Gå til innhold

momo's Levin AE86 F20C Nylakkert Plastidip

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

Gromt det da!

Savner vell fort de siste 20 hestene eller har du nok enn så lenge?

 

Bli med en tur du, og se selv :D

180hk i denne børsa her er mer enn nok for 3. gir rundt langsvingen. Jeg klarte det akkurat ikke med VARME Advan slicks.

 

Hansien: 180hk burde holde i massvis i den lille øsa der! Jeg klarte meg greit med 150 og tyngre bil sist sesong, når jeg lærte mer å bruke farten..

 

som alltid så ser det skikkelig bra ut! Men du må skaffe deg noen hjul du ikke trenger å space ut så mye;)

 

Hvor fikk du tak i dekoren i sideruta, startnr\navn?

 

Jaja, skal skaffe meg dassrullfelger. Akkurat nå prioriterer jeg og få kjørt full sesong. Sånne pyntegjenstander får vi ta etterhvert :D

 

Og ja 180 holder i massevis. ALT handler om ingangshastighet!

Ligger du helt på grensa av grep inn i svingen skal det lite effekt til for å få rompa ut og holde den der.

 

Dekoren ordna dem på http://www.norsk-dekorservice.no/

Trivelige karer og veldig snill pris.

 

Steike ta! Noe av det råeste jeg har sett :)Sitter mye innpå AEU86.org å leser, men syns nesten dette var bedre. Godt jobba :D

 

Takk takk! Føler meg smigret nå altså :D

hmm kanskje jeg skal legge ut litt bilder på det forumet?

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg bestemt meg for at bilen må prøves litt før license day.

Så jeg drar til fjordparken i drammen på streetmeetet der 18. april!

Der skal jeg stille i beste motorlyd klassen

Bare å hjelpe til å rope av begeistring så jeg vinner :pray

Bare komme bortom å prate og juge.. Mulig jeg er litt dævhørt men.. :bump

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar vi et lite Corolla-shoot, jeg har nemlig tenkt til å stille opp med min KE70.. Jeg kan rope av begeistring, så kan du være med på å danne menneskelig senk for jeg skal ha laveste bil der.. :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar vi et lite Corolla-shoot, jeg har nemlig tenkt til å stille opp med min KE70.. Jeg kan rope av begeistring, så kan du være med på å danne menneskelig senk for jeg skal ha laveste bil der.. :D

 

 

Eirik

 

Oh fett, ta en liten photoshoot før eller etter meetet?

( det begynner jo veldig tidlig ) Jeg har med speilreflekskameraet mitt hvertfall. Tror ikke jeg har sett bilen din jeg.. har du et bilde eller?

Og ja jeg kan ligge i bagasjerommet ditt jeg, bare husk å slepp meg ut igjen er du snill.

 

:D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar vi et lite Corolla-shoot, jeg har nemlig tenkt til å stille opp med min KE70.. Jeg kan rope av begeistring, så kan du være med på å danne menneskelig senk for jeg skal ha laveste bil der.. :D

 

 

Eirik

 

 

Jeg tror ikke du klarer å slå bruksbilen min! Får vel møte opp jeg også;)

Små rwd biler FTW!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiriksmil og nikdev:

Når skal dere innover? Skulle nesten tatt en old skool RWD N/A kolonne vett :hammer

 

EDIT - klipp og lim:

"Det er nå mulig å komme til treffet allerede klokken 12:00, men aktivitetene vil ikke starte før klokken 14:00. Vi ønsker alle bilene inne i parken klokken 14:00. Dette er siste frist for å få utstillingsplass, med tanke på at vi skal spærre av parkområde med en svær vei rundt selve parken."

Endret av momo

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg for at bilen må prøves litt før license day.

Så jeg drar til fjordparken i drammen på streetmeetet der 18. april!

Der skal jeg stille i beste motorlyd klassen

Bare å hjelpe til å rope av begeistring så jeg vinner :pray

Bare komme bortom å prate og juge.. Mulig jeg er litt dævhørt men.. :bump

 

 

Fader da, sjokk att jeg jobber da!!!!!

Hadde jo vært super fett og vært med.....!!!!!

Kult og sett bilen din i action:) men et blir det jo flere anledninger til:) da også med 86`en min slengende i nærheten:)

1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd

2006 Touran highline 1,9tdi dsg

1981 Toyota Starlet Kp61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader da, sjokk att jeg jobber da!!!!!

Hadde jo vært super fett og vært med.....!!!!!

Kult og sett bilen din i action:) men et blir det jo flere anledninger til:) da også med 86`en min slengende i nærheten:)

 

Kjipt at du jobber da :sick

Vi må få tatt en cruisings en dag tror jeg. Men jeg har planer om å lufte bilen regelrett nå i sommer :D

 

Spotta forsåvidt en rød AE86 Levin i Persveien ved Ulven i dag!

Morrosamt, var det noen herfra tro?

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, kjeda meg litt så jeg oppdaterte første post med riktig spec.

Driver å gjør ferdig bilen i disse dager, bør bli ferdig til uka. Mangler egentlig bare oljecatchtanken, alt annet ligger klart.

3 problemer som gjenstår nå:

 

Koble hovedstrømbryteren

Flytta bensinpumpa

Finne bolter som passer i originalhulla til setene.

Har prøvd med vanlig M10 bolter, størrelsen på bolta er riktig men det er for stor avstand mellom gjengene på standardbolta. Noen som vet om en butikk med godt utvalg av bolter hvor jeg kan få kjøpt de bolta? I Oslo helst :D

 

Jaja, big update kommer snart :tannløs:

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, kjeda meg litt så jeg oppdaterte første post med riktig spec.

Driver å gjør ferdig bilen i disse dager, bør bli ferdig til uka. Mangler egentlig bare oljecatchtanken, alt annet ligger klart.

3 problemer som gjenstår nå:

 

Koble hovedstrømbryteren

Flytta bensinpumpa

Finne bolter som passer i originalhulla til setene.

Har prøvd med vanlig M10 bolter, størrelsen på bolta er riktig men det er for stor avstand mellom gjengene på standardbolta. Noen som vet om en butikk med godt utvalg av bolter hvor jeg kan få kjøpt de bolta? I Oslo helst :D

 

Jaja, big update kommer snart :tannløs:

 

Tingstad børkanskje kunne hjelpe deg med bolter. De ligger jo i Oslo.

Stålfjæra 17 0975 Oslo http://www.tingstad.no

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags bolter er det du trenger?!.. Er det fingjenga?.. Har masse rart her om du trenger

 

eeeeuw... blir faen meg gromt dette! men du må seriøst få på breiere hjula! og mye mere skjermer;!)

Endret av Skody
slått sammen to innlegg på rappen

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingstad børkanskje kunne hjelpe deg med bolter. De ligger jo i Oslo.

Stålfjæra 17 0975 Oslo http://www.tingstad.no

 

Takk, lol det burde jeg tenkt over. Henta jo fast varer hos dem med Bring for et år sida :)

 

hva slags bolter er det du trenger?!.. Er det fingjenga?.. Har masse rart her om du trenger

 

Ja det er no fingjenga skvip. Tar å sjekker Tingstad på tirsdagen jeg og sjekker. Hvis ikke kan jeg svippe innom deg å sjekke ut Datsunen

 

eeeeuw... blir faen meg gromt dette! men du må seriøst få på breiere hjula! og mye mere skjermer;!)

 

Ja jeg vet. Må få på glassfiberskjermer for hjulbuene ruster nå etter valsinga dem gjorde i Japan. Men det er litt finanskrise og jeg må passe på utgiftene. Er noe usikkert hvor mye jeg får jobba framover :shake

Derfor kjøper jeg kun det jeg trenger nå fram til jeg er sikker på jeg har fast full kjøring med lastebilen.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, lol det burde jeg tenkt over. Henta jo fast varer hos dem med Bring for et år sida :)

 

 

 

Ja det er no fingjenga skvip. Tar å sjekker Tingstad på tirsdagen jeg og sjekker. Hvis ikke kan jeg svippe innom deg å sjekke ut Datsunen

 

 

 

Ja jeg vet. Må få på glassfiberskjermer for hjulbuene ruster nå etter valsinga dem gjorde i Japan. Men det er litt finanskrise og jeg må passe på utgiftene. Er noe usikkert hvor mye jeg får jobba framover :shake

Derfor kjøper jeg kun det jeg trenger nå fram til jeg er sikker på jeg har fast full kjøring med lastebilen.

 

 

 

Tror du glatt kan holde deg unna tingstad! der får du ike kjøpt en dritt løst!

 

Alternativet er såffal wurth på gjelleråsen når det gjelder spesielle bolter/muttere..

 

Tingstad er så frekke at de skal selge deg 200bolter med en gang de. til en super pris av 1400kr !

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update 10. April

 

Digg med "fri"dager, da kan jeg være i garasjen til sola står opp til den går ned.

 

Har lakkert buret mitt, kun grunnet, det ble maks bøllete med matt grått.

Drøyer lakkering innvendig til jeg får den i skikkelig lakkboks. Får håpe grunninglakkeringa mi holder noen måneder da :?: :roll:

 

maltbur.jpg

 

maltbur2.jpg

 

Modda dashbordet så det passer med buret. Måtte kappe av litt ja. Ble litt vel ivrig med saga på ene sida men, pytt pytt.

 

IMG_0704.jpg

 

Time for konkurranse.. hva mangler på dette bilde!?

(ånei, BAKSETE er ikke riktig svar)

 

IMG_0705.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Riktig svar er bensinpumpa!

 

Pumpas nye hjem, fy fader så trangt å jævlig og mye knot for å få plassert den der.

 

IMG_0708.jpg

 

Ellers har jeg gjort hundre småting jeg ikke gidder å nevne en gang. Blir masse småtteri.

Skal lage plate til hovedstrømbryter og målere og andre brytere i morgen tenkte jeg.

Borre hull i understellet så jeg kan skru fast en skrue der så den ikke kan justeres under løp.

Koble hovedstrømbryter bare naboen min kommer over :wink:

 

Mer updates om en dag eller to ;)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg den røde tråden, tenkte jeg uten å vite at det faktisk var bensinpumpe (under gulvet). :D Men kunne du ikke satt den i bagasjerommet bare for servicevennlighetens skyld? Med slepekrok over panseret er du vel ikke avhengig av plass til reservehjul og kofferter lengre? :)

 

Ta en telefon til http://www.ab-jernvare.no på Hamar så får du kjøpt nesten det du vil i løs vekt. Her om dagen kjøpte jeg 2stk M10x60mm med låsemuttere, alt i syrefast, rustfritt (som ikke henger fast i magneten slik som med "rustfrie" ala Kjøkkentema.) Samtidig kjøpte jeg 12stk M10 tallerkenskiver og 12stk M10x1.0 fingjenga til å skru fast bremseslangene jeg skiftet ut. Lurte på hva det kostet, han veide det i neven og sa femogseksti kroner. :D :thumb Det var 11kr per rustfri bolt mener jeg han sa.

 

Har du en 140hk smallport redtop eller en norsk 125hk bigport motor som utgangspunkt? Jeg ble litt skuffa da jeg fant ut at min norsksolgte '89 AE92 aldri fikk 140hk redtop slik som resten av verden. :|

Hva slags turtallsregister har du å spille på? FSR sin "190hk" gikk fra ~4.500 til 9.000rpm. Det er jo lettkjørt i rushen sammen med langt førstegir.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår