Gå til innhold

Midtibushen

Bruker
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Midtibushen

  • Bursdag 07/26/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Harstad

Midtibushen's Achievements

  1. du har en framhjulstrekker ikke sant? har kjørt framhjulstrekker i 4 år nu, å det er det verste jeg noen gang har kjørt. når man kjøre om vinteren og begynner å spinne, å det ene dekket begynner å ta tak, så slipper det dekket å det neste begynner å ta tak. prøv det når det går fortere, det blir vanskelig å holde rattet da. de nyere bilene har sikkert noe som regulere sånn at det ikke skal røkke i rattet på den måten. men sånn er det ikke på min bil.
  2. å ha en framhjulstrekker er jo rene selvmords bila. hvis man kjører ut fra ett kryss mens man svinger, å uheldigvis er litt for hard på gassen og at veien kanskje er litt sporete, er det stor sjangse for at du kan miste grepet på rattet å havne i motsatt kjørerettning. det skjedde med meg, å holdt på å treffe en lastebil front mot front. Så jeg vil si at bakhjulstrekker er best. ivertfall tryggest. Å mye , mye artigere.
  3. kommer sikkert til å koste en del å få den i stand, men det er verd det:)
  4. Hei, lurer på om det er lov å ha bredere dekk bak enn framme. Har kjøpt meg 17" felger til volvoen min, å tenkte å ha 225 bak, å 205 framme. felgene er like brede å store. hvordan kan man få godkjent det?
  5. Har hørt at det ikke er lov å bygge om en bensin volvo til diesel lenger. Var noe at man ikke fikk forsikring på den da. Skulle være at det ble mer brannfarlig med glødepluggene, siden det ikke er orginalt fra volvo fabrikken. om det er sant er jeg litt usikker på. syke regler. ikke lov å gjøre noe med bilene her i norge lengre.
  6. Har du sjekket krysset til drivakselen. Du kan få rykk når du kjører hvis det er slakk i den. Hadde det på den forrige volvoen min.
  7. Har hørt at man kan sette inn en V8, hvis man ikke overstiger 200Hk, men om det er sant er jeg ikke sikkert på. Hvis du vil ha ett klart svar på det, så må du nok dra til biltilsynet å høre med dem hvordan loven er for v8. Det som gjorde at det ble ulovlig å montere v8 i volvo, er at det var for mye dreiemoment.
  8. Hvis du ser på tråden "lavt turtall" her på carisma forumet, kan du kanskje finne svaret.
  9. Mitsubishi carisma er plaget mest med clutchen. lagret til clutchen er dårlig. selve girkassen er vel egentlig ok, utrolig nok siden det er en renault kasse... men kjøper du deg en 1999-2000 mod så er alle feilene som var på de forrige modellene borte.
  10. Hei til alle her på forumet. Har skaffet meg en volvo 240DL 1985mod, med noen skavanker her og der. Noe rust under bilen på begge sidene rett under setefestene. Har nå fått sveiset på den ene siden å skal snart begynne på den andre siden. Tips på restaurering er veldig velkommen,siden jeg ikke er veldig god på dette ennu. eks: rust middler, deler. Det er en del andre ting jeg må ordne på bilen etter rusten er fikset. Bil: Volvo 240DL Motor: 2L (B200k) forgasser. Mod: 1985 Liste som må gjøres med den: 1: Ny clutch. 2: Skifte reflektor i lys framme. 3: Ny register reim. 4: Galt med speedometer. 5: Ny frontrute. 6: Rette ut en bungel i fronten. 7: Justere motoren. 8: Ny tektyl. 9: Koble avklipte ledninger til parklysene. 10: Montere alt innvendig. (gulvmatte, seter, etc) 11: Ny lakk. 12: Nye v/s dekk. 13: Nye speil. 14: Hjullager framme. 15: 4 nye støtdempere. Sikker noen andre ting til, men må ta det etterhvert. Her er noen bilder av bilen: Motor rom: Påbegynnt demontering: Skader å rust: Flere bilder kommer etter hvert. Glømte å ta bilder når den ene siden var ferdig sveiset, men skal legge ut når jeg begynner på neste side.
  11. Har tenningsfeil på min carisma, men har kanskje klart å funne ut ka som e feilen, eller ka som kan være feilen. Kanskje detta blir litt til hjelp førr deg. 1: Carisma motoran fra 1996-1999 har en tendens å ete opp kamman, å når dem blir nedslitt så justerer ikkje ventilan seg helt sånn dem skal være, da får du problema me tenninga eller tomgangen. Grunnen tel at kamman blir slitt ned er førr lite smøring av olje. motoran har rett å slett førr småe olje kanaler til å smøre kamman. Normalt kan du få pekke lyd når dem blir nedslitt, men det e ikkje bestandig du får det. Detta probleme e på både 1,6L å på 1,8 L 2: Skjekk om det er olje der pluggan står. på 1,8 L så må du skrue av 2 skrua på hver coil førr å få dem av. Ja du leste rett, en coil. det e ikkje vanlie plugghette på denna biln. I tillegg så må du ha en litt spesiell pluggnøkkel. Den må være litt smalere enn de fleste pluggnøkler. Hvis du ikke har en sånn fær du ikke pluggan ut. Hvis det e olje der så e nok toppdeksel pakninga gåen. Det kan være en av grunnan tel at bilen går lavt på turtallet, å av å til nøkke. Du kan få overslag på pluggan, å i verste fall kan du ødelegge mer på biln viss du kjøre lenge med detta. I nån tilfeller så er det selve coilen som e gåen. 3: Muligheten e åsså at katalisatoren e begynt å bli tett. Hvis du har kjørt længe med feil på tenninga, så har biln sota litt mer enn den skal. 4: Sjekk om luftmengdemåleren e gåen. Det gjør du veldig enkelt. la bilen stå på tomgang, å ta kontakten ut av luftmengdemåleren. Hvis bilen går bedre på tomgangen eller går likens, så e den gåen. hvis biln stoppe eller går lavere på turtallet, så funker den. den koste ca 2500kr 5: sjekk om lamdasonden e gåen. den koste åsså ca 2500kr 6: Det kan være så enkelt som at tomgangsregulatoren e ødelagt, kanskje verd å sjekke det aller først. Som du helt sikker vet så e det nesten ingen u-orginale deler til carisma å få tak i. Hvis du vet hvordan deler du treng kan du få tak i nån u-orginale å orginale dela på ebay eller på biltema billigere enn andre plassa. Happy Mekking:)
  12. er det orginalspilleren som har en "gul boks", eller står den gule boksen på bilen? Har en carisma selv, men har aldri sett en gul boks på den??
  13. Skal være noen skruer på hver side nede med gulvet for å løsne senter konsollen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår