Gå til innhold

disel spørsmål

Ranger emnet


gotthard

Anbefalte innlegg

har kjøpt en ford courier 1,8d, 2000mod.

 

tidligere eier sa han bytta reg-reim "nå nylig", han hadde gjort det selv. Bilen er lit vanskelig og starte kald så jeg kontrolerte glødepluggene, de blei fine og røde alle sammen når jeg testa de, men når den er kaqld drar starteren 10-15 runder før den starter, da i en hvit sky av diselrøyk.

synes også den går lit høyt på tomgang og går og småfusker litt, har alldri hørt på en ford diselmotor før men denne synes jeg bråker mye i forhold til caddy osv.

 

kan alt dette være at reima er sat et hakk feil? vet at på vw diselmotorer er det et merke på kam, svinghjul og diselpumpe som skal stemme overens som bevis på at ting er riktig stillt, har ford noe slik?

om jeg må flytte reima vurderer jeg og slenge på en ny i stede, blandtannet fordi tidligere eier ikke byttet spennrulle og fordi jeg ikke veit mer om reim bytte enn han sier, noen som vet ca pris på et reimsett?

 

blir ubeskrivelig happy om noen kan svare på dette:-)

 

 

 

pål

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en tolk som skal inn bak en blindskrue i blokka. Du må nesten ha denne tolken for å få det riktig. Husker ikke helt hvordan det er på Courier, men er det dynamo foran på motoren sitter den bak eller under denne gjennom et hull i dynamobraketten. Skrue med ti millimeter hode.

 

Kammen låses med 5mm flatjern i bakkant.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at brenner man 1kg diesel får man 1 liter vann og endel annet rask :D

 

Selvsagt i dampform, og ved kalde dager vil eksosen kondensere i et kaldt eksosanlegg.

 

Sort eksos tyder på uforbrente lettere hydrokarboner, sees ofte ved trimma dieselmotorer. De legger gjerne igjen en sort sky gir dem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår