 3,333 Achsantrieb 4,063

Kupplungsscheibe 200 mm Kupplungsscheibe 190 mm

 

 

AFA AHD

Einsatz Motorkennbuchstaben:* Einsatz Motorkennbuchstaben:*

HZ GK

Übersetzung 1. Gang 3,455 Übersetzung 1. Gang 3,455

Übersetzung 2. Gang 2,087 Übersetzung 2. Gang 2,087

Übersetzung 3. Gang 1,469 Übersetzung 3. Gang 1,469

Übersetzung 4. Gang 1,122 Übersetzung 4. Gang 1,098

Übersetzung 5. Gang 0,891 Übersetzung 5. Gang 0,851

Übersetzung Rückwärtsgang 3,385 Übersetzung Rückwärtsgang 3,385

Achsantrieb 4,267 Achsantrieb 4,063

Kupplungsscheibe 190 mm, bis April 1986 180 mm Kupplungsscheibe 190 mm

 

 

AHZ AYZ

Einsatz Motorkennbuchstaben:* Einsatz Motorkennbuchstaben:

HZ AAU

Übersetzung 1. Gang 3,455 Übersetzung 1. Gang 3,455

Übersetzung 2. Gang 2,087 Übersetzung 2. Gang 1,958

Übersetzung 3. Gang 1,469 Übersetzung 3. Gang 1,250

Übersetzung 4. Gang 1,098 Übersetzung 4. Gang 0,891

Übersetzung 5. Gang 0,851 Übersetzung 5. Gang 0,740

Übersetzung Rückwärtsgang 3,385 Übersetzung Rückwärtsgang 3,385

Achsantrieb 4,267 Achsantrieb 4,267

Kupplungsscheibe 190 mm, bis April 1986 180 mm Kupplungsscheibe 190 mm

 

 

CWN CWS

Einsatz Polo 6N* Einsatz Polo 6N*

1,0 / 33kW 1,6 / 55 kW

Übersetzung 1. Gang 3,455 Übersetzung 1. Gang 3,455

Übersetzung 2. Gang 2,095 Übersetzung 2. Gang 1,955

Übersetzung 3. Gang 1,448 Übersetzung 3. Gang 1,250

Übersetzung 4. Gang 1,098 Übersetzung 4. Gang 0,891

Übersetzung 5. Gang 0,891 Übersetzung 5. Gang 0,740

Übersetzung Rückwärtsgang 0,384 Übersetzung Rückwärtsgang 0,384

Achsantrieb 4,267 Achsantrieb 3,588

Kupplungsscheibe 190 mm Kupplungsscheibe 200 mm

 

CWU CWV

Einsatz Polo 6N* Einsatz Polo 6N*

1,3 / 40 kW 1,6 / 55 kW

Übersetzung 1. Gang 3,455 Übersetzung 1. Gang 3,455

Übersetzung 2. Gang 2,095 Übersetzung 2. Gang 2,095

Übersetzung 3. Gang 1,448 Übersetzung 3. Gang 1,448

Übersetzung 4. Gang 1,098 Übersetzung 4. Gang 1,098

Übersetzung 5. Gang 0,851 Übersetzung 5. Gang 0,851

Übersetzung Rückwärtsgang 0,384 Übersetzung Rückwärtsgang 3,384

Achsantrieb 3,875 Achsantrieb 3,588

Kupplungsscheibe 190 mm Kupplungsscheibe 200 mm

 

 

DDH DDJ

Einsatz Polo 6N* Einsatz Polo 6N*

1,4 / 44 kW 1,6 / 55 kW

Übersetzung 1. Gang 3,455 Übersetzung 1. Gang 3,455

Übersetzung 2. Gang 1,955 Übersetzung 2. Gang 1,955

Übersetzung 3. Gang 1,250 Übersetzung 3. Gang 1,250

Übersetzung 4. Gang 0,933 Übersetzung 4. Gang 0,933

Übersetzung 5. Gang 0,740 Übersetzung 5. Gang 0,740

Übersetzung Rückwärtsgang 0,384 Übersetzung Rückwärtsgang 3,385

Achsantrieb 3,875 Achsantrieb 3,588

Kupplungsscheibe 190 mm Kupplungsscheibe 200 mm

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 3 biler i løpet av de 2 årene jeg har hatt lappen og maken til probembil har jeg aldri hatt. Annenhver måned er det et eller annet som ryker. Må bare få tak i ny gearkasse og få den vekk til høysbydene også blir det aldri VW igjen. det er helt sikkert!

 

 

hmm, i systemet mitt her på møller fikk jeg ikke opp noen ting, men er vel en lapp i bagasjerommet mener jeg, i resservehjulsbrønnen tror jeg. evt så er det også merket på girkassen, ikke alltid like lett å finne.

 

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår