Så var det bråstopp! Reg.reima røyk, stemplene slo skeive ventilene, og spørsmålet er: Er denne motoren som har runda 100.000km å betrakte som tapt, eller er det mulig å sette den i stand igjen. Dessverre ble ikke reg. reima bytta på 90.000km.
Toppen: Kan se at ventilene er bøyd, det er merker på stempeltoppene, men kan ikke se skade på de overliggende kamakslene.
1) Må toppen slipes, eller er det mulig bare å kjøpe nye ventiler og andre smådeler? Hva må til for å få toppen brukbar igjen?
2) Er det påført toppen så store skader at det blir for dyrt å reparere? Hva skjer med disse toppene når reima ryker?
Motoren: Kan veivakselen, rådelagre etc. bli så skadet at det er like godt å bytte hele motoren?
Tipper det ikke er bare jeg som har vært bort i samme problemet med disse bilene der reg. reima ryker både før og etter skiftetidspunktet. Hører gjerne fra dere som har vært i samme situasjon.
Hilsen MB