jimmen Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 Hei! :) Har nå vært på litt søking etter ett lite Turbo prosjekt. Helst volvo da jeg har satt sammen volvo motorer før. så, jeg tittet litt på denne bilen. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=2118769;username= det jeg lurer på da, er hvordan vil girkassen på denne tåle en FT motor på ca 300-350HK? For er vel ikke bare bare å sette på en Getrag kasse for eksempel på denne siden giret er på bakaksel. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Ingen..? Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Hei! :) Har nå vært på litt søking etter ett lite Turbo prosjekt. Helst volvo da jeg har satt sammen volvo motorer før. det jeg lurer på da, er hvordan vil girkassen på denne tåle en FT motor på ca 300-350HK? For er vel ikke bare bare å sette på en Getrag kasse for eksempel på denne siden giret er på bakaksel. Girkassa vil mest sansynlig gi opp ånden rimelig fort, samt CV leddene er ikke av beste kvalitet på disse hollenderne, jeg pleier å være mekaniker for en kjenning som kjører 360 i bilcross, i løpet av den forige sesongen har vi byttet 3 girkasser og mange drivaksler dette er en bil som har tja 150 Hk.. Det går å bygge om transakseln på disse bilene å, hvis du går inn på 300power (tror jeg det var) det er ihværtfall en svensk 300 klubb, også søker du etter en kar som heter peter scmidt, så finner du en prosjekt tråd der han har bygd om til getrag-kasse i en 300(bakmontert), så det er mulig. Men som sagt, den orginale kassa er nok ikke noe å satse på. Mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet April 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Det blir vel mye lettere å bare kjøpe seg en 240 regner jeg med..? For er jo ikke så mange 360 med litt power i seg heller ute å går.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Den volvoen du linker til der har jeg sett noen ganger i Fredrikstad og på Rudskogen. Løp og kjøp! Dersom motoren fortsatt hadde stått i selvfølgelig. Den gikk fælt ;) Ville heller ha ringt eieren av bilen om jeg hadde vært deg. Han har nå ihvertfall fått ting til å fungere. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 du kan du ikke bygge om til girkassen framme på motoren og bruke innkorta 240 mellom aksling? men da er det jo den dritten med bakakslingen igjen! like greit å kjøpe en 240/740 å bygge på om du vil slippe mange timer med grubling og volvo girkasser. men om du har ork så hadde jeg glatt valgt 360! :D det er det jo ikke hver dag man ser en med litt skikkeli skuv i! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 blir ikke multilinken for brei? både 760 og 960 er biler som er vesentlig breiere enn 360. om man skal korte inn den må man jo sikkert borti bladfjæra og. men jeg spørr bare av nysjerrighet. ikke noe facts :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Det gikk en hvit 360 med frisk turbomotor her for noen år tilbake, lurer på om det kan være samme bilen.. Mener den hadde samme røde R360 skrifta på bakluka.. Den dro opp på bakhjul når den tok ivei, rimelig heftig drag i den ja.. Jeg kjørte en 360 sjøl på den tida, artige biler. Savner den litt egentlig. Min var bare en 2liter, men gikk temmelig friskt den også. Lå sinnsykt godt på veien med dekk og felger som stakk godt utenfor rundt om og skikkelig senk. Ordentlig go cart! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 360 gocart? da må du ha gjort noe med bakstillinga og bladfjørene der. de 360`er jeg har vært borti har krenget som en sykklist i tour de france i den minste sving. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Var jo en på forumet her som bygde om til 240-aksel.. Så rimelig lett ut det, ifølge bildene.. :P Husker ikke tråden, doh.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 360 gocart? da må du ha gjort noe med bakstillinga og bladfjørene der. de 360`er jeg har vært borti har krenget som en sykklist i tour de france i den minste sving. Min krenget ikke stort når jeg kjørte hardt med den nei. Hadde ikke gjort noe med bladfjærene på den heller, framfjærene hadde jeg kappa. Så det var ikke noe seriøst opplegg, men bilen var stiv som en stokk den.. Skikkelig artig farkost for en rimelig penge. Bilen ga jeg 2 eller 3 tusen for tror jeg den gangen.. Mala den 2delt på skrått mattsvart bak og mintgrønn foran.. :op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Løsninga er vel Porche 924/944 bakstilling så vidt jeg har skjønt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Det vi har vurdert på den bilcrossbilen er å bruke "justerings-slegga" på girkassetunellen, det er ikke kjempemasse justering som skal til for å få plass til en M45. Bak kan man jo bruke en diff fra en eller annen bil med multilink bakaksel f.eks en bmw 5-serie samt bmw drivaksler da disse tåler en god del juling (man må lage adapter på flensen til ytterste drivknute).. Stivere dempere bak finner du på bla. landrover, og det er jo værdens letteste bil å senke bakvogna på, framme kan man hvistnok bruke bakfjærer fra 240, vet ikke hva slags bil man kan finne stivere dempere. Jeg har selv meget lyst å bygge en 360 hærjebil, men jeg har andre prosjekter som må færdigstilles først, det er uansett ikke ofte man ser en 360 som går godt.. Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet April 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 Tenkte ikke på noe superbygg her nei, men ett litt kose prosjekt på over lang tid! men M45 kasse holder vel ikke lenge.. Jaja, blir vel 240 da. gidder ikke å styre så sinnsykt med den heller.. blir første turbo bil jeg eier selv, så må feiles og læres! ;) Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.