Gå til innhold

Volvo 360 Turbo..

Ranger emnet


jimmen

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Har nå vært på litt søking etter ett lite Turbo prosjekt.

Helst volvo da jeg har satt sammen volvo motorer før.

 

så, jeg tittet litt på denne bilen.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=2118769;username=

 

det jeg lurer på da, er hvordan vil girkassen på denne tåle en FT motor på ca 300-350HK?

 

For er vel ikke bare bare å sette på en Getrag kasse for eksempel på denne siden giret er på bakaksel.

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Har nå vært på litt søking etter ett lite Turbo prosjekt.

Helst volvo da jeg har satt sammen volvo motorer før.

 

det jeg lurer på da, er hvordan vil girkassen på denne tåle en FT motor på ca 300-350HK?

 

For er vel ikke bare bare å sette på en Getrag kasse for eksempel på denne siden giret er på bakaksel.

 

Girkassa vil mest sansynlig gi opp ånden rimelig fort, samt CV leddene er ikke av beste kvalitet på disse hollenderne, jeg pleier å være mekaniker for en kjenning som kjører 360 i bilcross, i løpet av den forige sesongen har vi byttet 3 girkasser og mange drivaksler dette er en bil som har tja 150 Hk.. Det går å bygge om transakseln på disse bilene å, hvis du går inn på 300power (tror jeg det var) det er ihværtfall en svensk 300 klubb, også søker du etter en kar som heter peter scmidt, så finner du en prosjekt tråd der han har bygd om til getrag-kasse i en 300(bakmontert), så det er mulig. Men som sagt, den orginale kassa er nok ikke noe å satse på.

 

Mvh Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den volvoen du linker til der har jeg sett noen ganger i Fredrikstad og på Rudskogen. Løp og kjøp! Dersom motoren fortsatt hadde stått i selvfølgelig. Den gikk fælt ;)

 

Ville heller ha ringt eieren av bilen om jeg hadde vært deg. Han har nå ihvertfall fått ting til å fungere.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan du ikke bygge om til girkassen framme på motoren og bruke innkorta 240 mellom aksling? men da er det jo den dritten med bakakslingen igjen! like greit å kjøpe en 240/740 å bygge på om du vil slippe mange timer med grubling og volvo girkasser. men om du har ork så hadde jeg glatt valgt 360! :D det er det jo ikke hver dag man ser en med litt skikkeli skuv i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk en hvit 360 med frisk turbomotor her for noen år tilbake, lurer på om det kan være samme bilen.. Mener den hadde samme røde R360 skrifta på bakluka..

 

Den dro opp på bakhjul når den tok ivei, rimelig heftig drag i den ja..

 

Jeg kjørte en 360 sjøl på den tida, artige biler. Savner den litt egentlig. Min var bare en 2liter, men gikk temmelig friskt den også. Lå sinnsykt godt på veien med dekk og felger som stakk godt utenfor rundt om og skikkelig senk. Ordentlig go cart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

360 gocart? da må du ha gjort noe med bakstillinga og bladfjørene der. de 360`er jeg har vært borti har krenget som en sykklist i tour de france i den minste sving.

 

Min krenget ikke stort når jeg kjørte hardt med den nei. Hadde ikke gjort noe med bladfjærene på den heller, framfjærene hadde jeg kappa. Så det var ikke noe seriøst opplegg, men bilen var stiv som en stokk den.. Skikkelig artig farkost for en rimelig penge. Bilen ga jeg 2 eller 3 tusen for tror jeg den gangen.. Mala den 2delt på skrått mattsvart bak og mintgrønn foran.. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi har vurdert på den bilcrossbilen er å bruke "justerings-slegga" på girkassetunellen, det er ikke kjempemasse justering som skal til for å få plass til en M45. Bak kan man jo bruke en diff fra en eller annen bil med multilink bakaksel f.eks en bmw 5-serie samt bmw drivaksler da disse tåler en god del juling (man må lage adapter på flensen til ytterste drivknute).. Stivere dempere bak finner du på bla. landrover, og det er jo værdens letteste bil å senke bakvogna på, framme kan man hvistnok bruke bakfjærer fra 240, vet ikke hva slags bil man kan finne stivere dempere. Jeg har selv meget lyst å bygge en 360 hærjebil, men jeg har andre prosjekter som må færdigstilles først, det er uansett ikke ofte man ser en 360 som går godt..

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på noe superbygg her nei, men ett litt kose prosjekt på over lang tid! men M45 kasse holder vel ikke lenge..

 

Jaja, blir vel 240 da. gidder ikke å styre så sinnsykt med den heller.. blir første turbo bil jeg eier selv, så må feiles og læres! ;)

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår