merscha Skrevet August 20, 2002 Rapporter Share Skrevet August 20, 2002 Hei alle sammen! Lurte på om noen kanskje kunne hjelpe meg.... Har en Golf 1 1.8 GTI som har begynt å stoppe for meg sånn ca. annen hver dag ved normal kjøring. Det er ganske enkelt å få den igang igjen, jeg kan bare skru av belgen ved luftmengdespjellet og pumpe spjellet opp og ned 5-6 ganger. Da merker jeg at det blir litt mer motstand i det, og bilen starter og går helt fint igjen.... til den stopper :mad: Vag mener at det har med rust og dritt i tanken å gjøre, og at en vanlig feil på disse bilene er at påfyllingsrøret for bensin får rusthull hvor det kommer rust og dritt inn i tanken. Røret mitt er tett og tanken er nyrenset.... Er det noen som har noe peiling på disse gamle injection-greiene som kan komme med noen tips? Mvh Casper Siter '85 Audi 80 Quattro '76 VW T2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet August 20, 2002 Rapporter Share Skrevet August 20, 2002 kjipt med problem da.... håper du får fiksa den.. skal du på gatebil med den? Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 20, 2002 Rapporter Share Skrevet August 20, 2002 Ting som lading, plugger, bensinfilter, bensinpumpe er i orden ? Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet August 20, 2002 Rapporter Share Skrevet August 20, 2002 Du kan jo prøve å bytte bensinfordeleren. Har liggende 3-4 stykker eg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet August 20, 2002 Rapporter Share Skrevet August 20, 2002 Møller har helt rett i det de sier. Det er bensinmengde fordeleren som er full av rust og dritt som kommer ifra bensin tanken din! Dette er en kostbar reparasjon bare så du er klar over det. Hilsen en som har jobbet på møller og reparert sånn feil før ( det var på en corrado, men samme systemet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet August 20, 2002 Rapporter Share Skrevet August 20, 2002 alt er dyrt når det gjøres på møller.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merscha Skrevet August 20, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2002 Originally posted by MrHappy Møller har helt rett i det de sier. Det er bensinmengde fordeleren som er full av rust og dritt som kommer ifra bensin tanken din! Dette er en kostbar reparasjon bare så du er klar over det. Hilsen en som har jobbet på møller og reparert sånn feil før ( det var på en corrado, men samme systemet) Tanken min er nettopp renset, og det er ikke hull i bensinrøret... Kan jeg ikke utelukke den feilen da? Loppa: Alt annet funker som det skal. Nye pluggledninger, riktig lading osv... Frustrerende..... :eek: Hfracing : Hvis bilen er i orden så skal jeg kjøre. Du da? Mvh Casper Siter '85 Audi 80 Quattro '76 VW T2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet August 20, 2002 Rapporter Share Skrevet August 20, 2002 vet ikke enda... håper det. men har fått rar lyd i clutchen.. den sitter liksom litt når jeg slipper pedalen.. tror et bytte er på sin plass... men jeg har aldri skifta clutch på FWD før og aner ikke hvordan jeg skal gå frem... Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 mrhappy: bensinfordeler på corrado? Har dei det? Trudde det berre var gamle mekanisk innsprut som hadde det.. Men som sagt så har eg liggande komplett innsprut til 3-4 slike motorar. Ring meg på 97573588 om du skal ha noko. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet August 23, 2002 Rapporter Share Skrevet August 23, 2002 Hei Hadde samme problem på min gamle 83 gti og som mrhappy sier det er besinfordeleren eller selve "hjernen" i k-jetronic`en som må overhales.... kjipt men thats life... Originally posted by merscha Tanken min er nettopp renset, og det er ikke hull i bensinrøret... Kan jeg ikke utelukke den feilen da? Loppa: Alt annet funker som det skal. Nye pluggledninger, riktig lading osv... Frustrerende..... :eek: Hfracing : Hvis bilen er i orden så skal jeg kjøre. Du da? Mvh Casper Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merscha Skrevet August 24, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2002 Originally posted by ottar mrhappy: bensinfordeler på corrado? Har dei det? Trudde det berre var gamle mekanisk innsprut som hadde det.. Men som sagt så har eg liggande komplett innsprut til 3-4 slike motorar. Ring meg på 97573588 om du skal ha noko. Hvor mye må man betale for noe sånt de?? Mvh Casper Siter '85 Audi 80 Quattro '76 VW T2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet August 24, 2002 Rapporter Share Skrevet August 24, 2002 går det ikke ann og demontere hele dritten og rengjøre osv selv da? må vel fjerne trykk på systemet først da.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet August 24, 2002 Rapporter Share Skrevet August 24, 2002 mersja: 500,- Kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 24, 2002 Rapporter Share Skrevet August 24, 2002 Det kan jo hende at det ligger dritt i bensinpumpa... Prøv å polvende den litt(bytte plass på + og - ). Det kan hende det hjelper... Jeg hadde en gammal fiat abarth en gang med det problemet.... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg