Gå til innhold

Einar`s `91 Mercedes-Benz E 300TD Turbo Sportline


Einar

Anbefalte innlegg

Spørs vel hvor du er hen det, Bilens toppfart er 195 km/t, ved 5150 rpm som er maks som jeg tror jeg skal greie å nå vil man ligge i 229,6-232,4 km/t avhengig av dekkdim(195/65-15 eller 205/65-15 er standarddimensjoner), metret går til 230.

Slippet i converter er ikke medregnet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har egentlig alltid lurt på hvordan dem finner ut toppfarten på en bil ifra fabrikk ? Dem må jo ha noen begrensninger som at bilen må nå toppfarten før så-og-så mange meter... Nesten alle bilene jeg har hatt, gamle som nye går fortere enn dem oppgir... (Gps målt da såklart)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine også egentlig, og det skal sies at alle er fyllt opp godt, bilene mine veier stortsett rundt tillatt totalvekt når jeg veier dem.

 

Sierraen hadde jeg oppi 205, granadaen ca 230, osv.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig helt utrolig, en bil som kan være 20+ går "bedre" enn den gjør fra fabrikk. Sier seg nesten selv at dem da tester på en spesiell måte. maxfart innen 1000m eller noe... dunno. Testet min "nye" pug 306 1,6i vinterbil sist uke, 183 kmt på gps'n :) Tok litt tid da men...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja! det er jo den som har stått ved bernti's billakkering, kjenner en kompis av han du kjøpte den av.:m'm: Når du sier det så husker jeg jo denne bilen..

 

Ja, du får skru nå.. skal til Bø i kveld, kjøpe felger til laurelen.. han jeg skal kjøpe dem av er fra Lunde og har en svart laurel med sota ruter. Kanskje du veit hvem det er?!

 

Kan ikke huske at jeg noengang har stått ved bernti's mens jeg hadde denne, men....

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjøpte den nok av han da, må vel snart ta en telefon til han, bilen ble solgt med fri omreg ut juni, men han har aldri betalt omregistreringavgifta så den har jeg fått regning på.

Bil skla det bli, Vet du om den er mye stillt opp kanskje?

 

Faen som jeg lurte når Grimmi ringte meg og sa at du hadde skrivi her at omreg ikke var betalt. Men det ordna seg jo greit da, bare en kjapp tlf til tollvesenet og kjefte litt :p

 

Så bilen på texaco'n i lunde i går ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Faen som jeg lurte når Grimmi ringte meg og sa at du hadde skrivi her at omreg ikke var betalt. Men det ordna seg jo greit da, bare en kjapp tlf til tollvesenet og kjefte litt :p

 

Så bilen på texaco'n i lunde i går ;)

 

Det ordna seg fint det, det er jeg glad for, ikke mange som hadde tatt seg bryet med den runda på flekken som du gjorde, det skal du ha skryt for :-)

 

Kan nok stemme at du så den der ja, hender jeg er der nede, greit med grav inniblandt.

 

 

Nå har det jo skjedd ting å tang, bilen er nylakkert og greier, neida, men jeg skulle ønske det....

 

Men tok tanken på den for ei tid siden, slo nedi så utløpet knakk av fra tanken, jævla dritvei, skjønner ikke åssen det går an.....

Har tatt ut tanken, den har vært skiftet før, så er ikke rust på den, skal få en til å slaglodde eller gassveise det nå, pussa reint så det er klart...

Så kjører med ei 5-literskanne foran for tia...

 

Tok også ene trykkrøret(nivådemper) bak, så bilen seig rimelig langt ned og blei utrulig blaut bak.

Bytta den, og fyllte opp med hydraulikkolje, og spruten sto bak, fikk diagnostisert et rusta hydraulikkrør, bestillte nytt på BOS, og fikk ett rør som var atskillig lenger enn det jeg skulle ha med en løs nippel, så de som trenger hydraulikkrør til W124, man får bare ett rør unasett, og det er ikke tilpasset, så man kan likegjerne flense ett annet rør.

 

Fikk lufta hydraulikken og slikt i går.

Fikk og liv i instrumentbelysninga i går, når jeg kjøpte bilen var det ei pære i instrumentet som funka, den forsvant, skiftet pærer i instrumentet og den røde sikringen bak på instrumentet, så nå virker nesten alt, noen småpærer igjen...

 

Har og fått taki så og si rustfrie bakskjermer til den, må bare kuttes ut fra ei ambulanse....

 

Bil skal det bli, men er jo en endel å gjøre med bilen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Jaja, da ser det ut som denne bilen er vrak, etter jeg ble påkjørt bakfra, selvfølgelig ei uke etter jeg har fått bilen sammen etter montering av litt ekstrautstyr jeg savnet.

 

Takst i dag eller i morra.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da ser det ut som denne bilen er vrak, etter jeg ble påkjørt bakfra, selvfølgelig ei uke etter jeg har fått bilen sammen etter montering av litt ekstrautstyr jeg savnet.

 

Takst i dag eller i morra.

 

Neeiiii... :(

Steike så surt! Føler virkelig med deg nå.. Sliter selv med å få til bil av Merca mi selv om jeg er arbeidsledig for tia. Dårlig med råd til å fikse ting som burde vært gjort, men man prøver da så godt man kan å prioritere å holde ting i orden.

Da er det faen meg kjedelig når det kommer en eller annen gnom å ødelegger allt sammen med å kjøre på bakfra! :Devil:

 

Har blitt påkjørt bakfra minst 4 ganger selv iløpet av min bilkarriere, så jeg veit hvor surt det er selv om det ikke er din feil. Selv om man får igjen for skadene så sitter man igjen med en bil som har blitt påført skade, og man må bruke unødvendig mye tid på å få ting i orden igjen, tid man kunne brukt på å heller fått fiksa allt det andre som gjensto før bilen var perfekt..

 

Men siden du mener bilen er vrak så regner jeg med at du har fått en ganske kraftig smell i baken.. Får håpe du får igjen såpass på forsikringa at du iallfall får tak i en like bra bil som den du hadde! Men akk så unødvendig og surt likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår