Gå til innhold

Volvo 245 8.3 V8

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tøøøft! Men når du allerede har godkjent med 500 cid. Så ville jeg ha bytta cadillac motoren med en cbb. Litt mer vennlig motor med tanke på deler å slikt. Eller er bilen godkjent med motornummer i vognkortet?

 

Cadillacs store bamser er jo knalltøffe motorer. Undervurdert kvalitet i følge mange. Dessuten sier folk at den er kompakt i forhold til f eks en Big-block Chevy. Uten at jeg vet hvor mye en Cadillac-motor veier, så kan det tenkes at den er lett nok til at maksimal tillat framakselvekt ikke overskrides på Volvoen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cadillacs store bamser er jo knalltøffe motorer. Undervurdert kvalitet i følge mange. Dessuten sier folk at den er kompakt i forhold til f eks en Big-block Chevy. Uten at jeg vet hvor mye en Cadillac-motor veier, så kan det tenkes at den er lett nok til at maksimal tillat framakselvekt ikke overskrides på Volvoen.

 

 

kansje ikke overskrider vekt men den overskrider jo hk og nm etter normal godkjenning. pappa hannes jobber i biltilsynet vel hehe så fikk den godkjent:bump

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der husker jeg! Så den på et Volvotreff i Odda for endel år tilbake. Den var da lakka gull oppi motorrommet, mens resten av bilen var mattsvart mener jeg å huske. Har et bilde av motorrommet, synd jeg ikke tok bilder av hele bilen. Var vel snakk om 450 hk, kan det stemme? Var visst planer om gladgass også.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje ikke overskrider vekt men den overskrider jo hk og nm etter normal godkjenning. pappa hannes jobber i biltilsynet vel hehe så fikk den godkjent:bump

Nei denne er lovlig godkjent.

 

Den der husker jeg! Så den på et Volvotreff i Odda for endel år tilbake. Den var da lakka gull oppi motorrommet, mens resten av bilen var mattsvart mener jeg å huske. Har et bilde av motorrommet, synd jeg ikke tok bilder av hele bilen. Var vel snakk om 450 hk, kan det stemme? Var visst planer om gladgass også.

Det er gladgass :D

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cadillacs store bamser er jo knalltøffe motorer. Undervurdert kvalitet i følge mange. Dessuten sier folk at den er kompakt i forhold til f eks en Big-block Chevy. Uten at jeg vet hvor mye en Cadillac-motor veier, så kan det tenkes at den er lett nok til at maksimal tillat framakselvekt ikke overskrides på Volvoen.

 

Cadillac sine 472 og 500 motorer veier rundt 270 kg. Med alu innsug og lettere headers så er man ikke langt unna sb Chevy vekt. Cad. blokkene har også høyere nikkelinnhold enn Chevy sine.

Chevy BB veier vel ca. 300kg? Størelsen på Cad. er 1,5" breiere enn Chevy BB, men samme lengde. Ca 5" høyere (pga. sumpen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår