Gå til innhold

innjustering av kamaksel

Ranger emnet


krbarstad

Anbefalte innlegg

Hei, har du specsa på kammen din?

På min kam fulgte det med et mål, 4,8mm i TDC.

 

På min kam så betyr det at motoren skal stå i øvre dø punkt og da skal innsugsventilen på sylinder 4 stå med 4,8mm åpning, det må du bruke et måleur for og få målt, skyvelær blir ikke noe greie på.

 

Men, har du ikke det målet så er vel enste løsning og bremse og finne en innstilling som fungerer best.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo bare ann på hva som er gjort med resten av motoren.

En time på benken koster 1500kr, da er det meste gjort, og du får ordentlig tall å rutte med så du slipper å tippe når folk spør om effekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker t kam no. men har en a kam å k kam liggenes. prøvde k kammen tidligere men monterte den helt vanlig som på sugemotor, å syntes ikke at den fungerte så bra sammens me turbo.

 

T, M og A kam er typiske kammer du ikke trenger å justere på.

A > T > M.

 

K må justeres for turbobruk, 4-6 grader.

Om du ikke justerer den, vil effektområdet ligge over turtalls-sperren din.

 

K er veldig lik som IPD sin Turbo kamaksel.

Avalanche Performance selger billge just. kamdrev (oppborrede originaldrev).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T, M og A kam er typiske kammer du ikke trenger å justere på.

A > T > M.

 

K må justeres for turbobruk, 4-6 grader.

Om du ikke justerer den, vil effektområdet ligge over turtalls-sperren din.

 

K er veldig lik som IPD sin Turbo kamaksel.

Avalanche Performance selger billge just. kamdrev (oppborrede originaldrev).

 

prøvde k kam tidligere å fikk liksom ikke noe utnytte av den, bilen gikk dårligere med k kamen enn med t kamen, men d har vell me det at k kamen ikke var justert inn, å så som kjent har jo lh 2,4 turtalls sperre på 6000. har laget meg justerbart kamdrev, så har d i boks, må bare prøv å få juster opp kamen rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår