Gå til innhold

Amcar for nybegynner..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Takk Skody, må bare kvitte meg med min nåværende bil først.

Hva er egentlig forskjellen på en chevy G20 å G30?

Hva er forskjellen på Beauville-Tiara-Starcraft-SL Brougham?

Er det en beauville jeg helst bør se etter? Har mye å lære tydeligvis

 

På denne siden var det mye rare svar.

Men Beauville.Tiara-Starcraft og Brougham er navnene på de Conversion firmaene som bygger om disse Vanene fra Chevrolet, Dodge og Ford. Tiara er den største, eller i hvertfall var det, både fra Chevrolet og Ford. Det finnes sikkert 15, eller fantes, slike store firmaer i statene. Det har også var conversion utgaver av.f.eks. Suburban.

 

G20 er et lettere chassis, med høyere utveksling og mer personbilaktig fjøring, G30 har grover ramme, er tyngre, har lavere utveksling(høyere forbruk)- noen har den gamle TH-400 kassa og 3 trinns automat, og har stivere fjøring. Begge ble dog levert som lastebiler over 3500 kg her i Norge, så det er ikke dermed sagt at en g20 automatisk kan kjøres på B-lappen. Men du kan forholdsvis enkelt registrere den ned, hvis du får papirer fremdeles.

 

Starcraft er vanligst her i Norge, og den er regnet som bedre utstyrt enn f.eks. Beauville.

Skal du ha bensinutgave, går for en med TBi innsprøytning og 700 kasse. 6.2 Diesel er en grei,men treg motor, og den er mye mer servicekrevende med kortere intervall. Forsåvidt greit nok, men det er nok av idioter der ute som ikke følger opp dette når bilene blir gamle.

 

Er usikker på om bensinutgavene er levert med både 10 og 12 bolta bakaksel. Tell i såfall skruene på huset ved diffen. 10 eller 12 skruer.

 

Sjekk forstilling, her er det smørenippler, dessverre later det til at folk ikke vet dette, og enkelte bytter endeledd omtrent annet hvert år.

 

700 kassa og 4L60E kassa er like, men den ene skifter elektronisk, mens den andre skifter på vacuum. Innmaten er lik, og disse kassene tåler ikke all verden i en tung Van, men er den ikke brukt som trekkvogn for henger pleier deet å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er diesel pumpa noe man kan bytte selv?

Hadde en diesel Suburban vært en grei førstegangs amcar?

 

Min første amcar var (og er fortsatt i tilegg til en caprice) en 87' Suburban med 6,2 diesel. Før jeg kjøpte den hadde jeg hatt en 84' MB 190 E og en 98' mondeo stasjonsvogn, så det var en helt annen verden kan du si. Men du blir litt "king of the road" i forhold til alle de små japsene som suser rundt. Dieselmotoren høres ut som ett pukkverk, men det er normalt. Min bruker ca 1.5 liter på mila ved normal kjøring, (og litt olje). Prøv å finn en med 4 trinns kasse, (3 + overdrive) for støynivået og turtallet blir høyt over 80 med 3-trinns. Se etter rust! De fleste subbene har gått i norge siden de var nye, så sjekk nøye. Ellers er den helt suveren på vinterføre til tross for egenvekt på nesten 3 tonn. Gå for en med manuelle frihjulsnav, de automatiske er kjent for å takke for seg ofte. Har ikke klart å sette meg fast etter 3 vintere med gode forsøk. Litt info hvertfall, uoversiktelig og fint. Uansett så er subben suveren!

79' Chevy Caprice Coupe 5,7

87' Chevy Suburban 6.2d

x: 98' Mondeo 1.8i stv.

x. 84' MB 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På denne siden var det mye rare svar.

Men Beauville.Tiara-Starcraft og Brougham er navnene på de Conversion firmaene som bygger om disse Vanene fra Chevrolet, Dodge og Ford. Tiara er den største, eller i hvertfall var det, både fra Chevrolet og Ford. Det finnes sikkert 15, eller fantes, slike store firmaer i statene. Det har også var conversion utgaver av.f.eks. Suburban.

 

G20 er et lettere chassis, med høyere utveksling og mer personbilaktig fjøring, G30 har grover ramme, er tyngre, har lavere utveksling(høyere forbruk)- noen har den gamle TH-400 kassa og 3 trinns automat, og har stivere fjøring. Begge ble dog levert som lastebiler over 3500 kg her i Norge, så det er ikke dermed sagt at en g20 automatisk kan kjøres på B-lappen. Men du kan forholdsvis enkelt registrere den ned, hvis du får papirer fremdeles.

 

Starcraft er vanligst her i Norge, og den er regnet som bedre utstyrt enn f.eks. Beauville.

Skal du ha bensinutgave, går for en med TBi innsprøytning og 700 kasse. 6.2 Diesel er en grei,men treg motor, og den er mye mer servicekrevende med kortere intervall. Forsåvidt greit nok, men det er nok av idioter der ute som ikke følger opp dette når bilene blir gamle.

 

Er usikker på om bensinutgavene er levert med både 10 og 12 bolta bakaksel. Tell i såfall skruene på huset ved diffen. 10 eller 12 skruer.

 

Sjekk forstilling, her er det smørenippler, dessverre later det til at folk ikke vet dette, og enkelte bytter endeledd omtrent annet hvert år.

 

700 kassa og 4L60E kassa er like, men den ene skifter elektronisk, mens den andre skifter på vacuum. Innmaten er lik, og disse kassene tåler ikke all verden i en tung Van, men er den ikke brukt som trekkvogn for henger pleier deet å gå bra.

 

Nå skifter vel ikke 700 kassa på vakum akkurat, her må du lese mer før du gir svar, dumt når andre tar en avgjørelse på feil grunnlag.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

allt etter skal du ha ny eller gammel van?. gammel:så vil jeg anbefalt chevy van starcraft g20.g30 dersom ned.reg til kl.B helst 6.2diesel mye billigere men ikke like spreg som en bensin van. vi har chevy van med 6.2d og de har vert en kjempe god bil i over 10år så lenge vi har hatt den veldi slite sterk motor. men ps.. husk allti og ha fullt me olje da varer dem lengst. forsjell mellom g20/g30 er g20 er et myr mykere understell veldi jynge hest. men er under 3500kg kl.B. g30 er et mye hardere understell en g20 mye stivere og har 8hjulmuttere i steden får 5som g20 har.

skal du ha ny van så: chevy express van 1500 5.3l med gassanlegg. eller 6.6duramax turbo diesel er også en kjekk motor. men må kjøpe en som er reg. som kl.B får og sleppe farstperre!! skall du bare ha 3 seter er de fornuftige priser men med bakseter så blir de fort veldi!! dyrt me norske avgifter noe som ikke hørre hjemme en plass!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår