Kristian S. Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 VAr lite svar å få på Volvoforumet, så da prøver jeg her også. Har problemer med at sikringen til dashbordbelysninga, parklys høyre foran og høyre baklys ryker med en gang jeg enten skrur på tenninga eller vrir om lysbrytern uten tenninga på. -Har pelt ut instrumenthuset og sjekka ledningene til den, har bytta lysbryter i dashen, fiksa en dårlig jordingsledning til blink/park foran, bytta lampe bak (pga den hadde smelta på baksida). Har også prøvd å starte bilen uten lampe foran, uten lampe bak og uten instrumenthuset kobla i, men sikringen ryker uansett. Fjerna pæra til parklyset foran og da røyk ikke sikringa på en liten stund, men nå ryker sikringa uten at pæra er i også. Alle jordingsledninger sitter godt fast og jeg har ikke funnet noe ledningsbrudd. Er på en 88mod 245. Noen som har noe gode råd hva jeg skal se etter eller prøve å koble ut eller bytte? Kan det være noe releer som har kortslutta eller noe sånn? Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 hmm. hørtes ut som noen jeg har hatt problemer med også. mener vi kobla dash belysninga utenom dimmern eller noe. husker ikke helt men det var noen borteved dimmern/lysbryter. kobla fra en ledning der iaff. hvis jeg må så kan jeg gå ut i garasjen og se. :P Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Funker alt som det skal på skiltlysene dine bak? De går på samme sikring... Har samme problemet, så for tiden kjører jeg med mørk belysning i dash. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Ville sjekka en evt kontakt til tilhenger... Ofte feil her. Og om hengerfeste evt er fjerna, er det ikke sikkert kontakten er det. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Her kom det svar fort! Skiltlysa har ikke virka på 3 år, men sikker på om de går på samme krets? Står ikke noe om det på lokket til sikringsboksen. Kan jo uansett titte på de ledningene også når jeg er i gang. Hadde masse trøbbel med lysa for en tid tilbake, da viste det seg å være hengerkontakta, så ledningen er revet ut og er teipa på tuppen. Den har jeg sjekka. Har en følelse av det er parklyset foran som tuller med meg. Skal pelle ut lampa igjen og ta en grundigere titt etterpå. rogern: du skal slippe å pelle fra hverandre dashen din nå. Men hvis jeg ikke finner ut av det kan du godt ta en titt hva du kobla om :hello: Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Og hvis du blir lei av å bytte sikringer hele tiden kan du jo ganske enkelt måle med multimeter.. ;) Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Hos meg går det på samme krets i hvert fall Kristian, men hvis det står noe annet hos deg, så får vi vel tro på det. :) Er uansett verdt en liten titt. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matrosen Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Shoot me if im wrong men mener å huske at lyset på baksiden av midtkonosollen går på samma sikring, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Fant ut av det. Er pinlig å innrømme hva som var galt, men kan si at matrosen er inne på noe. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Du er nesten nødt å si hva det var :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Hvis du ikke haddefunnet ut av det, så kunne du satt på en stor nok sikring og sett hvor det begynte ogrykeførst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Var det jeg gjorde. Satte i en 20amp sikring istedenfor en 8amp, så begynte å knitre å knase mellom setene så røyk den og. Pelte ut midtkonsollen for å stramme opp håndbrekkwiren for et par uker siden, så gadd jeg ikke sette den på plass igjen fordi jeg tenkte å finne en ny en som ikke var sprekt å sette inn den. Så alle ledningene til setevarmer og sånn lå og slang, så viste det seg at pluss ledningen til lyset i midtkonsollen hadde vikla seg inn i jordledningen og forsvunnet under teppet. Da er det ikke så rart jeg hadde litt el-trøbbel :crazysant: Men det er jo som alle andre el problemer, jævlig enkelt og logisk når man først finner det. Men jeg syns det fortsatt er litt rart at det virka en hel dag da jeg fjerna pæra til parklyset.... Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Jeg står over samme problemet som deg nå! :P Ironisk nok. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matrosen Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Kristian S: Jeg gjorde nesten det samme som du :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg