Gå til innhold

strømproblemer astra F

Ranger emnet


da9el

Anbefalte innlegg

hei..har ett par problem me astraen til samboern..

1. av og til hvirker det som batteriet er helt flatt men bare litt startbooster så er den igang ijen å da kan man starte å stoppe så mye man vill rett etterpå utn problemer.

har byttet batteri,starter,kabler.børster å regulator,den lader 13,9 volt men er det nok til att batteriet tappest så plutselig??

kan problemet bli borte bare av å bytte dynamo som lader 14,4v?

 

2. bilen dugger skikkelig mye når varmeapparatet begyner å bli varmt,men når bilen er kald er dt lite dugg..det er ingen fukt i bilen verken av snø og slaps eller antydning til att apparatet lekker framme i dørken,men kjølevesken forsvinner litt etter litt.hvor kan det lekke? det blir varm kjøleveskelukt i bilen når apparatet blir varmt.

 

takk for svar;)

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..har ett par problem me astraen til samboern..

1. av og til hvirker det som batteriet er helt flatt men bare litt startbooster så er den igang ijen å da kan man starte å stoppe så mye man vill rett etterpå utn problemer.

har byttet batteri,starter,kabler.børster å regulator,den lader 13,9 volt men er det nok til att batteriet tappest så plutselig??

kan problemet bli borte bare av å bytte dynamo som lader 14,4v?

 

2. bilen dugger skikkelig mye når varmeapparatet begyner å bli varmt,men når bilen er kald er dt lite dugg..det er ingen fukt i bilen verken av snø og slaps eller antydning til att apparatet lekker framme i dørken,men kjølevesken forsvinner litt etter litt.hvor kan det lekke? det blir varm kjøleveskelukt i bilen når apparatet blir varmt.

 

takk for svar;)

 

 

 

sleit med begge disse feila på min å, duggen fant jeg ut at var et gjenomvått kupe filter (ligger under plasten rett under ruta ca i motorrommet. Strøm problemet sliter jeg enda mned :/

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den bør definitivt ligge på 14,4 i kalde norge, alt under det er elendig. Og pollenfilteret skal ikke bare være tørt, det skal være relativt nytt også,skader ihvertfall ikke å bytte det

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbakemeldinger...nå har vi funnet problemet etter att starter,dynamo,og batteri å kabler er byttet....å probleme bare fortsatte så tok vi en tur i sikringskapet me multimeteret å sjekka litt mens nøkkelen var ute av tenninga..fant da ut att tåkelysene som aldri har vert på bilen sto på og det nyttet ikke å trykke på knappen så den sikringa tok vi bort.åsså sto varmettrådene på heletiden så den sikringa ok vi og bort å nå er bilen krute go ;)

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Det du beskriver er omtrent det samme som jeg opplever nå. I går måtte Falck komme å strøm booste batteriet mitt og da startet den med en gang og kjørte like bra. I dag morres fikk jeg ikke start på den igjen. Lampen for dynamo lyser ikke så det kan ikke være at den ikke vil lade. Skal kjøpe nytt batteri i dag, men tror nok jeg skal feilsøke litt i sikringsboksen selv :-)

Mine biler:

Opel Astra Club 1.4 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontrloller hvor mye utladning det er. Dette gjøres ved et mulitmeter stilt på Ampere, mellom batteripol og polsko på minuskabele frakoblet. bør ikke være mye over 0,15A om jeg husker riktig i farten

Opel Astra F 92'er (snart spiker, delebil??)

Opel Astra G 2000 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er omtrent det samme som jeg opplever nå. I går måtte Falck komme å strøm booste batteriet mitt og da startet den med en gang og kjørte like bra. I dag morres fikk jeg ikke start på den igjen. Lampen for dynamo lyser ikke så det kan ikke være at den ikke vil lade. Skal kjøpe nytt batteri i dag, men tror nok jeg skal feilsøke litt i sikringsboksen selv :-)

 

Man skal slettes ikke ta det for gitt at varsellamper alltid gjør det de skal. Når dynamoen røyk på corollaen min, begynte ikke lampa å lyse før spenninga var nede i 8 volt på voltmeteret i bilen :tannløs: Da stoppa bilen etter få sekunder. Så dynamoen kan lade for lite selv om lampa ikke lyser.Voltmeter er kjekt å ha :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår