larsiomega Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Hei! Har et problem med brekket på omegaen min. For litt over et halv år siden ble brekket bytta, så trodde alt skulle være bra, men nå må jeg dra det opp i mittkonsollen for at det så vidt tar, har stramma littpå skruen under bilen, og d hjalp litt. Men har også problem med at det på en måte henger seg på, at det bli sånn skikkelig skrape lyd sånn ca hvert sekund, også er jeg heldig så kommer det et lite smell, også går det tilbake i stilling igjen. Noen som har erfarig med dette, eller vet hva som må gjøres? samt om jeg må innafor hjulet for å stramme. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Må nok av med tromlene bak og se om noe henger... smøre det opp hjelper også. Vil også anbefale deg og løsne litt på wire'en under bilen og heller stramme i tromlene. Strekker wire'en hvis du kun justerer på wire og ikke i tromler. å da vil den bli slakk, mulig du må ha ny wire. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 antagelig hvis du har fått ny wire har den strekt seg.. nye wire gjør det. sjekk at alt beveger seg som det skal. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 tipper det er løse bånd i tromlene. Ikke umulig att skjolda bak er rusta så låsepinnene har løsna. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsiomega Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Takk for svar:) Er det mye jobb og ta av tromlene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 alt fra helvete til lett som pokker.. i essens er det ta av hjulet, slakk brekket (mest mulig) og dra av, men dra rett ut for å ikke dra med bremsebåndene inni. så spørs det om det sitter der eller ikke om det er enkelt. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Hvis det sitter fast (noe det ofte gjør), se etter et gjengehull i trommelen. Skru så inn bolten til du kjenner den strammer, så slår du med hammer på trommelen. Skru så inn bolten mer å mer til trommelen løsner. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Hehe ser du kjører japse Margido ;P er som regel dem som har sånt på tromler... :p tyskere er som regel hamre å slå metoden :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsiomega Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Okey, er bare så drit at det er så kaldt nå.. Så får se om jeg bare overlater det til et verksted.. Siden dette var det eneste som mankerte på eu godkjenninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Hvordan gikk det? Fått det fikset? jeg opplevde det som Bambo sa lenger her oppe. På ene siden hang det såpass fast rundt navet at skiven måtte kuttes. På andre siden gikk den av med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg