Gå til innhold

divad's 85' 240 Turbo

Ranger emnet


divad

Anbefalte innlegg

fin bil men jeg syns du ga alt for mye for den..:)

 

Ga endel ja, men da var den eu-godkjent for noen dager siden, og forrige eier hadde nettopp vært på Volvo å punga ut 6 tusen på bremser og støtdempere bak. Alt det tekniske er i orden.. Bare rust og lakk som er drit på den...:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lite aktivitet fra min side her inne. Har vært på et par ferier, og satset litt på skolegangen, så har blitt begrenset med tid til bilen i det siste.

 

Her er den hvertfall sånn den står nå. Det som er nytt av det synlige, er at jeg har fått garasjeplass til den, såvidt begynt på rusta, lakka grill og lyktelister og erstatta S-eksosen. Ellers har jeg skifta pluggene og ledningene i motoren. Har også et tåkelyssett liggende som skal bli montert.

 

Lakka grill svartmatt:

DUB_6656.jpg

 

DUB_6651.jpg

 

Litt penere eksos:

DUB_6663.jpg

 

DUB_6662.jpg

 

Fullt lys:

DUB_6686.jpg

 

DUB_6687.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Har en b230a som har veldig lyst på trim gassere og trim cam men er det noen som veit hvor mange hester det blir ut av det og om det duger?

 

 

Har hørt at det koster mer en det smaker, det å trimme en b230a. Har veldig lyst på mer power i min også, men venter heller å kjøper en 240 Turbo nestegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lite spm: Skal skifte ratt, men hvordan får jeg av rattet?

 

Dette typen ratt:

http://www.classicvolvo.com/salemapp/__avdel_2/240_ratt/240-ratt_750.jpg

 

Tok ut et annet ratt her om dagen, og da var det bare å vippe opp dekselet på midten og skru det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye bilder slik bilen står nå:)

Fått tåkelykter og en runde med plastikkfornyer! Ny garasjeplass også..

 

P270909_113701.jpg

 

P270909_1137.jpg

 

Beklager for dårlige bilder

 

Slik planen ser ut nå, kommer jeg til å kjøre rød bil med hvite compomotive 17", og kanskje en gruppe A vinge bakpå:)+ senk da

Endret av divad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei.

 

Liker virkelig prosjektet ditt, legg gjerne ut flere bilder av herligheten ;)

 

 

Men ting jeg lurer på.

Driver å leiter litt rundt etter 240 selv (førstebil), og har funnet en som ser veldigbra ut, men den er matt rød, og dette er en ting min far er svært smisliker.

Og når jeg så denne herlige bilen med denne flotte rød fargen, så tenkte jeg at kanskje denne bilen også har sjans til å bli så god i lakken etter et par runder under poleringsmaskinen?

Er det orginallakk på bilen din?

 

Tenkte jeg kunne legge ut et bilde av bilen jeg ser på, så du kan sammenligne litt? :)

 

vht6o6.jpg

 

- Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår