Gå til innhold

Volvo 740 Tic som første bil?

Ranger emnet


Pykea93

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en 740 Tic som første bil, men er litt usikker på hvor mye HK det er i en orginal. Med tanke på forsikring hovr dyrt det blir osv.

Eller er det bedre å kjøpe en 740 uten turbo å trimme den? Vil ha rundt 150-170 hk... Noen som kan gi meg et svar på det?

 

Er 165hk i FT motorene og 182 i ET motorene. Begge kan lett trimmes til ca 200hk med å bare juster trykket.

 

Er billiger å bare kjøpe en turbo med en gang. NA trim på volvo er dårlig valuta for pengene når det er såpass billig med turbo.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er heilt færsk med lappen, vil eg tru det ikkje er so lurt med en turbo bil. det er veldig vansklig og holde farts grensa med bilen min i vertfall. å du med veldig lite erfaring med bil, så kan du fort feil beregne litt. men men, for all del.. :) min meining. :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er heilt færsk med lappen, vil eg tru det ikkje er so lurt med en turbo bil. det er veldig vansklig og holde farts grensa med bilen min i vertfall.

 

Trodde alle volvoer var utstyrt med trinnløs gasspedal jeg...

 

Ang forsikring så var forskjellen for meg ca 200kr i året på vanlig gl vs. turbo intercooler. Sjekk rundt med forskjellige forsikringsselskap. At det går så mye på hestekrefter som man kan få inntrykk av er feil. Det meste går på din alder og bilmodellens ulykkesstatistikk.

 

*edit: og en ting til, å trimme en sugemotor til 160ish hk er sikkert fint det, men du går glipp av dreiemomentet man får fra en turbomotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har villet gått for en org 740turbo kontra eks en gl.

grunnet at en gl er forholdsvis en kjedelig bil å kjøre å man vill etter en stund bynne å drømme om å montere turbo, å hvis du går for en org 740turbo så har du allerede turboen montert å du slipper å godkjenne om eks en gl til turbo. å selv om man har turbo i bilen så må man jo ikke nødvendigvis kjøre med flat fjøl hele tia.

er jo egentlig en fordel for å gå for en gamler 740turbo med b230et motor for da har du org ca 180hk +, men det er jo også svakheter med disse motorene å det er blokka/rådene, di er av den svakeste typen, men det er jo mulighet for å eventuelt sette inn en b230ft/fk bunndel. toppene på b230et motorene er jo den legendariske 531 toppen som alle skryter opp i himmelen, men den er i utgangspunktet bedre enn den standard 530toppen, så hvis du da finner ut at du vill oppgradere bunndelen så har du allerede en grei org topp fra b230et motorn å bruke. mange sier at 180hk ikke er så mye å skryte av, men det er en ubeskrivelig forskjell fra org gl med 116hk, å det holder med 180hk til å ha det artig å. er jo ikke nødt til å ha 500hk for å kose seg på bane eller lignende.

Endret av krbarstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår