Gå til innhold

Volvo 245 8.3 V8

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, den er jævlig brei i motorrommet, trangt å bytte plugger ja :) Er edelbrock innsug og Holley 4-ports forgasser på den, Venolia stempel osv.

Alt er sinnsykt fint gjort i motorrom og sånn :) Den står godkjent med en 76mod som har runde kammer, forbrenningskammer stor som ei bøtte og topper med kols = 190hk ;)

Endret av fsl

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har ikke mer originalt i 76. Men motoren er egentlig fra 70 og den har vel 400 SAE hk.

 

I dag skal jeg legge på vinterdekk å ut å trill en tur med vogna ;)

 

Øya på stilk i dag altså ^^ hør dæ vell før man ser dæ:P

2000 Audi A4 1.9TDI

1984 Volvo 240 bruksbil:P

1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer! feteste 245 enn jeg vet om!...

 

ble bygd her så har sett litt til denne bilen:D

 

forsto at d var litt bråk under godkjenninga da torpedoen er flytta oppimot 15 cm?

 

og i annonsa stod d at d var 580hk? var d med eller uten gassen?;)

 

427 er d jeg opprinnelig har hørt.

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer! feteste 245 enn jeg vet om!...

 

ble bygd her så har sett litt til denne bilen:D

 

forsto at d var litt bråk under godkjenninga da torpedoen er flytta oppimot 15 cm?

 

og i annonsa stod d at d var 580hk? var d med eller uten gassen?;)

 

427 er d jeg opprinnelig har hørt.

 

Ja torpedoen er kutta og skjært litt i ja ;)

 

Stod 580hk men er ikke riktig så mye, var tett på 500 på hjula sa han som bygde den, har prata med han. :)

Sku få ca 200hk ekstra med gass :)

 

Blir vel ett sett med aluminiumstopper, ny kam, vippeverk og to 4-portere etterhvert, da skal man nok klare over 600 uten gass. :)

 

Først å fremst skal jeg hive på noen nye plugger og luftfilter. :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk bil mann! Du trenger vel egentlig ikke trimme noe mer. Tipper momentet er så høyt at du ikke får grep til mer enn 3-400 gamper uansett. Du vil heller ikke at bakhjulene skal flytte seg og karosseriet fram der du sitter når du gir på. :) Grattis med forumets råeste 245...

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk bil mann! Du trenger vel egentlig ikke trimme noe mer. Tipper momentet er så høyt at du ikke får grep til mer enn 3-400 gamper uansett. Du vil heller ikke at bakhjulene skal flytte seg og karosseriet fram der du sitter når du gir på. :) Grattis med forumets råeste 245...

Hehe får se hva det blir til ;) Skal ut å bytte plugger på bilen nå å kjøre en runde. :)

Er vel rundt om 800nm på ca 3000rpm ;)

 

enig med colli om at dette er BF råeste 245:)

Takk ;)

 

Skal stikke å vaske den så tar jeg noen bilder i samme slengen

Endret av fsl

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en 244 med big block her oppe engang i tida.. Den blei solgt sørpå en plass.. Var svart blank med no smådekor ihvertfall.. :)

 

 

Uansett, fsl, skal få sjekka de fangerene idag.. ;)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble som ny med nye plugger, var så sota di gamle, for mye småkjøring og flytting av bilen. Ble lettstarta som faen nå. :)

 

Bilen står parkert hjemme nå, skal bare en tur innom jobb også hente kameraet der så tar jeg bilder når jeg er hjemme igjen. ;)

 

Skal også legge på vinterdekk i dag, skal på isbanekjøring :)

 

Møtte en litt morsom bil når jeg var ute å trilla litt, en MB 500SL, den hadde ikke sjangs :D

 

Gi meg ett pip esbandos når du vet om du har fangere. :)

 

Takk for alle kommentarer ;)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår