Gå til innhold

owyj: Daihatsu Charade G11 Turbo - langtidsprosjekt

Ranger emnet


owyj

Anbefalte innlegg

Du er jo så glad i Stavanger du, Anders.. Vi kan møte ham på halvveien. DMS go big :D

Du owyj, er det originalrestaurering, eller blir det noen mods og? Felgene er tøffe som pokker, så de er et bra utgangspunkt. Kunne kanskje gått ned en størrelse eller to på dekkdim for å fremheve dem litt kanskje :)

 

 

Eirik

 

 

Hmmm...litt mods blir det. Turbo og intercooler foreløpig, ellers nødvendigheter som diverse instrumenter.

 

Skal holde vekta mest muligt nede, så inni blir det bare to stoler, ett ratt og dashen. Ikke noe form for støydemping eller teppe. Gulvet i bilen skal epoxybehandles etter hullene er igjen-sveist :)

 

Skal holde den mest mulig sleeper også, så eksteriøret får ingen kraftige spoilere her og der. Mest mulig originalt. Kanskje ett lite scoop på panseret til intercooleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alt kommer an på hvor lav bilen blir. Hvis du senker litt, hva med 175/50-14, som på en 6" felg blir seende slik ut? :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe vi får se hva det blir, finns det gateslicks i så smale dimensjoner? :) Dekk med godt grep må det bli uansett.

 

Men en liten korrigering, ser ut til at har vært litt rask med beslutningene mine på felgene.

Tok en titt idag på de ang. dimensjonene. Å her var det visst inngravert 5-1/2Jx13 :rolleyes:

 

 

En annen ting, hva er den tanken rett ved siden av radiatoren til?

Den er helt tom, eneste som er tilkoblet er strøm til en pumpe i bånn.

Av det jeg klarte å se og kjenne, så fant jeg ingen slanger som gikk inn på pumpa...merkelig.

 

PS! SJEKK filteret :D

 

04032009260.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort endel idag, med en god hjelp av en kamerat :)

 

Fått tatt ut alle vinduene. Dører, bakluke og panser er også skrudd av.

Frontruta sprakk dessverre, men heldigvis er kompetanse for og få ny ikke langt unna.

 

Bilder ble det lite av, fikk tatt en film før batteriet gikk.

Her ser dere hvor lett kjerra er :D

 

th_05032009005.jpg

Endret av owyj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk montert tanken idag, og alt fungerte strålende! Prøveturen er noe av det morsomste jeg har opplevd!

 

Eneste minuset er at jeg klarte å kortslutte noe i instrumenthuset.

For da jeg slo på lyset kom det litt røyk ut :doh

Så turtelleren, tankmåleren og termostatmåleren fungerer ikke. Samt bakgrunnslyset.

 

Så er det noen i Stavanger-området som er en kløpper på elektronikk når det gjelder feilsøking på slik "kretskort-matte" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en oppdatering.

Fikk hentet intercooler hos Mr_Stian sist helg. Denne blir toppmontert og plasseringen kunne ikke blitt bedre. Bilde av dette kommer. Her må jeg lage til festebraketter, og må gå til innkjøp av slangebend og overganger.

 

Har vært mest framgang karosserimessig. Gulvet "fremme" er ferdigsveiset og slibt ned. Grunnet og fuget er det også, men bilde glemte jeg og ta. Dette kommer.

Rustarbeid baki bilen blir startet imorgen.

 

Arbeid på skjermer, dører, panser og bakluke er snart unnagjort. Her gjenstår litt pussing, grunning, sparkel og lakk :)

Var sikkert noen kilo med sparkel på den ene døra, denne bulken er rettet ut.

 

Eksosmanifold-flens blir maskinert neste uke, så manifold-bygging kan snart påbegynnes.

 

 

Hjulbuer bak må jeg ha nye! Veng har ikke lenger, pga varen er utgått.

Så er det noen som utrolig nok har ett sett med høyre og venstre bakre hjulbuer til 84-87 charade liggende?

Eller vet om skjermer fra andre biler jeg kan bruke? :)

 

Indre hjulbuer bak må også bygges nye pga her var det mye kjeks :D

 

Instrumentpanelet er fikset, synderen var en liten bagatell..

 

Fant og ut en effektiv måte på og fjerne asfaltplaterester.

La ut noen filler over området. Helte så litt tynner over disse og lot det virke i ca. 10 min. Etterpå var det bare og tørke av og alt var borte.

 

 

07032009262.jpg

 

11032009263.jpg

 

12032009264.jpg

 

12032009265.jpg

 

12032009266.jpg

 

12032009267.jpg

 

12032009268.jpg

 

12032009269.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår