Turbobenni Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Hei, er i full gang med planlegging om å putte kompressor i min fine V6'er. Tar snart kontakt med NBS for å få "nybygd" motoren sånn at den skal tåle litt trøkk. Men er dette mulig å få godkjent hos naf ? har hørt at det er noe som heter typegodkjenning, hva er det ? Jeg tar for meg at jeg sikkert må forsterke bremser, understell osv. Men hvis det ikke er mulig å få dette på skilter, kommer jeg ikke stort langt. Trur kansje dette blir en liten prosjekttråd på forumet etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Hvis du holder deg innenfor de orginale 230hk som dette avant-chassiset ble levert orginalt med skal det gå. Da må du også oppgraderer bremser og understell til S2 (5 bolt med større bremser). Hvis du holder deg innenfor de 174 hestene som 2,8Literen ble levert med, kan du vel få den godkjent med oppgraderingene dens. Husk at du også må klare å holde deg innenfor avgassutslipp og må vise til effektmåling ifra benk. Det er mye som kan godkjennes, selv i dette potetlandet, men du må bare ha rikelig med dokumentasjon. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Ikke glem at det er Statens Vegvesen - og ikke NAF - som skal godkjenne bilbygg. NAF kan kun gjennomføre EU test osv, så du kan jo ha flaks selvfølgelig, men etter boka må du teknisk godkjenne. Typegodkjenning er slik Audi har gjort for sine modeller, fastsatt effekt og teknisk spesifikasjon på det aller meste. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Er biltilsynet du skal godkjenne hos.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 NAF??? Tror nesten det er bedre med Statens Vegvesen da gitt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Problemet er bare at kompressoren du får til 2.6'en leverer nærmere 300hk... /Hit Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 også setter man på et større ladehjul for å få ned effekten. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet September 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 Problemet er bare at kompressoren du får til 2.6'en leverer nærmere 300hk... /Hit Oisann, ja det suger.. Men går det ikke ann å søke om det først da? kjipt å ha ferdigbygd den, også får ejg ikke godkjent. Men hadde blitt fet banebil da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet September 5, 2010 Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 Sist jeg var i kontakt med "biltilsynet" angående effektendring av en motor ble jeg nødt til å typegodkjenne motoren med den nye effekten. Det vil si at effekten er målt hos et firma som biltilsynet har registrert som seriøst nok til å gjennomføre testen etter slik som det står beskrevet i en eller annen norm. I tillegg så må avgasser syklustestes hos biltilsyn i tyskland, sveits, usa eller sverige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg