Gå til innhold

momo's Levin AE86 F20C Nylakkert Plastidip

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

ja hiv hissigproppen på hengern å kom oppover i sommer

 

Det hadde jo vært gøyalt det :)

 

Hmm får vel ta en liten update da..

I dag har jeg flytta bilen til et ganske stort verksted jeg skal leie sammen med noen andre.

Der ere lakkboks, lagerrom, oppholdsrom med "stue" og kjøkken og greier.

Så i dag flytta jeg bilen, og det var jo perfekt kjøre bilhenger dag i dag... NOT

 

6hzf.jpg

 

Vel framme.. kjørte med kjetting hele veien og det gikk helt fint.

Så det er fint å vite at det går ann å taue bil selv i det syke møkkaværet vi hadde i dag.

 

4k7m.jpg

 

Scirocco er kul bil,men lav og breie lavprofilhjul hjelper ikke akkurat når snøen har fåkka ut i veibanen. Så da måtte vi dra til en bonde å få han til å taue oss. (jeg prøvde å taue han ut, men med henger + bil ble det litt vel mye for kjettingene så den ene ble litt deformert. Så da måtte jeg taues noen meter å.

 

kd1r.jpg

 

Hvorfor bor vi i Norge igjen??

 

6ing.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vanskelig å si nå. Men med en gang bilen er i verkstedet og vi er settled in så skal motoren ut å leveres til overhaling.

Det samme med forgasserne. Så mens det blir gjort blir det å montere hydraulisk håndbrekk, Rattutslagskitet og litt generell pleie.

 

Hva med deg da? :)

 

Tøft :) Jo, må få ned girkassa og det som trengs og få dreid ny kule til clutcharmen så det tror jeg skal rekke :) Har lagt ut oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være meget velkommen opp hit på sommertreffet ! =) Blir endel fete biler utpå banen, men jeg har ikke sett snurten av noe AE86 der oppe! Skal ikke si at det ikke har vært, men jeg har i allefall ikke sett noe sånt..

 

Gleder meg til å se hva som skjer med bilen din fremover !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig bra tråd :) skal bli morro å se hva du får til når du har ordnet deg så bra skruplass :D

 

Ja du vet når det står sandblåseskap og sveiseapparat klart og det er 4 meter med betonggulv bort til lakkboksen så får man jo veldig lyst til å "gå for gull" :-)

 

 

Du skal være meget velkommen opp hit på sommertreffet ! =) Blir endel fete biler utpå banen, men jeg har ikke sett snurten av noe AE86 der oppe! Skal ikke si at det ikke har vært, men jeg har i allefall ikke sett noe sånt..

 

Gleder meg til å se hva som skjer med bilen din fremover !

 

hadde vært skikkelig gøy å ta en tur opp dit ja, begynner å bli en stund siden sist nå.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Du skal være meget velkommen opp hit på sommertreffet ! =) Blir endel fete biler utpå banen, men jeg har ikke sett snurten av noe AE86 der oppe! Skal ikke si at det ikke har vært, men jeg har i allefall ikke sett noe sånt..

 

Gleder meg til å se hva som skjer med bilen din fremover !

 

Hehe dær tar du feil Jørgen_Rana hva nu 1-2støkk nu på vårtreffe i 2009 som hva dær og en som hevda seg skikelig i trackkjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe dær tar du feil Jørgen_Rana hva nu 1-2støkk nu på vårtreffe i 2009 som hva dær og en som hevda seg skikelig i trackkjøring

 

Jepp jepp, har kjørt litt fortkjøring med bilen innimellom.

Det sitter jo TRD fjærer og GAB Raceshocks på bilen + Advan gateslicks så er den vanvittig kjapp og det er idiotisk mye grep i svinga :D

Veldig morsomt!

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I det siste har vi rydda plass og lakkert verkstedet. Eller hvertfall den halvdelen vi skrensekarer skal bruke :)

Dvs meg og XXX4.

 

Var på tide med et strøk eller?

 

g6qq.jpg

 

Fint å få bila på plass slik at vi kan begynne.

 

rhe.jpg

 

Bare begynte å koseskru litt i stad. Driver å letter øsa. Har fjerna det jeg kan av ledninger bak og til bakluka. Fjerna låsen til bakluka og bensinlokket. Skal begynne å borre ut en del sveisepunkter og sånt nå og skjære ut litt unødvendig stål. Vekta skal så mye ned som mulig!

 

nsb.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som det nesten var like trangt om plassen der som det er her jeg skrur på bilen min!

 

Er det R32'en som er xxx4 sin?

 

Blir bedre plass når jeg får satt bilen på skrå, gadd liksom ikke gjøre det for å rense bakluke. Jepp, R32'n er xxx4 sin.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

oppdatering 6. April

 

Noen drar på fjellet i påsken, andre står i låver og skrur bil. Så nå har det skjedd littegrann med bilen hvertfall.

 

Jeg driver å letter bakenden på bilen, Alt som kan fjernes skal bort. Låsen og pullkablene til bakluke og tanklokk er fjerna, alle ledninger til bakluka er borte, Bakfanger skal festes helst uten de jerna som holder den på plass. Eller så blir den heftig hølborra og perforert.

 

Er også veldig fint å skru på bil med lite rust! Selv innunder bakfanger og rundt ved kanaler og sånn er det svært lite å finne.

 

img1347-1024x682.jpg

 

Nå framover skal jeg kjøre med kun hydraulisk håndbrekk, så det gamle vaierbrekket er fjerna. Det samme er vaierne og alt som følger med den.

 

img1348.jpg

 

Er en del her som skal skjæres bort og borres ut.

 

img1358.jpg

 

Jeg har også tatt ut varmeapparatet. Det er for stort og veier for mye. Trur jeg slanker bilen drøye 10 kg ved å fjerne den + rør og ledninger. Nå må jeg bare få skaffa meg en bitteliten varmevifte som veier lite til å erstatte den. Lav vekt er stikkord framover nå.

 

img1351.jpg

 

Det ble plutselig veldig god plass under dashbordet nå som varmeapparatet er borte. Jeg har også begynt å koble hydraulisk brekk og. Jeg skal lage en festplate der det gamle brekket satt slik at jeg får håndbrekket akkurat der jeg vil ha den. Det gikk også en svær filtmatte bak langs med hele torpedoveggen. Jeg må få fjerna håra etter den og den asfaltmatta der.

 

img1359.jpg

 

Jeg driver også å demonterer motor og gjør den klar til å løftes ut og leveres til overhaling. Trur jeg må få ordna litt i motorrommet. Det virker som japsene ikke er så veldig nøye på ting når de lager seg bil. Skrutrekker som peilepinne håndtak for eksempel. Og det faktum at oljekjølern satt i én skrue og to strips.

 

img1349.jpg

 

Og slik står bilen nå

 

img1364-1024x682.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har eg trua på:D

 

Jepp det har jeg å :)

De aller aller fleste driftingserier har en AE86 som fort kan bite bra i fra seg i PRO klassen og vippe mange værstinger av pinnen.

Den Norske serien burde vel ha en slik en å?

Jeg gir meg ikke før jeg har en skikkelig turbo-motor-killer!

 

Nå om dagen skrus det mye Skyline for å få ferdig R32'n til Tommy.

Forhåpentligvis er den klar til kjøring på lørdag.

 

Da kommer det nok en film fra denna kanten :m'm:

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår