Gå til innhold

Erfaring med Turtle Wax Ice?

Ranger emnet


Tim0n

Anbefalte innlegg

Har brukt denne og den er helt grei. Ikke samme kvalitet som Meguiars og Autoglym, men har brukt den blant annet på bruksbilen min der det ikke er så nøye siden lakken er fullt av skader, stensprang og lakkstift-operasjoner. Altså en voks jeg bruker så jeg slipper å sløse med de dyrere produkter.

 

Synes Turtle Waxen er litt tung å smøre ut for hand, men det går greit bare man har tålmodighet.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på en fin måte....så er den helt grei...

 

Men...jeg vil kalle det for en feit jævla gjørme som er ekkel å jobbe med, å varer alt for kort...men hver sin smak:thumb

 

Også finnes det masse voks i prisklassen 2-300.- som gir så mye mer enn den ICE varianten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som dreiv med polering og solfilm-montering (jeg jobba da med sistnevnte) mente at Meguiars bare var oppskrytt.. At det var som alt annet Amerikansk.. Fullt av silikon.. :op:

Litt morsom formulering fra hans side..

Synes folk er altfor kritiske til TW.. Bare fordi det er rimelig i innkjøp betyr ikke det at det er no herk!!

 

Jeg bruker faktisk bare TW og er jævla fornøyd, spesielt med ICE'n.

Den er lett å jobbe med, legger ikke igjen hvite flekker osv, lukter godt, kan brukes på fangere og lister og gjør bilen jævla fin og blank! Ved bruk av lakkrens først ble resultatet vanvittig bra, anbefales!

Endret av Villstyring

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales IKKE. Har selv prøvd denne, tydelighvis har du "Villstyring" ikke vært borti noe særlig med produkter. Turtle produkter er noe dritt, resultatet blir greit der å da, men levetiden er enormt kortvarig!

(selvfølgelig bestemmer en selv om en vil bruke penger på ditt eller datt, men her snakker vi om erfaring.) Har prøvd MASSE fra Turtle, da jeg begynte å bruke Meguiar`s så forsto jeg fort hva som var bra og hva som ikke var bra!

 

Jeg kjøpte Turtle ICE i fjord sommer. Prøvde den på min, mor, bestemor og bestefar sin bil. bilene ble blanke, småriper ble fjernet/tettet, men etter 1 vask så var den like stygg og ripete igjen.

 

Ville heller godt for en av disse:

http://www.meguiars.no/index.php?_room=2&_subRoom=3&sub_category_id=6

 

Quik Wax™ Spray er ikke dum om du vil vokse bilen fort som faen, men alikevel får et bra resultat:)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales IKKE. Har selv prøvd denne, tydelighvis har du "Villstyring" ikke vært borti noe særlig med produkter. Turtle produkter er noe dritt, resultatet blir greit der å da, men levetiden er enormt kortvarig!

(selvfølgelig bestemmer en selv om en vil bruke penger på ditt eller datt, men her snakker vi om erfaring.) Har prøvd MASSE fra Turtle, da jeg begynte å bruke Meguiar`s så forsto jeg fort hva som var bra og hva som ikke var bra!

 

Jeg kjøpte Turtle ICE i fjord sommer. Prøvde den på min, mor, bestemor og bestefar sin bil. bilene ble blanke, småriper ble fjernet/tettet, men etter 1 vask så var den like stygg og ripete igjen.

 

Ville heller godt for en av disse:

http://www.meguiars.no/index.php?_room=2&_subRoom=3&sub_category_id=6

 

Quik Wax™ Spray er ikke dum om du vil vokse bilen fort som faen, men alikevel får et bra resultat:)

 

Kortvarig glede, sier du?

Dere polerer vel bila deres såpass ofte at det ikke blir no problem?:op:

 

Har vært borti en del rart i ovennevnte jobb, faktisk.

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortvarig glede, sier du?

Dere polerer vel bila deres såpass ofte at det ikke blir no problem?:op:

 

Har vært borti en del rart i ovennevnte jobb, faktisk.

 

Tja, viktig at voksen holder vinteren over.. spesielt for oss som ikke har varm garasje ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som dreiv med polering og solfilm-montering (jeg jobba da med sistnevnte) mente at Meguiars bare var oppskrytt.. At det var som alt annet Amerikansk.. Fullt av silikon.. :op:

Litt morsom formulering fra hans side..

Synes folk er altfor kritiske til TW.. Bare fordi det er rimelig i innkjøp betyr ikke det at det er no herk!!

 

Jeg bruker faktisk bare TW og er jævla fornøyd, spesielt med ICE'n.

Den er lett å jobbe med, legger ikke igjen hvite flekker osv, lukter godt, kan brukes på fangere og lister og gjør bilen jævla fin og blank! Ved bruk av lakkrens først ble resultatet vanvittig bra, anbefales!

 

For det første er det veldig mange merker som har bra bilpleieprodukter, ikke bare Meguiars. (som forsåvidt har jævlig gode produkter selv om "mannen i gata" ofte synes prisen er litt stiv)

 

For det andre har jeg sett prisen på ICE variere fra 2-300.-

Hvis du prøver en annen voks i samme prisklasse og ser varmen og gløden du får kontra ICE, kommer du aldri til å handle den igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst; Takk til dere to siste som posta for at dere ikke vridde og vendte på innleggene mine og fikk meg til å fremstå som en idiot!:)

 

Jeg har full forståelse for at dere gjerne legger litt penger i en god voks før vinteren, ikke no problem å forstå det! Ikke enkelt å få polert uten en varm garasje i vinterhalvåret.. Jeg er heller ikke innehaver av en varm garasje, så blir nok en polering med Autoglym eller noe før neste vinter:)

 

Selv bruker jeg (som sagt en del ganger..) TW, men har vært mye borti Autoglym og har selvfølgelig fått med meg virkningen av Meguiars-produktene på samtlige Gatebil-treff.. Jeg polerer bila våre ganske ofte i sommerhalvåret, så om voksen holder lenge eller ikke blir ikke noe stort problem..

Det jeg ville frem til, er at man ikke trenger å bruke maaasse penger om man bare vil være litt grei med bilen i sommerhalvåret.. Før vinteren setter inn derimot.. bør man legge en litt mer ''hardfør'' voks som tåler litt..

 

Polering anbefales (as I've heard, shoot me if I'm wrong..) ca en gang i mnden (eller oftere:op: Om sommern tar hvert fall jeg det vesentlig oftere..) eller etter hver avfetting, ettersom det fjerner det beskyttende vokslaget..?

 

Om man ikke vil polere selv kan jeg anbefale Feinschmeck Garage på Kalbakken.. Lars kan virkelig detta! Og der i gården brukes det Autosol (den er knall!) på chrome og div Autoglym og no snacks fra England som jeg ikke husker navnet på.

Resultatet blir grisebra og de har en del kresne kunder som blir tilfredsstilt, for å si det sånn!;)

 

Men kan noen fortelle meg om virkestoffer i hhv TW kontra f.eks Meguiars? Hvorfor er sistnevnte ''bedre'' i deres øyne?

 

Altså, jeg mener ikke å si at Meguiars er no herk, for det vet jeg at det ikke er..

Endret av Villstyring

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..den holder dårlig i forhold til en god voks, men holder vel så bra som Turtle :P

 

Har du prøvd ICE fra turtle, kontra Quik Wax Spray?:)

 

er som dag og natt.

 

Villstyring

 

Jeg prøver ikke å få deg til å fremstå som en idiot, jeg siterer om hva jeg har erfart.:)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg (som sagt en del ganger..) TW, men har vært mye borti Autoglym og har selvfølgelig fått med meg virkningen av Meguiars-produktene på samtlige Gatebil-treff.. Jeg polerer bila våre ganske ofte i sommerhalvåret, så om voksen holder lenge eller ikke blir ikke noe stort problem..

Det jeg ville frem til, er at man ikke trenger å bruke maaasse penger om man bare vil være litt grei med bilen i sommerhalvåret.. Før vinteren setter inn derimot.. bør man legge en litt mer ''hardfør'' voks som tåler litt..

 

Polering anbefales (as I've heard, shoot me if I'm wrong..) ca en gang i mnden (eller oftere:op: Om sommern tar hvert fall jeg det vesentlig oftere..) eller etter hver avfetting, ettersom det fjerner det beskyttende vokslaget..?

 

Om man ikke vil polere selv kan jeg anbefale Feinschmeck Garage på Kalbakken.. Lars kan virkelig detta! Og der i gården brukes det Autosol (den er knall!) på chrome og div Autoglym og no snacks fra England som jeg ikke husker navnet på.

Resultatet blir grisebra og de har en del kresne kunder som blir tilfredsstilt, for å si det sånn!;)

 

Men kan noen fortelle meg om virkestoffer i hhv TW kontra f.eks Meguiars? Hvorfor er sistnevnte ''bedre'' i deres øyne?

 

Altså, jeg mener ikke å si at Meguiars er no herk, for det vet jeg at det ikke er..

 

Hvor ofte man skal polere kommer an på ganske mange parametre.. men aller minst vår og høst. Om høsten legger jeg et par lag med en syntetisk sealer som underlag for ekstra beskyttelse, og topper denne med et par lag voks med høyt carnaubainnhold.

 

Om sommeren blir det bare carnauba, men da ekstra ofte for utseendets skyld ;)

 

Før jeg begynte å jobbe med bilpleie profesjonelt brukte jeg stort sett Turtle, men fikk en liten aha-opplevelse da jeg fikk opplæring på AutoGlym. Så gikk firmaet jeg jobbet i over til Meguiar's og det var en enda større aha-opplevelse..

 

Men i etterkant har jeg erfart at hvert merke har sine "knallprodukter," til og med Turtle. Problemet (slik jeg ser det) med Turtle er at de har alt for mange produkter, og det er håpløst for en som er middels interessert i bilpleie å finne frem til "godsakene" deres når de står bortgjemt i en svær hylle, hvis butikken de er i har noen av de i det hele tatt..

 

I dag er godt under halvparten av det jeg bruker selv Meguiar's, nettopp fordi jeg har funnet mine favoritter her og der (dog ingen Turtle eller Autoglym bare for å ha det sagt)

 

Men til "mannen/kvinnen i gata" vil jeg som regel anbefale å lete i Meguiar's-hylla likevel, rett og slett fordi nesten uansett hva de plukker i hylla vil fungere mer enn tilfredsstillende i forhold til det de har prøvd før.

 

Når det kommer til kjemisk innhold osv er det håpløst å sammenligne merker, da de fleste bruker vanvittig mange forskjellige varianter i forskjellige serier. Men bare som en liten digresjon; ta for eksempel Nano-teknologi i bilpleie. Veldig mange bruker dette som et salgstriks så det holder, men sannheten er at det kun er en fabrikk som produserer midler basert på nanoteknologi til bilpleie. Og ingen av de kjente merkene handler av dem...

Endret av kazzper
type-o

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JeanDaniél: Ah, man må bare ta litt forhåndsregler.. Har blitt fremstilt som en idiot på BF før.. Bra du ikke mente noe med det da!;)

Har faktisk ikke prøvd Quick Wax'n, men jeg er fortsatt på ''prøve''-stadiet, så det kommer nok.. ;)

 

Hvor ofte man skal polere kommer an på ganske mange parametre.. men aller minst vår og høst. Om høsten legger jeg et par lag med en syntetisk sealer som underlag for ekstra beskyttelse, og topper denne med et par lag voks med høyt carnaubainnhold.

 

Om sommeren blir det bare carnauba, men da ekstra ofte for utseendets skyld ;)

 

Før jeg begynte å jobbe med bilpleie profesjonelt brukte jeg stort sett Turtle, men fikk en liten aha-opplevelse da jeg fikk opplæring på AutoGlym. Så gikk firmaet jeg jobbet i over til Meguiar's og det var en enda større aha-opplevelse..

 

Men i etterkant har jeg erfart at hvert merke har sine "knallprodukter," til og med Turtle. Problemet (slik jeg ser det) med Turtle er at de har alt for mange produkter, og det er håpløst for en som er middels interessert i bilpleie å finne frem til "godsakene" deres når de står bortgjemt i en svær hylle, hvis butikken de er i har noen av de i det hele tatt..

 

I dag er godt under halvparten av det jeg bruker selv Meguiar's, nettopp fordi jeg har funnet mine favoritter her og der (dog ingen Turtle eller Autoglym bare for å ha det sagt)

 

Men til "mannen/kvinnen i gata" vil jeg som regel anbefale å lete i Meguiar's-hylla likevel, rett og slett fordi nesten uansett hva de plukker i hylla vil fungere mer enn tilfredsstillende i forhold til det de har prøvd før.

 

Når det kommer til kjemisk innhold osv er det håpløst å sammenligne merker, da de fleste bruker vanvittig mange forskjellige varianter i forskjellige serier. Men bare som en liten digresjon; ta for eksempel Nano-teknologi i bilpleie. Veldig mange bruker dette som et salgstriks så det holder, men sannheten er at det kun er en fabrikk som produserer midler basert på nanoteknologi til bilpleie. Og ingen av de kjente merkene handler av dem...

 

Takk for info!:D

Er nok vrient å finne go'-produktene når det er så sinnsykt mye å velge mellom ja.. Som sagt så er jeg fortsatt på ''prøve-stadiet'', så fremover kommer jeg til å prøve litt forskjellig og forhåpentligvis finne en voks jeg vil bruke fast..:)

 

Så et program hvor de diskuterte Nano-teknologi en gang (no Forbrukerinspektør-greier tror jeg) og de mente det kun var et triks for ingen kunne forklare hvordan og hva som gjorde at nano-teknologien fungerte på en tilfredsstillende måte.. Eller no sånt..?

 

Til slutt må jeg si sorry for litt OT til TimOn!

Endret av Villstyring

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et program hvor de diskuterte Nano-teknologi en gang (no Forbrukerinspektør-greier tror jeg) og de mente det kun var et triks for ingen kunne forklare hvordan og hva som gjorde at nano-teknologien fungerte på en tilfredsstillende måte.. Eller no sånt..?

 

Sant nok, men de hadde heller ikke fått med noen av de som markedsfører "ekte" nanoprodukter, for det er faktisk ganske enkelt å forklare...

Men ja, navnet/begrepet misbrukes MYE. Til og med de som markedsfører de "ekte" nanoproduktene har en god del produkter (f.eks rensende) som ikke har noe med nanoteknologi å gjøre. De produktene som faktisk bruker nanoteknologi er utelukkende forseglingsprodukter, (med mindre det nettopp har skjedd noe nytt) og disse er det som er enkle å forklare. Har både fått demonstrert, og testet selv på ubehandlet treverk, gassbetong, skinn, tekstiler, glass, lakk osv.. og det er spennende. Bruker selv nano-produkt til å forsegle frontruten på bilene, og det funker gull :)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår