Gå til innhold

FantIkkeNick

Bruker
  • Innholdsteller

    295
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om FantIkkeNick

  • Bursdag 05/19/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler, Musikk, Trening o.s.v
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • MSN
    pekkaen@hotmail.com
  • Bosted
    Stavanger

FantIkkeNick's Achievements

  1. Selger "Steinmetz" Frontfanger, bakfanger og sideskjørt til Omega B Sedan. Framstår som nytt da det kun har vært kjøpt inn å ligget i garasjen siden... Prøve "montert" og bra passform, kan "klabbes" rett på (når du har fått lakkert det selvfølgelig). Ser helst at kjøper bor i Stavanger & omegn da det er ett lite hel**** å pakke det inn å sende det... Kan leveres hvis du ikke bor altfor langt unna :) Er ikke så veldig aktiv på forumet her, så råder deg til å ta kontakt på pekkaen@hotmail.com, eventuelt 92273396! Men ikke ring på natta :p
  2. Hei Var uheldig å knakk banjo bolt på tannstang til returen på Alfa Romeo 159, Dimensjon: M12, Lengde ca 40 MM, Lengde til senter av hull ca 12 MM og 1.5 gjenger. Noen i Stavanger å omegn som har en liggende ? Haster litt! Da dem orginalt har den andre banjo bolten på lager, men den er M14... Mens M12 banjo'en ligger i Italia og soler seg... Isåfall vennligst kontakt meg på telefon; 92273396 Mvh. Per Kristian
  3. Hei Har en Astra H 1.7 CDTI 2008 modell, hører av og til en rar lyd hvis jeg girer opp tidlig og ligger på lavt turtall for så å gi full gass, rett før turboen kicker inn skikkelig så høres det neste ut som det ligger småsteiner i innsuget og rasler ? Skulle innom opel igår og la dem høre, men da var selvfølgelig ikke lyden der... Men idag når jeg kjørte i bakke å prøvde så kom den tilbake, noen som har vært borti lignende og gjerne har en pekefinger på hva det er ? Tenkte først turbo, men litt skeptisk siden bilen går helt normalt og gir man gass så drar den som alltid, å ingen ulyder ellers. Kun når jeg gjør som nevnt! Tenker litt på om det kan være strammer på multireim, så skal kontrollere den når jeg blir frisk. Men prøver meg her å for flere tips / gjerne noen som har vært borti det samme.
  4. Selges slik den st�r Ett lite prosjekt... Hjulbuer bak + v / framme har begynt � ruste, samt noen av d�rene. Ellers ser den grei ut, lite rust under. Skiftet endel p� bilen som alle bremser + h�ndbrekk og hjullager bak + bremseskjold i samme slengen. Radiator inni kupe og i motorrom. Begge b�rebruer foran, paralell stag + hjelpesnekke. Automatkassen har f�tt seg en liten overhaling med ny olje + div og justering av bremseb�nd. Begge topppakningene ble byttet rundt begynnelsen av 2010, i samme sleng ble coil, pluggkabler � plugger byttet. Sammen med oljekj�ler, termostat, veivsensor o.s.v. Men mest sannsynlig kunne jeg spart meg den jobben for n� har j�velen f�tt r�debank. � n� gidder jeg ikke skru p� den lenger s� kj�per heller ny bil! Selges derfor til noen som skulle trenge delebil / ett lite prosjekt. Kan jo nevne at bilen sviver og g�r b�de framover og bakover, s� fort ulyden kom s� ble bilen parkert og st�tt iro siden. Ellers f�lger det med anlegg, h�ytalere i d�rene foran og bak er byttet ut med Kicker elementer, 2 x 12 kicker subkasse baki, og JBL forsterker. Pioneer cd spiller med inngang for USB. Ogs� har jeg noen 18" Rial felger som f�lger med, med relativt nye dekk, ble kj�pt i midten av sist sessong. Helt greie felger, litt sm� s�r i kantene men ellers OK. Kan foresten få med steinmetz styling leppe foran å bak + sideskjørt. Det er vel det... Kan ses i Stavanger hvis noen f�ler for det! Selges til HB, gidder ingen skambud p� 2000 kr, da river jeg heller ut det jeg skulle finne interessant � slenger resten p� knoksen :)
  5. enten kam eller veivsensor mest sannsynlig :) holder en liten pekefinger på veivsensor :)
  6. Er dette når du holder jevn fart ? At den smånykker litt ? Isåfall kan du prøve å få oppdatert til nyeste programvare på styreenheten hos Opel, fungerer for noen vertfall
  7. sikkert litt sent men mekonomen kjører også EBC skiver med spor i og greenstuff klosser, muligens yellowstuff også. Må bestilles men dem skaffer vertfall :)
  8. Er ikke noe fordelerlokk/rotor på en Omega B 2.5 V6, du har derimot en coilpakke som ligger i bakkant av motoren mot torpedoveggen på førersiden, trangt å komme til :) Men har du sjekket delenummeret på den gamle måleren og på den "nye" ? Kontroller om dem er lik
  9. Sånn går det når du leverer til snapdrive! :) Hadde snudd i døra bare dem hadde sagt at dem nekta å skifta deler jeg selv hadde skaft!
  10. Gir snart opp denne bilen! :P Men Knutase du trenger ikke ny motor ved register havari, som regel får du noen bøyde ventiler men det kan skiftes... Leverer du inn bilen til verksted så vil det mest sannsynlig havne på mellom 10000 - 15000 for hele jobben. Kan du skru selv derimot så sparer du deg for masse penger da vertfall halvparten av den prisen er kun for arbeidstimer.
  11. Ja som regel billigere å enklere med en C20LET hehe, eventuelt en rekke 6 fra Omega A med turbo, noen av dem også :) Men ja hadde vært tøft hvis du fikk til en X30XE med kompressor å litt hester :) Som sagt hadde litt tanken selv, men etter som karosseri har begynt å samle litt rust å brukt så mye timer totalt på bilen så har jeg gått lei! Også blitt litt gnien av meg! :P
  12. hvorfor gidde å skru ut kat'en for å kappe den av å sveise i rør ? du kan jo bare slå ut innmaten da, den kommer ut med engang den ser ett skrujern e.l og en hammer... :) Mindre sjangs for å få 2'er feil på EU kontroll også som sier "mangler katalysator" Å airbaggen i ratt er festet med 2 skruer i bakkant av rattet, er vel 5 mm umbraco
  13. Jo men vanskelig å si om det er defekt topppakning også! :) Kan gjerne få ett hint om defekt topppakning ved avgass kontroll og ved å skru ut alle pluggene å se i sylindrene, er topppakning gåen og vann går inn i sylinder så blir sylinderet som trekker inn vann ganske rent iforhold til de andre. Har du mulighet kan du kjøre trykkluft på sylindrene og se om det bobler i kjølevannstank f.eks.... Eneste måten å kontrollere oljekjøleren på er vel å demontere den å fylle med vann og se om det kommer ut i olje enden av oljekjøleren... eventuelt kjøre trykklufts test på vannsiden og se om du får noe luft lekkasjer på oljesiden.
  14. kan være litt vanskelig å komme til å få sett men er 99% sikker at du har det :) hvis du googler oil cooler audi så finner du bilde av den :) er den du skrur filteret fast i, går 2 kjøle vannslanger innpå den og de ryker innvendig, så får du kjølevann i oljen.
  15. Prøvd å ta av stikket på begge sensorene ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår