Gå til innhold

divad's 85' 240 Turbo

Ranger emnet


divad

Anbefalte innlegg

ser ut som et stili prosjekt du har:) fin bil foresten. Følger med her, ønsker deg lykke til videre og hugs masse bilder:)

 

Takk!:) Regner med det kommer til å¨skje litt mer her, for jeg har fått meg jobb nå. Hvis noen har senkefjærer med papirer liggende, er jeg intresert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan du ikke koste på deg nye da? er ikke mere enne rundt 1400kr på pedersen eller bcb.no

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

 

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

 

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke koste på deg nye da? er ikke mere enne rundt 1400kr på pedersen eller bcb.no

 

Jo får se hvordan det blir nå.. :) Får igjen felger fra glassblåsing, som jeg må få lakkert opp. Var bare om noen hadde noe billig liggende mens jeg venta på felga ;) Får heller kjøpe nytt når dekk og felg er på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
gjør som æ gjorde lakerte inni hovedlyktn tar av glasset også lakere den plastikk ramma rundt reflektoren svart bei et ufattelig nydelig resultat

 

Ja har sett det! :) Synes det er veldig pent jeg også, men i kombinasjon med oransje blinkers tror jeg ikke det blir så bra, og skal ikke ha hvite blink. Takk for innspill anyways..

 

Går enda å venter på felgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sitter litt fast her, og har et dumt spørsmål(men ingen spm. er for dumme sier de??=))

 

Skal skifte ratt, men har problemer med å få ut rattet som står i uten å skade det. Legger til en rask paint-tegning som viser problemet. Mutteren er 27mm og det er greit nok, men pipa er for kort til at man kan nå mutteren, for gjengene stikker opp og hindrer pipa i komme til. Som man kan se på tegningen er det også for liten plass til at jeg for skvist en fastnøkkel nedi også.

 

Har vært på biltema, MEKK, Clas Ohlson og Jernia, men ingen hadde en forlenga 27-pipe. De ideene jeg har fått er å finne vinkelsliper og sveiseapparat og feste to piper fast sammen. Den andre er å bare kutte opp rattet, slik at jeg kan ta mutteren med en fastnøkkel.

 

Sikkert mange her som har skrudd ut disse ratta, så tenkte jeg hvertfall kunne spørre før jeg gikk amok på rattet. Greit å få delene ut uten å ødelegge!:)

 

på forhånd TAKK!:)

Utennavn.jpg

Endret av divad
Glemte vedlegget!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å lage hull i rattet, slik at du får inn en dremel etc for å kutte av den øverste delen på rattstammen uten gjenger.. Da får du på en normal 27-pipe. :)

 

Og slike ratt finner man overalt på huggerene..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår