Gå til innhold

Amcar for nybegynner..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

G20 med 5.0L bruker 1,4 på langtur, 1,6-1,7 med biltralle på langtur, samme som campingbil og 3,xL på aviskjøring. Ellers er de forferdelig brede (som ei biltralle) på smale norske seksmeters riksveger.

 

Forferdlige trange i fotbrønnen på høyre side foran og jeg husker den som litt stiv og stumpete på dårlig veg. Men det kan man jo og si om en mk3 Caramelle hvor man også sitter oppå hjulene. Ellers er det jo digg komfort med kapteinstoler og laidback kjørestil.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle starcraft er ombygd ,basert trolig på en varebil.

Disse har ofte rust under siderutene.

G20 er et chassis beregnet for lavere lasteevne og er derfor mykere og smidigere enn et G30 chasssis.

Disse har 8 bolta hjul i forhold til 6 bolt på G20.

nå er det vel andre som kjenner disse bedre med hensyn til utstyrsvarianter så det får andre svare på

 

Riktig det at bensinutgaven koster mer i forbruk pr mil, men når det kommer til det som virkelig gjelder så er det totalkosten som spiller rolle. Diselugaver har en tendens til å koste mer i vedlikehold, noe å tenke på.

Beste alternativet er jo selvfølgelig en gasskonvertert bensinvan, men disse er vanskelig å finne samt at det jo avhenger av om du har fyllestasjoner i nærheten.

 

 

Ford van mellom 92 og 95 med 7,3liter diesel er kanskje det aller beste alternativet. Lavere forbruk og veldig lite mekaniske problem samt mindre rustplage.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford van mellom 92 og 95 med 7,3liter diesel er kanskje det aller beste alternativet. Lavere forbruk og veldig lite mekaniske problem samt mindre rustplage.

 

Amen til det!

 

Har kjørt en -92 E350 daglig i 5-6 år nå ute andre prøblemer enn slitedeler og et manglende hastighetssignal. Om den går billig er opp til hver enkelt å vurdere. Laveste forbruk på småkjøring er 1.5 med en pakke egg under foten, normalen ligger nok rundt 1.7. Kjører greit langtur på 1.1-1.2 i moderat hastighet opp mot 90km/t. Skal dog sies at jeg har 4.10 utveksling mot normalt 3.54 da jeg har en som er opprinnelig bygd som minibuss ut ifra en HD Cargo chassis.

 

Står en tilsvarende her i nærområdet til salgs for 59000 som er en 6-seter kombi hel og grei .

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei si hvorfor det! kan jo spørr dem om hva de synes om den chevy vanen fra 1996 og oppover

 

1,1-1,2 i forbruk på E-van er jo det samme som det jeg har sett.

Prøver hele tide å se dette i et helhetlig bilde som langt ifra handler om kunn drivstofforbruk, men selvfølgelig er det dette folk "ser" i det daglige.

Tipper kostneden på dette utligner seg den dagen naboen må skifte dyser i den fine nye direkteinnsprøyta turbodieselen sin, til en prislapp fra 3500-5000,- pr STK + arbeid

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på en chevy G20 å G30?

 

En annen viktig forskjell,er at G20 kan du kjøre på vanlig førerkort mens G30 krever førerkort for opptil 7500 kg.

(Forutsatt at den ikke er nedregga)

En G20 er også billigere i bomstasjoner da den går som personbil.

1961 Ford Galaxie

1939 Ford Delivery ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chevvy van starcraft har tendens til og ruste under siderutene, baklykter, under takrennen.

6,2 l diesel motorne har svakheter med blokk og topp pakninger som har lett for og sprekke, sats på 6,5 diesel

 

Vet ikke om jeg er helt enig med deg der dynaBel, har kjørt Chevy siden '87 før jeg nå gikk over til Dodge, 6,2 literen er jo kjent som den mest slitesterke dieselmotoren Chevrolet har benyttet seg av i personbil/truck/van markedet, nærmest uslitelig, jeg har aldri hatt noen av disse problemene du nevner, ingen i klubben heller, og vi har tilsammen kjørt noen hundretusen km med disse motorene.

6,5 literen er også en bra motor, men pass på at dieselpumpa er bytta, disse ryker som oftest men tas ofte på garantien hvis du har handlet av en seriøs forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår