Gå til innhold

momo's Levin AE86 F20C Nylakkert Plastidip

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må vel lage en brannsikker kasse til facet pumpa momo?

 

Hysj da :viske:

Det har vi ikke sett

 

Ses på bane til sommeren! Bra det er flere som kjører 80 talls gasser biler i drifting;)

 

Jepp, begge to av oss!

Skulle du kjøre semi pro? Hvis vi havner i en twin battle så kommer det til å ta av.. Da tenker jeg lydmessig, ikke fartsmessig

 

:win

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker bilen din:)Rett og slett bare drit deilig:)

 

hvordan synes du det er og kjøre med de fjørene dine? tenker på stivhet?

 

Forresten så må du si ifra om du fåretar deg noen bestillinger til bilen, så kansje jeg kan hive meg på så deler vi porto:)

 

ikke bare bare og skaffe deler til de:)

1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd

2006 Touran highline 1,9tdi dsg

1981 Toyota Starlet Kp61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summit selger 4 punkt som wrap'es rundt buret.

 

fås på http://www.kollevold.no også det..

 

er ikke egne belter til å ha rundt bur trur jeg, kan bare ta av kroken og feste som normalt igjen.. gjør det som oftest på bc bilene mine for å øke sikkerheten et lite hakk..

 

trur også kollevold har de billigeste beltene, men av de beltemerkene jeg har prøvd hittil igjennom lån første sesongen min så var TRS beltene de grommeste.. ordentlig heftig innfestning mens OMP som har blitt litt gamle så løsner beltene opp mens man puster om ''strammer'n'' har blitt litt slitt og gammel.

 

just my 2 cent's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker bilen din:)Rett og slett bare drit deilig:)

 

hvordan synes du det er og kjøre med de fjørene dine? tenker på stivhet?

 

Forresten så må du si ifra om du fåretar deg noen bestillinger til bilen, så kansje jeg kan hive meg på så deler vi porto:)

 

ikke bare bare og skaffe deler til de:)

 

Ehhh.. det er RIMELIG stivt. Ikke anbefalt om du skal kjøre på riksveier! En ting du vil legge merke til på de første bildene av bilen er at passasjersete som har skrudd rygg litter helt flatt?

Det er pga stivheten, etterhvert som jeg kjører så siger ryggen mer og mer ned. Det samme med speilet, det må justeres opp igjen hvert 10. minutt omtrent. girkula datt fra hverandre etter et kvarter, toppen av kula hadde skrudd seg opp under kjøring. Og alle boltene på setene var løse når jeg kom fram.. mulig de var løse fra før men, nå blir det hvertfall locktite.

Også får man rimelig juling når man sitter inni bilen, bare en bitteliten sprekk i asfalten kjennes MEGET godt :D

Men så er den desto strammere å finere på banen da ;)

Det handler vel om prioriteringer. Men det er klart, jeg kunne mjuka opp demperne litt da, nå er den satt opp kun til ren drifting..

 

fås på http://www.kollevold.no også det..

 

er ikke egne belter til å ha rundt bur trur jeg, kan bare ta av kroken og feste som normalt igjen.. gjør det som oftest på bc bilene mine for å øke sikkerheten et lite hakk..

 

trur også kollevold har de billigeste beltene, men av de beltemerkene jeg har prøvd hittil igjennom lån første sesongen min så var TRS beltene de grommeste.. ordentlig heftig innfestning mens OMP som har blitt litt gamle så løsner beltene opp mens man puster om ''strammer'n'' har blitt litt slitt og gammel.

 

just my 2 cent's

 

Pedersens-racing har fått inn noen nye FIA godkjente belter.

Lagd av Sabelt, men med annet navn..

895,- uten øyebolter.. Jeg har sendt dem mail om det går ann å ta av øyeboltinfestinga bak og feste rett i buret. Går det ann kjøper jeg nok dem. Plus sabelt seter og et par hjelmer og litt sånn.. vi får se hva som dukker opp.

 

http://www.pedersens-racing.no/bil/Sabelt/belter/

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forresten så må du si ifra om du fåretar deg noen bestillinger til bilen, så kansje jeg kan hive meg på så deler vi porto:)

 

ikke bare bare og skaffe deler til de:)

 

Ok, jeg skal legge inn en bestilling hos Driftworks.com snart. Jeg skal ha snapoff hub til rattet og subframe til stolene..

Også vurderer jeg

 

GridDriftBronze.jpg

 

GridS13.jpg

 

Klarer ikke helt bestemme meg.

Det blir dyrt med felga, men de er rimelig fete da..

Får se ann hvor mye penger det er igjen i kassa fram mot sesongen.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skal legge inn en bestilling hos Driftworks.com snart. Jeg skal ha snapoff hub til rattet og subframe til stolene..

Også vurderer jeg

 

 

Klarer ikke helt bestemme meg.

Det blir dyrt med felga, men de er rimelig fete da..

Får se ann hvor mye penger det er igjen i kassa fram mot sesongen.

 

 

Drit fete felger, men jeg er litt mer på old school stilen:)

noe watanabe rss eller noe:)

 

Eller mine Work equip II 15" :)

1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd

2006 Touran highline 1,9tdi dsg

1981 Toyota Starlet Kp61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del 86er hadde en slags plingelyd som gjentok seg når man var over 100km/t.. Nesten som en påminnelse om at "dette går fort".

 

Sååe.. Det jeg mente ;)

 

haha, det visste jeg ikke. Så tamt!

Nei den har jeg nok ikke. Eller, jeg hører den hvertfall ikke ;)

Ikke det at jeg hører så mye av noe som helst når jeg ligger i 100 da.

 

:thumb

 

Selv om jeg ligger på 2000omdr og kjører pent så må jeg rope høyt ut til han som sitter på for at han skal høre noe som helst.

 

 

Drit fete felger, men jeg er litt mer på old school stilen:)

noe watanabe rss eller noe:)

 

Eller mine Work equip II 15" :)

 

Hm ja, jeg er litt jålete av meg jeg vett.

Men WORK felger står høyt på ønskelista.. Hvertfall når man ikke skal skrense hadde det vært fint med det.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, det visste jeg ikke. Så tamt!

Nei den har jeg nok ikke. Eller, jeg hører den hvertfall ikke ;)

Ikke det at jeg hører så mye av noe som helst når jeg ligger i 100 da.

 

:thumb

 

Selv om jeg ligger på 2000omdr og kjører pent så må jeg rope høyt ut til han som sitter på for at han skal høre noe som helst.

 

 

 

 

Hm ja, jeg er litt jålete av meg jeg vett.

Men WORK felger står høyt på ønskelista.. Hvertfall når man ikke skal skrense hadde det vært fint med det.

 

trur supra felgene mine kommer til og være fine på banen:)

14" skal vist være veldig fint til bane bruk på de bilene:) er ikke SÅ fryktelig mye nm i de gitt:)

1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd

2006 Touran highline 1,9tdi dsg

1981 Toyota Starlet Kp61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering 23. Februar

 

Da har jeg ribba bilen litt mer innvendig, målt opp buret og skrudd det ut. Så da dukker vel rør i riktig dimensjon opp etter hvert.

 

IMG_0640resized.jpg

 

 

Blir en del deksler og sånt ræl som forrige eier ikke gadd å ta ut..

 

IMG_0641resized.jpg

 

Og gjett hva jeg fant her a!?

En høytaler av alle ting.. den skal hvertfall ut.

Skal bli fint å få ut dashbordet å fjerna litt unødvendige ledninger.

 

IMG_0634resized.jpg

 

Nok en ting å legge til på speclista. En hendig liten sak fra SS Works. Jeg vet ikke hva den kalles, men den skrus på navet og har et eget sett med gjenger og funker som en spacer.

Kan vel også nevnes at det sitter 2 stk spacere utenpå den igjen :) Bilen trenger en kjøretur snart.. er rustne bremser!

 

IMG_0639resized.jpg

 

Var jo griisevarmt i sola i dag da. Måtte kaste jakka. Var -0.6 på skyggesida her, sikkert en god del + i sola. Herlig!

 

_MG_0638.jpg

 

Mitt lille dekklager.. foreløpig!

12 lavprofildekk. Også er 4stk felger med bra gummi på vei i posten. PICS WILL CUM

 

IMG_0643resized.jpg

 

Også var jeg innom Pedersens Racing i særp og handla litt.

Kjøredress, balaklava, sko, sokker, handsker og 2 stk hjelmer.

 

IMG_0644resized.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår