Gå til innhold

Tornby

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tornby

  • Bursdag 07/31/1990

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Nes

Tornby's Achievements

  1. Haynes bøkene på Astra F er veldig fine de. Kjøpte en selv til bilen min når jeg kjøpte den, men det som jeg har sett er at det kan være litt mere omfattende enn det trenger å være. F.eks bytte toppakning, skulle man også ta ut injektorene fra manifolden, det trengs ikke, heller ikke løsne galleriet fra innsugsmanifolden. Fin bok, men tenk også en del logisk når det kommer til lettere ting på motoren som nevnt.
  2. Den har gått 218 000km , men fant ut at opel godkjenner et forbruk på 0,75L på 1000km på denne motoren. Lønner seg nok å peile ofte ja.
  3. Har sett på en Astra G 2000 mod, 1,6 etec motor. Eier sier at den bruker litt olje, fyller litt ca hver 3-4 måned. Er dette vanlig på denne motoren? Motoren går veldig bra på tomgang og ved kjøring, har prøvd den. Er litt skeptisk til den pga. oljeforbruk. Noen som kjenner til dette?
  4. kontrloller hvor mye utladning det er. Dette gjøres ved et mulitmeter stilt på Ampere, mellom batteripol og polsko på minuskabele frakoblet. bør ikke være mye over 0,15A om jeg husker riktig i farten
  5. Det funker fint med vanlig mineralolje 10W-30, 15W-40, Bruker selv mineralolje på min 1,6i Astra 92 modell. Har ikke noe problem med det bortsett fra at 15W-40 er litt tykk under -20 grader. Syntetisk er veldig dyrt og da burde du tenke på om det er verdt det. På 1,6i inklusiv oljefilter var det 3,5L på min motor (C16SE)
  6. Er det noen som vet hvor det går ann å kjøpe brukte motorblokker til calibra?? Skal se på bilen på torsdag, men hadde vært fint å vite hva det vil koste å bytte motorblokka eller hele motoren.
  7. litt er det jo fra dysene, men hvis jeg ikke tar helt feil er det hydrauliske ventilløftere på den motoren?, da lønner deg seg å bytte olje først for å se om det hjelper. Kan også være at det hjelper å kjenne på alle løfterne om de har satt seg, eller så må man bytte chimsene.
  8. ja, AWD-ene har hatt et problem med senkingen, hvis det ikke er blitt gjort på riktig måte har det en tendens til å begynne å lekke olje fra fordelingshuset, husker ikke riktig hvorfor, men det var noem ed feil vinkler og diverse på simmringer. Blir nok FWD hvis det blir handel:)
  9. Tirdligere eier planslipte toppen ett par ganger helt til blokka sprakk, kombinert med "litt" hard kjøring. Er det noen her med gode erfaringer her på calibra som kan si meg om det pleier å være mye dritt med disse bilene i forhold til andre opeler. Noe feil er det jo alltid med biler, men sånn ekstremt?
  10. Takk takk. Hvis jeg vil ha den, skulle jeg få den til 7000, og da følger det med en ny topp, samt stylingfanger til 3-4000. tror ikke det er så veldig galt kjøp i så fall.
  11. Lurer veldig på om jeg skal kjøpe en calibra som jeg har fått tilbud på, men da er det noen påkostninger. Først må det byttes motor i den, greit nok, men er det noen som vet hva det vil koste for foringer til for/bak-stillingen? Hvor er det best å kjøpe deler til denne bilen? Og hvor mye må jeg regne med av påkostninger for å fikste for/bak-stillingen? Bilen har gått 160-170km
  12. Se rundt hjulbuer bak, kanalene og rundt fjærbeinets innfestning under panseret. Et kjent problem med eldre opeler (bla. annet min 92 mod. Astra er kanalene) Lykke til
  13. Har du hatt noen/mange problemer med bilen? Har en kamerat som har en calibra, men han har slitt mye med bilen, mange påkostninger osv... har derfor blitt litt skeptisk til bilen, men ønsker meg en selv. Måtte du gi mye for den?
  14. Det du kan gjøre er å høre med Pure Racing. http://www.pureracing.no/
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår