Gå til innhold

Felger til 240

Ranger emnet


Rmodalen

Anbefalte innlegg

17" m/ 215/40R17 eller 215/45R17

 

18" m/ 215/35R18 eller 225/40R18

 

Dette er super DTM til volvo 240, Hvilke av disse passer best på volvoen uten at jeg må valse ut hjulbuen? bilen er en volvo 240 turbo

 

17" m/ 215/40R17

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må uansett banke inn/skjære vekk litt bakerst på bakre hjulbue for at det ikke skal subbe.

 

Hmmm må jeg banke ut uansett? hadde håpt at jeg hadde sluppet å gjøre noe med hjulbuene. Vil eiker E1 passe bedre? kan jeg bruke 225 breie dekk på eiker E1?

Volvo 240 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 225 på eiker E1, men har brukt et eksos-rør og rulla opp innerkanten litt. Hvis ikke subber det. Aldri hatt problem etter jeg gjorde det :)

(med clubsport + gammlt og sigent 40mm senkesett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel super DTM 1" breiere enn eiker felga da.

Det subba bare i dumper når jeg hadde orginal høyde med super DTM og 225/45 hjul på min.

Men når jeg senka den så måtte jeg banke inn litt bakerst på hjulbua for at det ikke skulle subbe.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil enn få problemer på EU med 215/40-17" Super DTM?

 

skal gå greit, men er lurt å stikke innom vegvesenet og få det i vognkortet. bare ring de som skal ta kontrollen, si du har på den 17" felger, men dekk som er innenfor +-5%. Så spør du om du må skru de av før kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal gå greit, men er lurt å stikke innom vegvesenet og få det i vognkortet. bare ring de som skal ta kontrollen, si du har på den 17" felger, men dekk som er innenfor +-5%. Så spør du om du må skru de av før kontrollen.

Ok takker:) Er bare å stikke innom Vegvesnet og si at jeg skal ha de i vognkortet, trenger ikke noen form for kontroll eller?

Volvo 245 86'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår