The cowboy Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 fikk et spørsmål av fruen her.. og fikk meg til å lure litt oxo.. hvilke bilmerker er russiske?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 yodudeLADAyodude Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Zil, den Sovjetiske Cadillac. :) LINK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Moskvitch 403 Pilot Moskvitch 412 GAZ Pobeda M20 GAZ 21 Volga Bilder av: http://www.home.no/migreg/norsk/Moskvitch.html http://www.home.no/migreg/norsk/IZh.html http://www.home.no/migreg/norsk/GAZ.html Mye bilder og info: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Bestefaren min hadde en 1 generasjons Pobeda.. Tøff bil da! Han som kjøpte den av han kjørte utfor med den og trilla rundt et par ganger, eneste han trengte var å få den omlakkert.. Han fikk den bare dratt opp på veien igjen å kjørte videre.... Ikke en bulk:D :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 http://www.autoindex.org/makelist.plt?cntr=46&letter=All se selv .. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Originally posted by Mad_Maxx Bestefaren min hadde en 1 generasjons Pobeda.. Tøff bil da! Han som kjøpte den av han kjørte utfor med den og trilla rundt et par ganger, eneste han trengte var å få den omlakkert.. Han fikk den bare dratt opp på veien igjen å kjørte videre.... Ikke en bulk:D :D Jeg jobbet på karosseriverksted en gang, og da kom det inn en turboladet Volga stasjonsvogn (ja det er sant - hadde MB E 300 TDT motor (6 syl)) som hadde frontet litt på venstre siden. Eieren ville ha den rettet, og den ble montert i Car-o-linern. Så ble bilen dratt dit den skulle være og når trykket ble sluppet opp igjen, så seg bilen tilbake igjen. Løsningen var å dra den forbi der den skulle være, la det stå natta over og så ble det tålig bra. Var nok gammelt panserstål i den. ZAZ er et annet russisk bilmerke (dødt nå) - de hadde en bil som lignet NSU Prinz (om noen kjenner dem). Det var en liten sak med hekkmotor som skulle være ment som russlands Folkevogn. ZAZ er forkortelsen for "Zaporozhysky Avtomobilny Zavod" og ble solgt i Norge (på 60 tallet) under navnet "Jalta". Forståelig nok... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Kult :D Skulle vel ha hatt turbo i Pobedan til morfarn min å... Noen å femti hester og TUNG bil..Gikk ikke akkurat unna i bakkene :D Var til og med en luksusutgave med skinn og div stash Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghia4x4 Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Originally posted by Mad_Maxx Kult :D Skulle vel ha hatt turbo i Pobedan til morfarn min å... Noen å femti hester og TUNG bil..Gikk ikke akkurat unna i bakkene :D Var til og med en luksusutgave med skinn og div stash artige greier. var sikkert utrolig sjelden i disse trakter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Så dere ikke denne på en av linken jeg oppga... TØFFING Volga V12 Coupe (2001) Bilen er basert på et GAZ Volga 21 karrosseri, og laget i et samarbeide mellom designbyrået A:level og karrosseri-firmaet Auto-Lak, begge med base i Moskva. Den er ombygd fra 4-dørs sedan til 2-dørs coupé, utstyrt med V12 motor fra BMW og ellers komponenter fra BMW 850 CSi. Ombyggingsarbeidet tok 17 måneder og det er ikke sagt hva kunden som bestillte bilen måtte betale. Det sies at det eneste som det ikke er gjort noe med, er lykteringene foran og lykteglassene bak. Offisielt er bilen registrert som en BMW 850CSi med "ombygd karrosseri". Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Originally posted by VolvoMan Så dere ikke denne på en av linken jeg oppga... TØFFING Volga V12 Coupe (2001) Bilen er basert på et GAZ Volga 21 karrosseri, og laget i et samarbeide mellom designbyrået A:level og karrosseri-firmaet Auto-Lak, begge med base i Moskva. Den er ombygd fra 4-dørs sedan til 2-dørs coupé, utstyrt med V12 motor fra BMW og ellers komponenter fra BMW 850 CSi. Ombyggingsarbeidet tok 17 måneder og det er ikke sagt hva kunden som bestillte bilen måtte betale. Det sies at det eneste som det ikke er gjort noe med, er lykteringene foran og lykteglassene bak. Offisielt er bilen registrert som en BMW 850CSi med "ombygd karrosseri". Volga V12 Coupe er jo griselekker..... Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Volgaen er dritstilig. Hele bunnplata kom vel fra BMW'n sånn at de "bare" satte karosseriet på den etter at det var ferdig frisert. For noen år siden kom det noen russere til Halden med en ZIL (eller var det en ZIM) for å delta i et billøp (Norgesløpet). Det de ikke hadde tenkt på var bensinprisene i Skandinavia, og de klarte SÅ VIDT å komme seg til Halden før hele budsjettet og ALLE sparepengene var borte. Da var det krise.... De ble innkvartert hos noen venner av meg, og en detaljert søknad om sponsing av bensin og matvarer fra Shell sentralt ble sendt på fax. Et midlertidig Shellkort med adgang til bensinpumper i Norge, Sverige og Finland kom med budbil fire timer senere fra Oslo. Jeg har bilder av bilen - men er ingen dataguru sånn at jeg får ikke lagt de ut her. Om noen gjør det for meg, så kan jeg sende bildene som mail. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Har du sett på guiden i signaturen min? Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Neida, jeg har ikke sett den. Takk skal du ha... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Håper det hjelper :) Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg