Gå til innhold

MaartenE

Bruker
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MaartenE

  • Bursdag 10/19/1958

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Ford Capri
  • Årsmodell (eks 1995)
    1979
  • Motor (eks 1.6)
    2,3
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Borkenes

MaartenE's Achievements

  1. MaartenE

    ikke start

    motor er Y20DTH.(100 PS) vil tro at diseltilførsel er i orden, siden den lar seg slepe igang eller ved bakkestart. Har fått et tips om at startmotor kan være sliten og ikke klarer å dra motoren over fort nok
  2. MaartenE

    ikke start

    Har en litt vanskelig feil på bilen. 2003 mod 2.0 turbodiesel. Bilen starter og går om morgenen. Kjører på skolen 15 min kjøring ca kl. 9 og er ferdig ca kl 15. Da vil ikke bilen starte, startmotor driver motoren rundt uten problemer. Men bilen vil ikke starte. Sleper bilen eller bakkestart så starter den og går godt. Og kan kjøre hjem. Og samme prosessen neste dag. Har byttet olje, oljefilter, dieselfiler og luftfilter. Når bilen går fungerer den utmerket. Det er ikke satt feilkoder på bilen.
  3. den ene bolten nede mot torpedoveggen er en halv til en cm for lang til å gå klar av blokka. enten må motoren tilsvarende mot høyre eller så kan det være mulig å slippe traversen ned et par cm for å dra bolten ut mellom rammevangen og traversen. men aner ikke om det lar seg gjøre å slippe den ned så mye uten at styring, eksos etc nå taes ned maarten
  4. har def topppakning på en legacy 91/92 mod venstreside. men en toppbolt går i innerskjermen. må motoren ut, eller finnes det et triks for å få av toppen mens motoren står i bilen? mvh maarten
  5. maarten emilsen mail maarten_emilsen@hotmail.com
  6. jaha ny lærdom; stålbørste er ikke tingen... da kommer neste spørsmål... for man kjøpt noe som ikke koster skjorta, og som er brukbart?? biltema har noe utstyr? noen som kjenner til det?? Husk dette er på hobbybasis, trenger ikke utstyr som skal holde for daglig bruk i 10 år, men to gang i året. Hva med pusseskiver på vinkelsliperen? eller tar dette for hardt? og jeg har en Gebe kompressor på 3HK og 50l, med en ekstra tank på 50l.
  7. en annen ting, er spraybokslakk "tett"? eller siver det vann gjennom den og ruster?
  8. ikke bare å låne utstyr, da er jeg redd for at det må leies, eller betales for å få jobben gjort. kort sagt sandblåseutstyr er pr i dag ikke et alternativ, men kan 10000 RPM og stålbørste kan være et alternativ? eller noe annet.
  9. tja bor langs kysten, jobben ble gjort i garage. meningen var ikke verdens mest proff lakk, men å hindre at rusten tok helt knekken på platene. Sandblåseutstyr ikke tilgjengelig desverre så det gjelder, hva gjør jeg for å hindre at rusten kommer tilbake.
  10. Har en gammel bil som begynner å få en del lakkrust. Har pusset ned, hatt på rustkonverter, så grunning og spraybokslakk. men rusta kommer tilbake under lakken. noen som har gode og velprøvde forslag slik at rusten ikke kommer tilbake?? maarten
  11. Smile, joda har hatt problemer med passform. sikkert ikke slik du tenker, men dette er 15 - 20 år tilbake. Tror det hadde med utforminga på tenna til reima å gjøre, det støya noe så sinnsvakt. gikk ikke an å kjøre med. bytta på reim på nytt til orginal reim å bråket var borte. maarten
  12. sett gearkassa i revers, få en eller annen til å trampe bremsepedalen i bunn, og dra det du makter. følger motoren med, så kan det være at du må ut med starteren og holde mot med et stort skruvjern på tennene til svinghjulet. har du muttertrekker kan du prøve den på bolten, men da må du ha en kraftig en. e du tøff, kan du sette koppen på en latmannsarm. legge arma mot noe i understellet som tåler en trøkk, og hive motoren på starten. Husk bare et kort drag. da løsner den vanligvis. kan være lurt å ta av ledninga fra coilen til fordeleren så motoren ikke starter. noen ganger må du holde koppen på plass så den sitter skikkelig på bolten, men hold fingrene unna. dytt på den med et eller annet. Har brukt denne metoden flere ganger med hell
  13. MaartenE

    registerrem

    Noen som har erfaringer med Goodyear sin register-rem? Holdbarhet passform etc? maarten
  14. MaartenE

    2,9 v6

    Noen som har prøvd å bygge om en 2,9i til forgassermotor? eller som vet om 2,8 forgasser innsug passer på 2,9?
  15. MaartenE

    obd koder

    hmmm finner to grønne kontakter ved sikringsboksen, det blir i nærheten av computerboksen, ser ikke hvor ledningene går. men når de kobles sammen starter radiatorvifta?!! kontakten er tormet som en T. med en leding i.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår