Gå til innhold

Riviera

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Riviera

  • Bursdag 08/06/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Oppland

Riviera's Achievements

  1. Det er bare en ting å si, snekker-Oldsene er grusomme. Mulig de var ok for sin tid, men dette er ikke pent. Det får det aldri blitt.
  2. ------------------- Jeg har selv en 67 Riviera med tilstand 2, men jeg liker helst originale biler. Hvis du skal gjøre noe med denne foreslår jeg at du får tak i originale options i stedet for å stappe den full med jallating som elektriske døråpnere o.l. I stedet for å bytte innsug/forgasser i nailheaden din, som jo heter nailhead pga de små ventilene, kan du heller sette inn en 455 med th-400 bak. Men ta for all del vare op 401 slik at du kan bygge den tilbake til original stand om noen år. Originle biler vil alltid være mer verdt. Ellers ser bilen fin ut den. Ta vare på den! 67 Buick Riviera 80 Buick Skylark 88 Buick LeSabre
  3. Noen har da blitt rike på USA import, bla phoenixuscars. Men det er ikke poenget her. Poenget er at det blir tatt hit altfor mange DÅRLIG biler. Biler i generelt sliten tilstand. Dette ødelegger markedet. For de priser disse bilene til 70-90.000 kr. F.eks. for en Lincoln Town Car 4 dørs, også er den ikke en toer bil på amcars takstskjema engang, kanskje nærmere 3 og til og med 4 i enkelt tilstander. Og her trengs ikke bare lakk, krommer er også svært ofte ripete og dårlig, samt at interiøret har noen skader hist og pist. Men så lenge disse skal ha igjen så mye, blir de strøkne bilene enda dyrere, gjerne 140-150.000 kr, som i og for seg er greit nok for en low mileage opptil 30.000 miles, men disse blir ene og alene så dyre pga. de dårlige bilenes prisnivå. Mange av bilene som blir tatt hit burde vært solgt for 30.000 kr. Det er altfor mange uten kunnskap og peiling som driver med import. Det er nesten utrolig hvor ivitende en del er der ute. Landet flommer jo f.eks. over av Corvette, og gud veit hvor mange dårlige Vetter jeg har vært med å sett på.
  4. Men altså, du må jo vite hva slags motor som satt der i utgangspunktet. Det er forskjell på en med original bigblock og en med sekser. Er det en SS/RS utgave? Dette trekker opp prisen. Er alt av listverk, krom o.l. i dårlig eller bra stand? Dette er ting som er dyrt og krever MYE arbeid for å få fikset. Dummeste jeg ser er slike biler uten listverk og lakkerte fangere.... Har den bucket seats? Hva slags utstyr? osv. Det er en masse ting som spiller inn i tillegg til det du nevner. Og som en god hovedregel er, det er ALLTID billigere å kjøpe en bil i så god stand som mulig.
  5. Huff da. Syntetisk på gamle støpejernsblokker er fy fy. Få på noe mineral, enten 10w40 eller 15w40.
  6. På denne siden var det mye rare svar. Men Beauville.Tiara-Starcraft og Brougham er navnene på de Conversion firmaene som bygger om disse Vanene fra Chevrolet, Dodge og Ford. Tiara er den største, eller i hvertfall var det, både fra Chevrolet og Ford. Det finnes sikkert 15, eller fantes, slike store firmaer i statene. Det har også var conversion utgaver av.f.eks. Suburban. G20 er et lettere chassis, med høyere utveksling og mer personbilaktig fjøring, G30 har grover ramme, er tyngre, har lavere utveksling(høyere forbruk)- noen har den gamle TH-400 kassa og 3 trinns automat, og har stivere fjøring. Begge ble dog levert som lastebiler over 3500 kg her i Norge, så det er ikke dermed sagt at en g20 automatisk kan kjøres på B-lappen. Men du kan forholdsvis enkelt registrere den ned, hvis du får papirer fremdeles. Starcraft er vanligst her i Norge, og den er regnet som bedre utstyrt enn f.eks. Beauville. Skal du ha bensinutgave, går for en med TBi innsprøytning og 700 kasse. 6.2 Diesel er en grei,men treg motor, og den er mye mer servicekrevende med kortere intervall. Forsåvidt greit nok, men det er nok av idioter der ute som ikke følger opp dette når bilene blir gamle. Er usikker på om bensinutgavene er levert med både 10 og 12 bolta bakaksel. Tell i såfall skruene på huset ved diffen. 10 eller 12 skruer. Sjekk forstilling, her er det smørenippler, dessverre later det til at folk ikke vet dette, og enkelte bytter endeledd omtrent annet hvert år. 700 kassa og 4L60E kassa er like, men den ene skifter elektronisk, mens den andre skifter på vacuum. Innmaten er lik, og disse kassene tåler ikke all verden i en tung Van, men er den ikke brukt som trekkvogn for henger pleier deet å gå bra.
  7. Eller min: :) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18457738
  8. Ja, og det er helt rett. Jeg som bommer. 267 er en Chevrolet motor. Hadde du hatt en 260 cid hadde det vært en Olds, men Pontiac hadde sin 265. Det var 260 cid Oldsmobile bygde sin noe lumske diesel på, tillegg til 350 åtteren da. Men ingegn av motorene noen suksess.
  9. Hva med å sette i en Volvo Dieselmotor? Neida, men 403 motoren har jo forholdsvis lam kompresjon, så andre stempler hadde jo gjort seg, men en kam som løfter litt høyere, annet innsug og forgasser kombinert med headers er jo det enkleste. Du er sikker på at det er Oldsmotor og ikke Pontiacmotor i den?
  10. Plastikk? Det er nok langt mer plastikk i Toyotaen. USA bilene fikk ikke særlig med plastikk før i siste halvdel av tiåret. Det er ganske tydelig at du ikke kan din bilhistorie, og hva gjør man på et bilforum om man synes 90-tallets Toyota Corolla er bra? Skylarken er ingen pen bil, men det er ikke Corollaen heller. Jeg har andre biler som er pene. Men som bruksbil fungerer den perfekt. Til deg: Det er ingen flere reparasjoner på amerikanske biler enn på andre, det er en myte. Leser man andre blader enn Rånern så finner man kjapt ut at både Buick, Cadillac, Lincoln, Mercury, Ford og noen ganger Chevrolet plasserer seg over Toyota og de andre japanske merkene, kanskje med untak av Lexus, gjentatte ganger når det kommer til kvalitet. Jeg har ingen cowboyhatt og amcarlogo, og jeg har en forholdsvis lang utdannelse. Skylarken er stillegående, komfortabel, driftsikker og bra på vinterføre.
  11. Du har tydeligvis ikke kjenskap til annet enn muskelbiler. Skylarken har et langt lavere støynivå enn Corollaen. Corollaen fra 90-tallet er noe av det verste man kan kjøre når det kommer til komfort. Mulig du ikke har kjørt stort av biler. Skrivingen din bærer noe preg av det.... Skylarken har nå snart bikket 320.000 km. Og den fungerer like fint enda. Dessuten, jeg kan kjøpe 2 komplette drivakslinger fra statene for 150$, nye. Jeg kan kjøpe alt over nett, og det er garantert billigere enn ræva delene på Biltema. Dessuten har ikke biltema alt. En dynamo til min bil kan jeg her i Norge kjøpe for 500-700 kr avhengig av hvor du kjøper den, på en slik Corolla veit jeg at den koster over 3000 kr, da en kompis av meg hadde en slik gedigen møkkabil. Bilen har ingen positive sider, annet enn at den er driftsikker.
  12. Ja, den motoren kom i 1980, men også den var en Oldsmotor. De brukte samme blokka på den lille dieselen, altså ikke 350 dieselen med den noe mer ukjente 4.4 literen. 267 motoren har forøvrig 115 hk...
  13. Javel? Jeg har kjørt en MENGDE veteranbiler, mest amerikanske, men også Europeiske. Bobler bruker rundt 1 liter ved vanlig kjøring, Opel Kadett 1.2 S omtrent det samme. Det er vanskelig å komme seg under det. Men en amerikaner er bedre på absolutt alt! Utstyr, komfort, like lavt støynivå som dagens biler (ikke muskelbiler o.l.). Ja de bruker noe mer bensin, men likevel. Rivieran min ligger rundt 2 l/mil ved ren bykjøring. Greier 1.2 l/mil ved langkjøring. Men en 70-talls amerikaner kan gå billigere avhengig av modell. Mens du i amerikanerne har både AC og Cruisekontroll og alt er elektrisk har man ikke engang servostyring i en europeisk bil fra denne tiden. Amerikanerne var lysår foran alle de andre på 50/60 tallet, men også 70-tallet, utover 80-tallet jevner det seg ut.
  14. Dette er jo bare piss. Amerikanere fra selv 50-åra har MEGET gode varmeapparat. Diesel er vel nettopp noe av det som ikke blir varmt med det første. Etter 1 minutts kjøring blåser det lunket i Rivieran min, selv vinterstid. Den er fra 1967. Det er helt håpløst når folk uten kunnskap uttaler seg. Airbag mnan få fra og med 74 modellene av Cadillac. Buick og Oldsmobile, ABS bremser var ganske vanlig hos amerikanske produsenter fra 1969 av. Forsterket karosseri? Du verden. Amerikaneren tenkte deformasjonssoner tidlig i 60-åra, og har stålbjelker fra og med 1968.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår