Gå til innhold

Hjelp!! Lakken reagerer med grunningen

Ranger emnet


Lille-Gul

Anbefalte innlegg

Heihei

 

Kjøpte ruststopp, med grunning i. Da jeg lakkerte over dette begynte lakken å reagere med grunningen, og det ble krystalisert. Måtte da fjerne lakken igjen..

 

Hva skal man gjøre?? Er det grunningen som ikke passer til lakken?? Noen ideer?

 

Hilsen, uerfaren biljente som lakkerte for første gang (prøvde iallefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da burde det jo funke :S

Sett om det er 2 stoffer der som ikke går sammen? Fra min (uerfarne) synsvinkel ser det ut som du må bytte ut en av de.

Den eneste gangen jeg gjorde det ble det brukt sparkel, en rødfarga "rustdreper", grunning og lakk. Funka da iallefall. Får håpe noen av "ekspertene" dropper innom tråden og kommer med noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har reagert med hverandre og da koker det, slik at du får f.eks krystaller som du har opplevd.

Ofte er det nok at grunningen får herde tilstrekkelig, så unngår man problemet. Men noen grunninger reagerer med lakken nesten uansett, og da er det bare å finne seg en bedre grunning..

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunning tørket over natten ja

 

Er ikke sikkert at den er nok tørket fordi, hva står det i teknisk info til grunningen om tørke teperatur og tørke tider da ? er det 1K eller 2K grunning ? hvor mange strøk og hvor tykt la du grunningen ? utlufting mellom strøkene ? hvilken sprøyte temp hadde du ?

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunningen sto det at den skulle tørke i 2 timer før lakkering, jeg lot den tørke i nesten 24 timer før jeg lakkerte. Brukte ruststopp og grunning i ett, roststopp (rustbeskyttende grunner) fra Corrostabil.

 

Skal ivei og kjøpe meg ny i dag, kanskje den fungerer bedre. Vil dere anbefale å kjøpe ruststopp og grunner hver for seg istedefor? Kan dette ha noe innvirkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår