Gå til innhold

Forgasser turbo. Hva trenger jeg?

Ranger emnet


AUGU

Anbefalte innlegg

Som topic sier.

Skal montere forgasser turbo på vinter bilen min.

Har alt som jeg trenger, men fikk høre at jeg må ha en spessiel bensin pumpe til denne turbo forgasseren fra volvo?

 

Er dette tilfelle? hvor får jeg tak i den og er det mulig å bruke noen annen pumpe eller?

 

Mvh

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan modde den orginale pumpa.. Borre ett hull under membranen på pumpa, tre inn en nippel, og sette den på trykkboksen før forgasseren.. Du vet vel at du må ha en spesiell forgasser også ja? Samt fordeler.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt bruke den orginale gasseren. bare å følge denne http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

jeg har heller koblet opp ei elektriskpumpe og investert i bensintrykks regulator for gasser turbo enn å myggel mekke på ei mekanisk pumpe.

tenninga tar du enten i fra B19A med store vakumklokka eller K tenning. det er etter min mening den beste løsningen men ikke nødvendig for å få en fungerende motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gasser turbo, og en ombygd fordeler som skal forskyve tenninga.

 

Skal jeg bruke en el bensin pumpe beregnet på forgasser?

Hvor burde jeg montere den?

Og monterer jeg bensin trykks regulatoren på returen fra forgasseren? slik at den struper ved trykk?

 

Takk for infoen:)

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår