Gå til innhold

divad's 85' 240 Turbo

Ranger emnet


divad

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Liker virkelig prosjektet ditt, legg gjerne ut flere bilder av herligheten ;)

 

 

Men ting jeg lurer på.

Driver å leiter litt rundt etter 240 selv (førstebil), og har funnet en som ser veldigbra ut, men den er matt rød, og dette er en ting min far er svært smisliker.

Og når jeg så denne herlige bilen med denne flotte rød fargen, så tenkte jeg at kanskje denne bilen også har sjans til å bli så god i lakken etter et par runder under poleringsmaskinen?

Er det orginallakk på bilen din?

 

Tenkte jeg kunne legge ut et bilde av bilen jeg ser på, så du kan sammenligne litt? :)

 

- Fredrik

 

Takk for det du:)

Holder med deg i 240 som førstebil, noe av det letteste du kan skru på! :) Eneste jeg ikke liker er hvor fort bensinnåla synker :P Er det forgassermotor som sitter i?

 

Bilen du viser til så ganske slitt ut i lakken ja, men det gjorde min også! Jeg kjøpte vel bilen i mai, og polert den da. Resultatet ble fantastisk, og lakken så ut som ny på avstand! Nå, fem måneder etter, er lakken slik du ser på de siste bildene mine.. Synes ikke dette er så værst, og jeg har ikke polert bilen siden jeg kjøpte den..:) Jeg ser plasten er falmet.. akuratt slik var min også, men bare smør over med plast fornyer fra f.eks biltema.. Dette hjelper også(sammenlign de første bildene med de siste jeg har lagt ut!)

 

Ønsker deg lykke til med kjøp!:)

Endret av divad
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

264gle-motor.jpgBTW, hva er det som har skjer med slangen til bremseservoen her? På bildet ser det ut som om det sitter ett t-stykke som sender slangen inn i kupeen, wtf?

 

Vakuumet går videre til Cruisecontrollen om jeg husker rett.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på Mekk og kjøp inn noe Autoglymstasj. Panseret på Granadaen ble blankere enn jeg hadde forventet, det var med autoglym lakkrens og etterarbeid med Meguiars Cleaner Wax (på boks, ikke flaske). Maskinen jeg brukte var sånn dårlig greie fra biltema, så fikk ikke opp noe varme i lakken. Skal prøve en sånn vinkelslipertype maskin nå snart, regner med resultatet blir enda bedre da. Panseret, taket og bagasjeluka på Granadaen ser ut som det har stått ute i syreregn siden bilen var ny. Nå er jo panseret greit, men VET det kan bli mye bedre.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på Mekk og kjøp inn noe Autoglymstasj. Panseret på Granadaen ble blankere enn jeg hadde forventet, det var med autoglym lakkrens og etterarbeid med Meguiars Cleaner Wax (på boks, ikke flaske). Maskinen jeg brukte var sånn dårlig greie fra biltema, så fikk ikke opp noe varme i lakken. Skal prøve en sånn vinkelslipertype maskin nå snart, regner med resultatet blir enda bedre da. Panseret, taket og bagasjeluka på Granadaen ser ut som det har stått ute i syreregn siden bilen var ny. Nå er jo panseret greit, men VET det kan bli mye bedre.

 

Takk, for se hva det blir til..

Btw.. er Granadaen din svart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner bort bilen til far her om dagene, og nå har han kjørt den endel, og bensinnåla er den mest aktive nåla (ikke langt fra 2 liter på mila! :race ) :p Bilen smeller i eksosanlegget når den renner ned bakker, og den er litt ujevn på lave turtall så nå vil jeg justere tenninga og forgasser. Noen som vil gi meg et lynkurs i hvordan dette gjøres, og hvor jeg bør handle en rimelig tenningslampe? På forhånd, takk :)

 

Har også lakka vinterfella hvite, så de ble montert i dag.. Blei faktisk ganske tøft, ble litt sånn "rally"-look :P Kan ta bilder i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner bort bilen til far her om dagene, og nå har han kjørt den endel, og bensinnåla er den mest aktive nåla (ikke langt fra 2 liter på mila! :race ) :p Bilen smeller i eksosanlegget når den renner ned bakker, og den er litt ujevn på lave turtall så nå vil jeg justere tenninga og forgasser. Noen som vil gi meg et lynkurs i hvordan dette gjøres, og hvor jeg bør handle en rimelig tenningslampe? På forhånd, takk :)

 

Har også lakka vinterfella hvite, så de ble montert i dag.. Blei faktisk ganske tøft, ble litt sånn "rally"-look :P Kan ta bilder i morgen..

 

Reis på biltema og kjøp deg Haynesmanualen. Der står det som oftest alt man trenger å vite.

Hvis du vet hvor blandingsskruen/skruene er på gasseren, så skru den/de helt inn og skru ut 1.5 runde. Se om det kan hjelpe. Du kan også prøve med noe forgasserrens osv. Tenningsjustering har jeg aldri trengt, så det aner jeg ingenting om. Gamle Volvoer har vel aldri vært kjent for lavt forbruk, men 2 liter på mila er litt drøyt ved normal kjøring.

Du kan be han prøve å trø ut 1. og 2. gir, altså bånn gass til rødmerkinga. Er det en gamling som har hatt den, så er den vel mest sannsynlig daukjørt. Granadaen fjusket noe til å begynne med, men etter noen heftige (?) gasspådrag var den ganske så frisk etterpå. Eneste antydning til fjusk jeg har er når den er helt kald. Og det skal noe til å svive helt jevnt etter 34 år som bruksbil :p

 

Granadaen er gullbrunaktig.. Mk1 2.3.

http://i57.photobucket.com/albums/g233/rolfi2/80_-2108104345.jpg

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Reis på biltema og kjøp deg Haynesmanualen. Der står det som oftest alt man trenger å vite.

Hvis du vet hvor blandingsskruen/skruene er på gasseren, så skru den/de helt inn og skru ut 1.5 runde. Se om det kan hjelpe. Du kan også prøve med noe forgasserrens osv. Tenningsjustering har jeg aldri trengt, så det aner jeg ingenting om. Gamle Volvoer har vel aldri vært kjent for lavt forbruk, men 2 liter på mila er litt drøyt ved normal kjøring.

Du kan be han prøve å trø ut 1. og 2. gir, altså bånn gass til rødmerkinga. Er det en gamling som har hatt den, så er den vel mest sannsynlig daukjørt. Granadaen fjusket noe til å begynne med, men etter noen heftige (?) gasspådrag var den ganske så frisk etterpå. Eneste antydning til fjusk jeg har er når den er helt kald. Og det skal noe til å svive helt jevnt etter 34 år som bruksbil :p

 

Granadaen er gullbrunaktig.. Mk1 2.3.

http://i57.photobucket.com/albums/g233/rolfi2/80_-2108104345.jpg

 

Takker for utfyldene svar Rolfi! :) Haynes-manual er handlet inn! Skal bytte termostaten, så håper på at forbruket roer seg ned da. Motoren når aldri normal driftstemparatur, spesielt ikke nå med 5 minusgrader ute.

 

Får håpe på noen Volvo-deler til jul! :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom Vogn ;) Skal ha 240 som første bil selv Bare stasjonsvogn...

Må få plass til basskassa skjønner du og jeg tenker og kjøpe meg en 240 med B230FT motoer ;)

 

Takk for det du, men skal nok bli grommere når felg og senk er på plass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår