Gå til innhold

Hvor mange km holder en golf gti ca?

Ranger emnet


handsome

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Driver å ser på en golf gti nå..

 

Det er en 93mod golf 3 gti 2.0l 8v, som har gått 220 000km.. Det er byttet: Styrekule Olje,oljefilter plugger, bremsene fremme.

 

Også må reima byttes, men denne skulle jeg få med, samt stramme sett eller hva det het..

 

 

Så mitt sps: Noen som vet ca. hvor lenge en sånn bil/motor holder? Og om det er mye småfix med disse bilene, eller om det er kjør og ha det gøy?:)

[] BMW 320 e30 1987 mod (Banebil|Prosjekt)

[] BMW 520i e34 1996 mod

 

[X] BMW 316i e30 1985 mod

[X] BMW 318 e36 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan bilen er kjørt fra før av, av tidligere eiere, vedlikehold, service og alt det der. En som har gått 400 tusen med god vedlikehold, service og som er blitt tatt vare på, kan være i mye bedre stand enn en som har gått 100 tusen med herjing, burning og dårlig vedlikehold

 

Så kort sagt; kommer an på hvordan bilen er blitt behandlet :) Det er ikke et fasitsvar på det dessverre..

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det forstår jeg jo:P

 

Men lurer på ca det en golf motor tåler.. Med feks: vanlig person som kjører fint, bytter olje og filter regelmessig:)

 

Om den holder ut 250 000 eller 500 000 liksom:)

[] BMW 320 e30 1987 mod (Banebil|Prosjekt)

[] BMW 520i e34 1996 mod

 

[X] BMW 316i e30 1985 mod

[X] BMW 318 e36 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, svigerfaren min har en Mitshubishi Galant 90-mod som har gått 400-tusen. Tviler på at en Golf kan klare det samme. Var visstnok en Huyndai i Oslo som hadde gått en million. Typisk asiatiske biler.

 

Nei, men at en golf kan gå nærmere 300 000, tror jeg nok. Er jo interessant å sjekke annonser på Finn. Finner du noen gamle golfer der som har gått mer enn 300 000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sjekket selv inne på Finn. Av 1381 golfer til salgs der, så er det totalt 12 stk som har gått mer enn 300 000. 12/1381 er ikke mye. Det er under en prosent det.

 

Den som hadde gått mest var denne 97-modellen som har gått 390 000 (og den vil selger ha 39 000 kr for?):

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17801203

 

Nei, jeg tror ikke du skal regne med at en golf kan gå mer enn 300 000. Nå skal det sies at jeg er helt grønn på det tekniske ved biler, og jeg kan ikke gi deg en logisk forklaring på hvorfor eksempelvis japsebiler kan gå mye mer enn en golf. Jeg bare ser det jeg ser, og kan vel derfor konstatere det jeg gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et inntrykk av at levetiden over 250000km på en VW motor/gir er veldig avhengig av tidligere vedlikehold og hvordan den er blitt kjørt oppigjennom årene. Har bilen noenlunde servicehistorikk, lite oljeforbruk og en grei kompresjonstest, så burde du være sikker på at den holder en god stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At japsene går så langt ja, er ikke mye komfort igjen på japser flest når de har passert 300k(Vet det finnes unntak)når det gjelder biler som går langt er det ett bilmerke som teller.

 

Men det som avgjør hvor langt en bil kan gå er jo kjørestil, vedlikehold kvalitet, og langkjørte biler er absolutt en fordel.

Ville heller valgt en bil som er gått 40 mil om dagen med 400 på telleren enn en som har gått 120k på 14 år med uvisst antall eiere og slunken servicehistorikk.

 

De bilene jeg har stående her nå har gått hhv. 410k og 460k, riktignok ikke VAG men.

 

 

Men alfa og omega for en bils levetid er vedlikehold, med rett vedlikehold kan en bil gå nærmest evig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle Golf 3 ble solgt med ca 289k på telleren, og det er en del år siden. Så den sist i vår utenfor jobben, i like god stand (så desverre ikke eier og vet ikke hva nåværende km er, men den er over 300k).

 

Så holdes disse ved like så holder de nok en stund. Hvis det ryker noe er det neppe vanskelig å finne en 2.0 8v byttemotor. Men finnes jo sikkert GTIer som har gått mindre også, hvis du er usikker på akkurat den golfen.

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle Golf 3 ble solgt med ca 289k på telleren, og det er en del år siden. Så den sist i vår utenfor jobben, i like god stand (så desverre ikke eier og vet ikke hva nåværende km er, men den er over 300k).

 

Så holdes disse ved like så holder de nok en stund. Hvis det ryker noe er det neppe vanskelig å finne en 2.0 8v byttemotor. Men finnes jo sikkert GTIer som har gått mindre også, hvis du er usikker på akkurat den golfen.

 

 

Det høres bra ut:)

Da får jeg ta en tur å se på den da:)

 

Er det noe spesielt jeg skal se etter som svakheter på den golfen?:)

[] BMW 320 e30 1987 mod (Banebil|Prosjekt)

[] BMW 520i e34 1996 mod

 

[X] BMW 316i e30 1985 mod

[X] BMW 318 e36 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er et tau?

 

De fleste bilmotorer går i 4000-5000 timer før de havner på skroten.

 

Hvordan bilen er etter 300.000km avh. også av hva som er gjort med den.

 

F.eks Preluden min er gått 150.000km. Men den har ny motor, fjærer, dempere, alle foringer osv er byttet slik at den blir stram i fisken. Kan ikke sammenligne den med en Prelude det ikke er gjort noe med.

Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en bil kan gå så lenge du vil den skal. simple as that. er bilen god, holder den lenge, golfer er ikke noe værre enn mange andre biler der, men da dette er en relativt liten bil har den tendenser for å bli "handlevogn" og runde opp kilometere saktere i forhold til slitasje enn f.eks en langtursbil som omega eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår