Gå til innhold

owyj: Daihatsu Charade G11 Turbo - langtidsprosjekt

Ranger emnet


owyj

Anbefalte innlegg

ÅFYFAEN..kommer du virkelig fra skreia?stakkars ass...DEG er det synd på. Her kommer ett lite tips, dra ut i verden! Opplev Norge! Det er ikke alle steder som er så kjipe som skreia! Helt sant! Det er masse fantastiske steder du kan besøke! Oslo, Trondheim, Bergen bare for å nevne noe! Kom deg ut, dra inn noen hjerneceller. Desto lengre du blir i skreia, desto mer...ehh..blir du...om du skjønner? okei, kanskje ikke..DUM blir du!:)

 

x3!

Bra prestasjon av han å klare å skrive så mye dumt på én dag. nesten så han hadde fortjent en premie.

Barn som motormannen kan heller holde seg til moped forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lite har blitt gjort denne uka.

Mista litt motivasjon når det kom feil deler fra camskill.

Var ikke bare bremsene visstnok, men og to foringer til den ene bærearmen manglet.

 

Men dette har blitt ordnet, og de er på vei!

Absolutt INGEN mangel på service og effektivitet fra Mike hos camskill, all honnør til han!

 

Noen bilder som viser litt fremskritt:

 

16042009339.jpg

 

16042009340.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten stund siden sist, har rett og slett bare glemt å oppdatere her.

 

Bilen er enda under kniven, har ikke akkurat kommet så ekstremt mye lenger siden sist oppdatering. Men har værtfall vært litt framgang :)

 

Har fått på nye bærearmer, bremser framme og bak, endeledd, stab.stag ledd bak, hjullager framme.

Skiftet motor- og girolje, reg.reim, strammer, dynamoreim, radiator, pluggledninger, fordelerlokk, rotor, stift, kondensator.

 

Er sikkert gjort endel småting og jeg ikke kommer på.

 

Kan senke den ned på hjula snart hvis jeg vil, må bare få lagt opp bensinrøra skikkelig.

Fikk start på den senest idag! Jeg måtte bare pga var så forveten på hvordan den ville høres ud. Ble kanskje noe i det meste laget med støy, men vil nok kanskje være litt mildere når den står ute i friluft :)

 

Har ikke så mye bilder å komme med nå, skal se om jeg husker å få tatt noen imårra :)

 

 

Litt uti produksjonen av intercooler-feste:

03052009365.jpg

 

03052009366.jpg

 

03052009367.jpg

 

03052009368.jpg

 

 

Å der var det ferdig og montert!

06052009370.jpg

 

 

Så var det eksosen sin tur:

07052009371.jpg

 

09052009372.jpg

 

 

Fikk endelig en ordning på returen!

Slangen på bildet ble brukt for og finne riktig lengde, står en stålomspunnet på idag.

14052009373.jpg

 

14052009374.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er bare dødstøft! ganske heftige dimensjoner på rørgatene da, håper du er fan av turbolag? skal ikke kalle meg noen ekspert på området jeg altså, spennende blir det uansett ;)

 

den todelte fargen på den norske reklameplakaten som ble posta her synes jeg var rå da ;) skulle du ikke ha eksteriøret originalt? det var nok original farge tenker jeg, og satan så tøft :D

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I disse dager er det da strålende sol og varmt, så det burde ikke være noen unnskyldning.. :P På østlandet har det visst vært bra iallfall.

Push push, alle gleder seg til ferdigstilling vettu :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været i det siste har lagt en demper på skruelysten, så har ikke skjedd så mye siden sist :) Men får vel ett spark i ræva en dag om to uker, roskilde neste uke :)

 

camptheme??drar dit selv idag rundt 21. vi kjører vålerenga fk flagg på campen;)

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tøff snærten liten bil. Stå på :)

1x 

1x 88 Vw Passat (Delebil) (X)

1x 89 Vw Passat 1.8 GL (X)

1x 90 Vw Golf Mk2 1.8GL (x)

1x 90 Vw Golf Mk2 1.6TD (x)

1x 92 Vw Golf Mk3 GT (x)
1x 92 VW Jetta Mk2 1.8GL (x)

1x 93 Vw Golf Mk3 1.4CL (x)

1x 94 Vw Golf Mk3 1.9 tdk (X)

1x 94 Vw Golf Mk3 2.0 8v GTI (x)

1x 95 Vw Passat 1,9 TDK (x)

1x 95 Vw Vento 1,9 TDK (x)

1x 95 Vw Passat 1,9 TDK (x)

1x 96 Vw Passat 1,9 TDI

1x 99 Vw Polo 1.6 Automat (x)

 

 

VW 4-LIFE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår