Takk for kjappe svar.
volvo_lars:
Høres kjipt ut at man skal måtte gjøre dette hver gang bilen er uten strøm. Men uansett, det kan iallefall være at det er riktig som du sier at jeg må vaske gass-spjeldet i dette tilfellet.
Men, hvis jeg nå skrudde av "throttle house" og rengjorde det spjeldet. Er ikke injection systemene slik at de har -tett- gass spjeld ved tomgang, og en egen elektronisk styrt tomgangs luftstrøm ved siden av hovedspjeldet? Jeg er helt fersk på det her; men det var min forståelse.
Er litt redd for å skru ut throttle house også; det ser komplisert ut. :)
AndreasK:
Reset av ECU og hvordan få den til å trene seg opp på nytt; har forsøkt et par "prosedyrer" for å den til å trene seg på nytt uten hell. Ser heller ikke ut til at noen dagers kjøring retter opp i problemet, desverre - det var det jeg trodde skulle til også.
Har forsøkt følgende for å resette ECU og få den til å lære seg korrekt tomgang på nytt;
- Tok av batteriet, det stod av hele natten og jeg kortsluttet også bilen før jeg satt på batteriet igjen.
- Skrudde på tenningen. Skrudde av alt elektrisk; var kun cd spiller, taklampe og ned til parklys jeg fikk skrudd ned.
- Startet opp og lot den stå. Etter omtrent 10 minutter begynte den som beskrevet før; altfor lavt turtall og må gi seg selv mer gass så den ikke kveler seg.