Gå til innhold

divad's 85' 240 Turbo

Ranger emnet


divad

Anbefalte innlegg

Hei

Har lenge lett etter en førstebil jeg skal mekke på fram til jeg får lappen, og valget falt på Volvo 240 grunnet en rekke ting: bakhjulstrekk(!), enkel/billig deletilgang, solid og robust og lite som skal til for å få dem pene.

 

Var å henta denne 240'en i dag!

 

Bilen:

Kjøpte bilen for 15 lapper i nabobyen, og det som er galt med den er egentlig bare det kosmetiske. Rust i bakre hjulbuer og et par andre plasser på bilen, riper og matt rødfarge skal gjøres noe med.

2,3 liter gasser b230a

Grått stoffinteriør

Nettopp EU-godkjent(april), og har skiftet bakre støtdempere og bremser, eksosanlegg og håndbrems på verksted nylig.

Hattekjørt i de fleste år og i original stand

 

Planene

Eiker felger

Tåkelys(X)

Lakkere grill og lyktelister(X)

Senk

Gruppe A vinge

Montere turteller og andre målere(X)

 

Trimme/bytte til B230FT maskin, for ha det i bakhodet

 

Håper på litt respons og tanker om planene mine;) Forresten så er jeg 15 år, og penger er ikke noe jeg får rett i handa, så vær snill å ikke mas om at jeg legger for lite penger i det osv.. kommer nok til å bli bra over tid:)

 

Slik så bilen ut da jeg fikk den.

DUB_5726.jpg

 

Slik ser bilen ut i dag..:)

P270909_113701.jpg

Endret av divad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjør koksgrå med ORANSJE blinkers. Ellers, laksetrapp er ikke noe pent, og ville heller ikke ha montert Simmons, med mindre du kjøper RUSTFRITT. De vanlige ruster fortere enn solen forsvinner midt på vinteren. Gruppe A vinge på 86+ luke er ikke særlig pent syns jeg.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Pent vær i dag, og har vært ute i hele dag og vasket bilen.. Gikk først over den med såpe og vann, og etterpå noe colorback stoff som jeg smørte på, og etter på boning med Turtle Nano-tech.. Dette gav perfekt resultat i forhold til tilstanden den var i. Dårlig og matt lakk, ble til skinnende og pen rødfarge. Gidder ikke legge ved før-etter bilder, fori bildene lyver.

 

Uansett her er bilen.. Kommer med mer bilder.

DUB_5713.jpg

 

Ang. felger går jeg nok enten for originale Volvo turbofelger, eller noen Fondmetal 4000 på grunn av økonomi. Så skulle noen tilfeldigvis ha fire felger liggende i Rogaland, gi beskjed hvis de skal selges;)

Skulle gjerne hatt noen Compomotive, men det for vente.

Endret av divad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har planer for å montere sportsluftfilter i bilen.. Men på luftfilterboksen går det en slange som vist på bildet, lurte bare på hva denne gjorde, og hva som sjer når jeg fjerner boksen som denne er festet på

264gle-motor.jpg

 

av en eller annen grunn kom ikke merkinga med på bildet, men dere ser den sikkert.. Den går tvers over motoren fra luftfilteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For n-te gang. Det er PULSAIR systemet, ikke EGR.

 

Sportsfilter er bortkastet penger, og dobbelt opp på motoren der. Er du ute etter motorrombling kan du polere gasser, toppdeksel og vannpumpe. Skal du ha lyd kan du borre hull i undersiden av luftfilterboksen.

 

X2

 

I tillegg så får du mindre effekt ved å bruke åpent filter som suger varmluft fra motorrommet ditt. :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update..

 

Vært i byen i dag å handla sanblåsingsutstyr, sparkel og lakk så jeg kan få fjerna rusta i bakre hjulbua.. Kjøpte i tillegg ny olje, oljefilter, luftfilter, tennplugger og ledninger for å "friske" opp motoren litt :)

 

Skjer lite utseendemessig, bortsett fra at den bare blir mattere og mattere hver dag.. :D Det er et herk med gammal, rød lakk, så må kanskje spytte i ei lakkering? Skal også lakke kromlistene rundt grill, lykter og vindu mattsvart.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår