Gå til innhold

under 1000kg og ca 260whp?

Ranger emnet


Burn Out

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja jeg har herja lit med mr2 mk2 (sw20) turbo versjon vel og merke :P gik fint å sladde rundt alle svingene på rudskogen med den. men som nevnt så skyter det veldig fart og kontraene er ganske så harde.. men da begynner jeg å skru sammen motoren og fikse lit understell på bilen som skal brukes så ser dere den sikkert til sommeren på noen treff :P

 

C yaa..

 

btw det blir en Ribba 360 coupe :P med b230ft motor..

Hell yeah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E30'n til ha|||on (Fredric Aasbø) fungerte jo greit... Bilen veide vel rundt 1100kg (?) og hadde 286hk i motoren (S50B30), og han klarte jo å vinne Nordic Drifting series 2007 med denne bilen. Så med riktig understell, vektfordeling, akselavstand, oppsett og fører burde man stille sterkt med en <1000kg bil med 260whp.

 

Edit: Ser det er Volvo 360 det er snakk om. Akselavstanden er vel litt i det korteste laget? Sier ikke at det ikke vil fungere, men helt optimalt er det vel akkurat ikke...

Endret av jorg1s1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som klager på akselavstand og at 360n er så kort osv, vi får se da veitdere.. selv om en JÆVLA idiot ikke holdt vikeplikten sin i dag og kjørte meg rett i sia så 360 fik ganske så drastiske skader, skal se nærmere på det i morgen. Håper bare ikke betydelige rammedeler er skeive..

Hell yeah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som klager på akselavstand og at 360n er så kort osv, vi får se da veitdere.. selv om en JÆVLA idiot ikke holdt vikeplikten sin i dag og kjørte meg rett i sia så 360 fik ganske så drastiske skader, skal se nærmere på det i morgen. Håper bare ikke betydelige rammedeler er skeive..

 

Ouch. :( Håper du får den istand igjen.

 

360 har bare 7cm kortere akselavstand enn S13, men fordi den er endel smalere har 360 faktisk lenger "effektiv" akselavstand enn S13. :) Supra har f.eks. kortere effektiv akselavstand enn S13... Det er ikke alltid man kan stole på øynene. :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem.

Min veier 900ish kg og jeg har 180hk på veiva.

Null problem å skrense rundt på rudskogen og jeg kjørte på Advan A048R gateslicks som har perverst med grep(foran og bak). Men bilen orka ikke hele langsvingen på de dekka.

Også tror jeg vi har omtrent lik akselavstand.. vi har hvertfall veldig kort avstand. Det gjør bilen veldig veldig nervøs og rompa kommer MEGET fort, og kontraene er litt småskumle til å begynne med :D

(før denne har jeg bare skrensa med store biler..)

 

Det er fint å begynne med bil med lav effekt.. da lærer man seg å drifte "ordentlig". Man må blandt annet ha veldig høy fart inn i svingen (jeg har bare kjørt denne en gang på bane, så jeg driver å lærer meg å kjøre den enda, det jeg gjør er at først kjører så fort jeg kan grip, og finner grensa på hvor høy fart jeg kan ha i svinga uten å skli ut, så holder jeg den farta og litt til, sånn at bilen egentlig sklir på framdekka ut mot sandfella SÅ kliner jeg gassen i bånn og da kommer rompa fint og udramatisk ut).

Eneste bakdelen jeg kan tenke meg er at du vil ikke spy dekkrøyk og vinne breisladden akkurat men.. :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke vært noen takstmann å sett på den enda, er lit redd for at A stolpa mellom døra og framskjermen er lit bøyd, men gidder ikke skru av noe før takstmann har sett på den. sier ifra om det blir noe 360 drifte bil når jeg får vite om jeg får beholde den eller ikke.

 

Har jo egentlig fått svar på det jeg lurte på også, Takker ;)

Hell yeah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min driftebil(Nissan s13) veier 1220kg og har ca 250 for øyeblikket og det funker faktisk veldig greit.

 

Nå er bilen veldig stiv og har en god Nismo LSD så det hjelper..

 

Men et godt tips er å pumpe opp dekke så mye som mulig bak. Jo mer luft jo stivere er dekkene og fortere slipper de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår