Gå til innhold

Polo 92-modell, Johans studentbil og elektrikerbil

Ranger emnet


JChE

Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for tips, men det var ledningene i motorrommet jeg tenkte på ja. Ledningen fra turtelleren er grønn, og det er den som skal ha signal så den er grei. Men jeg har prøvd å koble denne grønne inn på alle tre på coilen, i tur og orden. Ingen liv i turteller... Sånn som jeg ser det er det flere muligheter:

Brudd fra turteller til coil

Feilkobling på coil

Turteller defekt, og biltema styrker sitt rykte om dårlig kvalitet

Turteller har dårlig jording.(tror forresten ikke dette, da lyset i turtelleren fungerer perfekt.

 

Det jeg skal prøve idag, er å ta ut instrumentpanelet inni bilen, og se hva jeg finner der. Mulig det er en ledning med turtallssignal der :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg driter i hele turtellern... har prøvd å koble den på alle pinnene på coilen, og alle pinnene på multikontakten bak instrumentpanelet. Så enten er instrumentet defekt, eller så passer det ikke til min bil. Jeg leverer det tilbake til biltema, så får vi heller se om jeg snubler over et instrumentpanel med turteller en gang, gidder ikke å stresse mer med dette.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoke-turtellerne hos Bilxtra fungerer utmerket, om du finner en slik brukt. De koster rundt 400,- nye, men kan sikkert få de for ca. 200,- brukt. Ser meget bra ut også, er helt mørk når den ikke står på.

 

Mulig jeg prøver det etterhvert ja... får se hva tiden viser :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for det :D Sånn som økonomien er nå, med 3 år igjen av studiene, tar det nok tid før jeg får noe som er bra og tøft. Men fram til det må man bare gjøre det beste ut av det, og bilinteressen forsvinner nok neppe med det første :D

 

Siden bildene ble tatt har de bakerste rutene blitt sota. Det ser forferdelig ut når bare de bakerste er sota, men jeg har gjort det for å minske faren for innbrudd litegrann. Har mye verktøy og dritt liggende bak i bilen, kjører stort sett med baksetet nedfelt, og da blir liksom alt synlig uten sota ruter.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags felger er det da? Har nettopp kjøpt meg noen brukte som funker greit egentlig.. men er de bedre enn de jeg har,så kan det jo vurderes :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/annet-bil/218045-alufelger-4x100-turteller-selges.html

 

De er ikke akkurat pene, skal jeg være ærlig. De sto på Corollaen min, så jeg prøver bare å bli kvitt de. De gies bort forresten:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat :) Takk for tilbudet, men jeg står over. Har ikke råd til nye dekk for øyeblikket, kjøpte nettopp 14" stålfelger fra golf 3 med greie dekk av en annen på forumet. Bilde på forrige side.

 

Blir ikke rik av studielån og en arbeidsdag i uka gitt :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som VET om jeg kan hive ut baksetet og bruke bilen som en 2-seter, uten at jeg trenger å omregge bilen? Har søkt på forumet og funnet svar som peker begge veier...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det uansett gjort. Baksetet er ute, og vegg er bygd og montert. Ser jævlig ut, men det funker :D

 

Folka som har hatt bilen før meg, de har tydeligvis skrudd til oljefilteret med 3-meters latmannsarm og en russisk kulestøter. Får det ikke av...

Bilen har også begynt å lekke olje, og alt av motorfester og foringer begynner å synge på siste verset. Får håpe den holder noen måneder til :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folka som har hatt bilen før meg, de har tydeligvis skrudd til oljefilteret med 3-meters latmannsarm og en russisk kulestøter. Får det ikke av...

 

Kjøp deg en oljefiltertang av kjettingtypen, eller slå et skrujern tverrs gjennom.

Gjør dette på kald motor.

 

Dette skjer fordi den som byttet filter sist har brukt oljefiltertang til å stramme filteret, og har sikkert gjort det på varm motor.

 

Bilen har også begynt å lekke olje, og alt av motorfester og foringer begynner å synge på siste verset. Får håpe den holder noen måneder til :thumb

 

Motorvask og en tube blåsilikon fikser lekkasje..

 

Kjøp deg et par tuber sort Tec7, sprøyt så dette i/rundt foringene. Noen av de større foringene i f,eks bærearmer har hull for at dem ikke skal være for harde, fyll så disse med Tec7.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår