Gå til innhold

momo's Levin AE86 F20C Nylakkert Plastidip

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

Etter mange mange år med kikking og filming på biltreff fant jeg ut det var på tide å bli med på moroa selv :D

 

Og valget på bil var ikke særlig vanskelig, det måtte jo bli kultbilen AE86.

Ikke bare er jeg stor fan av nettopp denne bilen, men det er en veldig veldig god bil å lære seg å drifte i. (her må det satses skikkelig inn i svinga om det skal gå bra. Ikke bare å sparke clutch her om man er litt feig på vei inn). Også er jo ikke motorlyden å forakte heller, akkurat.

 

Bilen er en 1985 modell Toyota Levin AE86 som har gått litt over 150.000

 

Motoren er en 1600cc AE92 maskin med

- 288 grader kammer inn og ut

- høykomp stempler

- doble Webere forgassere (2x45)

- nismo bensinpumpe

- lettvekt svinghjul

- TRD clutch

- TRD motor og girkassefester

- Aluminium veiv og vannpumpehjul

- oppgrader oljefilter og oljekjøler

- Oppgradert grenrør og effektanlegg

 

Motoren yter ca 180hk, som funker greit i en bil på rundt 850-900kg

Kan vel også nevne at jeg havna på 98desibel på støymåling :D

 

Understell

 

- fr. coilovers 8kg TRD AE92 shocks, Rear. 6kg GAB race shocks

- Cusco control arms and pilos, lateral rod, stainless brake hoses, Taco footwork

- Cusco LSD

- tårnstag foran og bak

- P1 Racing 8J +12offset front and rear skodd med ADVAN A048R gateslicks (195/50-15)

- 15" Compomotive MO felger til skrensing

- 16" OZ Racing felger til skrensing

- Valsa hjulbuer og alle hjula har 3stk spacere :D

 

Interiør

 

- Fia godkjent bur sveiset av Joe Harry Linnerud

- Driftworks Cobra Imola stoler

- Driftworks TRS 4 punkt sæler

- Drift button på håndbrekket

- Olje temp og trykk måler

- Vanntemp måler

- Nardi Torino ratt med spacer

- Hovedstrømbryter med pullwire

 

Ellers er det glassfiberpanser og GT grill, elektrisk vifte på radiator, slanke speil og ducktail vinge.

 

Video av bilen fra før den ble sendt over

 

iykW0CXxw6s

 

En liten walkaround

 

PJpk8WDOagQ

 

Video når den går i garasjen

 

Wg4N731SEq8

 

Bilder fra slik den så ut før den ble sendt hit

 

0229003.jpg

 

0229004.jpg

 

0229005.jpg

 

0229006.jpg

 

0229007.jpg

 

0229008.jpg

 

0229009.jpg

 

02290102.jpg

 

0229011.jpg

 

0229012.jpg

 

Slik ser den ut AKKURAT NÅ:

 

_MG_0695.jpg

 

IMG_0694sized.jpg

Endret av momo

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oppdatering søndag 11. januar

 

Jeg kommer høyst sannsynlig til å komme med ræva først i alt for høy fart i alt som er av svinger, derfor tenkte jeg at jeg skulle gjøre det litt praktisk for de stakkars banemannskapa som ikke får 5min fred.

Derfor investerte jeg i driftwork's panserpenetrerende tauekrok.

 

IMG_0615.jpg

 

Etter kutting i panseret (som gjorde litt vondt i hjerterota)

 

_MG_0618.jpg

 

_MG_0619.jpg

 

Er det noen pedantnisser her som vet om et fint middel jeg kan bruke for å rengjøre gasserne, motoren og stort sett alt ulakkert i motorrommet?

Det ser jo ikke veldig pent ut der.

 

IMG_0616.jpg

 

Gladdekket, advan a048r. Bør prøves!

Skjermen er tatt av pga montering av pullkabel til hovedstrømbryteren

 

IMG_0622.jpg

 

I det åpne rommet her skal jeg plassere hovedstrømbryter.

Som dere ser gikk ikke forrige eier for show n shine priser.

Passer meg utmerket, bilen skal brukes!

 

IMG_0620.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker innstillingen til at bilen skal brukes :)

Vet du hvor man får tak i coilovers til bilen?

 

 

Eirik

 

Jau, i drifting er det den eneste holdningen som duger. Du kan ikke stille til start der å være redd for styling / lakk / felger osv.

Hvor man får tak i coiloverkit husker jeg ikke i farta. Er sikkert noen som vet det?

 

Dette er en av mine favorit bil, så gleder meg til og følge med på dette ja;)

 

Du får ta deg en tur til østlandet når det er treff da vet du å sitte på en tur :thumb

 

Utrolig stilig bil, og går sikkert greitt!

Har alltid vert sucker for AE86!

 

Ja det er vel ikke så mange som direkte misliker dem :)

Og ja det funker rimelig greit. Det skjer ingenting før ca 6.500rpm men da går det passe greit opp til gudene vet hvor jeg girer (original turtallsmåleren går jo bare til 8000)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det her blir gromt ja! Hva måtte du ut med for grom bilen da? :)

 

"Blir" !? :deng

 

Neida :bump

 

Jeg ga 60.000 for bilen. Skikkelig nissepris av Ove Harlem. Så jeg kjører med spons i ruta.. også har jeg jo jobba ganske mye for han som kameramann opp igjennom. Blant annet når vi var i Japan.. GJETT om jeg skal tilbake dit a. Har planer om å dra noen karer dit 2010. Få med D1GP og litt lokale treff + litt touge kjøring.

Du har jo også skjønt det da, lav vekt = mer moro!

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, er det noen som har brukte felger eller dekk til meg?

 

14 og 15" felger ønskes. boltsirkel 4X114,3 (S13 felger f.eks)

Ønsker også å kjøpe brukte dekk billig! 14 og 15", jeg kan hente på østlandet.

 

Send meg pm om du har noe eller legg ut her i tråden..

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ombygging til venstrestyrt, eller skal du ha den høyrestyrt?

 

Den skal forbli høyrestyrt. Det er den desidert beste plassen å sitte på for en som er høyrehendt. høyrehånda på rattet, venstre på brekket / girkula. Skulle gjerne kjørt høyrestyrt året rundt

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår