Gå til innhold

Bremer rustet fast over helgen?

Ranger emnet


eunaas

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så rart at brekket til en venninne nettopp har låst seg, og hun alltid parkerer med det på da :)

 

 

Eirik

 

På mine 5 siste biler har jeg aldri hatt problemer med at brekket fryser, fordi jeg bruker det daglig.

Men, som alt annet må også tromler, calipere, brekkvaier mm. vedlikeholdes

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å jekke opp bilen og sjekket at faktisk begge hjulene er låst, og hvor låst er de? Er det ingen sjans for å rikke på hjulet?

Hva med et digert rør innimellom felgen og dra hjulet rundt? Løsner det?

 

Åpne trommelen og se...

Dra av navkoppen i midten av trommelen, fjern låsesplinten som mest sansynligvis sitter der, skru av mutteren og dra av trommelen.

når trommel er låst så er det ikke bare å dra den av. du kommer til å slite litt der.... :web

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når trommel er låst så er det ikke bare å dra den av. du kommer til å slite litt der.... :web

 

Jeg måtte ta vinkelsliperen fatt for et par år siden da det venstre bakhjulet mitt hadde låst seg. Først da kom jeg til justeringsskruen for håndbrekket. Et helvete husker jeg...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når trommel er låst så er det ikke bare å dra den av. du kommer til å slite litt der.... :web

Fullt klar over det, men alt går med litt vold.

Har vært utsatt for dette flere ganger, stort sett på bekjentes biler, og det har aldri vært noe problem å få de av. Bare en større utfordring.

 

Men alt går...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du forresten prøvd å "bråslippe" clutchen i revers

 

Ironisk eller ikke? Nei, jeg har ikke prøvd, men er ikke det en ting som ødelegger bilen? Girkassa? Jeg har prøvd å kjøre fremmover, det går, men bakhjulene er låst.

 

Jeg har foressten en Caddy, uten at det sikkert spiller noen rolle. Skal ned med hammeren nå, så får vi se om det hjelper.

 

Foressten, går wiren fra brekk/bremser under bilen? Åpent? Kan jeg se/komme til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahha! Volla. Et lite kikk på hver av trommlene. Vips gikk hjulet rundt igjen. Jeg hører "rust" lyder når jeg vrir hjulet rundt. Er det noe som vil forsvinne etter litt kjøring? Er det et tegn på at bremsene er gamle, slitne og rustene? Eller trenger ikke det å ha none sammenheng her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahha! Volla. Et lite kikk på hver av trommlene. Vips gikk hjulet rundt igjen. Jeg hører "rust" lyder når jeg vrir hjulet rundt. Er det noe som vil forsvinne etter litt kjøring? Er det et tegn på at bremsene er gamle, slitne og rustene? Eller trenger ikke det å ha none sammenheng her?

 

Sannsynligvis støv fra bremsebelegg som sviver rundt inni der, ingen umiddelbar fare men lønner seg å ta av tromla med gjevne mellomrom for å gjøre rent og sjekke status på bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Brekket kan fryse, eller det kan ruste fast. Ta av hjulene, ta en slegge og prøv å bank hjulet løs når du har løsna brekket.. Går ikke det må du nok opp med tromlene.

 

 

Eirik

 

Slegge!? :omfg

det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet, armene, bena!!

 

Det er en bremsetrommel, ikke james bond!

kverulanter, snakk til noen andre.. takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår