michaelaudi Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 vurderer og kjøpe en s4, men den kommer med noen problemer.. det meste skal jeg greie og fikse men er litt skeptisk til den speedometer feilen.. speedometeret fungerer ikke.. er dette bare en sensor, eller er det no mer avansert??? Siter 1995 Audi RS2 2.2TQ 1995 Audi S6 2.2tq-kondemnert =/ 1993 Audi V8 4,2l-solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 er ganske sikker på at dette er en sensor som sitter på girkassen, skal bare være og bytte den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Stemmer at det sitter initiator rett ved venstre utgående drivaksel. Imidlertid er det kontaktfeil mellom printplata og speedometeret som er årsaken til feil i 5 av 10 tilfeller. I 4 av 10 tilfeller er det speedometeret som er defekt, og i 1 av 10 tilfeller er det initiatoren. Sånn ca :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michaelaudi Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 åja.. skjønner.. ja for han sa at det er noenganger speedometeret slår inn.. og da er det sånn at hvis du ligger i 60km/t da for eksempel og akselerer opp til 80.. så ligger det på 60 og plutselig hopper opp til 80km/t... hmm.. noe formening om hvem av de feilene det kan være da?? =) Siter 1995 Audi RS2 2.2TQ 1995 Audi S6 2.2tq-kondemnert =/ 1993 Audi V8 4,2l-solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saftus Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Hei! Jeg har også denne feilen, og lurer på hvilken føler det er snakk om. jeg kan se en 3 polet og en 2 polet punkt like ved hverandre. Hva er de to forskjellige? Er det en enkel sak å skru ut speedometeret og fikse feilen der? ..om det er der den er da :p Mvh. Robert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Skru ut speedometeret er en lett sak.... 2 skruer rett under ved siden av rattet.. og dra dette dekselet av, så ser du 3 skruer til, når de er ute er det bare å dra ut speedometeret :) Så er det bare å prøve seg fram på speedo'en :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audibil Skrevet August 13, 2009 Rapporter Share Skrevet August 13, 2009 har et lignende problem. virker som at speedometeret henger seg opp på enkelte hastigheter. Når jeg slipper opp farten igjen, henger viseren igjen i noen sekunder før den faller til riktig hastighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg