Gå til innhold

Diesel bil starter ikke etter den ble kjørt tom for diesel

Ranger emnet


Hazardio

Anbefalte innlegg

Gjelder altså min Audi 80 TDI

 

kjørte den tom for diesel her om dagen.

 

Fylte opp bilen med 5 l diesel å prøvde å starte, men det var ikke antydning til liv.

 

prøvde 6 timer seinere, da startet den på første forsøk, men døde 1 km unna.

 

Så skrudde jeg på lufteskruen på dieselfilteret, å bilen startet på første forsøk igjen. deretter fylte jeg smekk full tank

 

da varte den ca 1 mil, med noe små lugging under kjøringen.

 

men når jeg stoppet den nå, så får jeg ikke liv i den uansett hva jeg gjør.

 

Noen som har noen tips? Har skjønt at det skal være noe form for selvlufting, siden det ikke sitter noen manuelpumpe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å åpne lufteskruen på filteret og kjør den på starteren til det kommer ren diesel ut. Høres ut som du fremdeles har litt luft her,.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett lite tips som jeg skjøl har gjort noen ganger er og løsne på kobber røra som går inn på toppen eller løsne på diesel slangen en eller anna plass, jo nermere forbrenning kammeret jo bedre og så sette på trykkluft ned i tanken og kjøre på til det renner rein diesel ut. så fyrer du opp på starteren mens en kompis sprayer på med startgass.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI NEI NEI. Bruk ikke startgass på dieselmotorer.

 

hva kan skje da?, virka på pappas bil men kom en høy pang lyd fra motoren :P

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som luft i systemet ja, åpne opp ett diesel rør nerme motoren som mulig og kjør bilen på starteren en stund, få ut all luft. husk brannfaren.!

 

Husk at en dieselbil lett kan skjære seg når den går uten diesel smøring, da brenner du stempel og stempel ringer...

 

Kompressjon er høy nokk fra før i en dieselmotor så man skal ikke bruke startgass,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta en a8 med startgass for en mnd siden eller noe, funka helt fint det. Måtte gå en stund før det kom diesel frem til filteret. Men fyll opp filteret og dra på starteren, fyll opp filteret og dra på starteren osv så ordner det seg nok. Så kan du la den gå litt på tomgang før du kjører deg en tur så systemet får lufta seg godt ut igjen.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår