Gå til innhold

Sandblåsekabinett fra Biltema. Erfaringer?

Ranger emnet


Margido

Anbefalte innlegg

Har den tanken at jeg enten skal bygge et sandblåsekabinett selv, eller gå til innkjøp av det som Biltema har. Har ikke all verdens av penger nå, så jeg lurer på om noen har erfaring med det billige kabinettet til 1500,- ? Nå vet jeg at det ikke er noe super greier, men fungerer det til smått bruk for sandblåsing av små deler etc?

 

15-377_l.jpg

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt dette en del, fikk faktisk sandblåst toppdekselet oppi der:P Eneste jeg kan si noe på er måten hanskene er festet.. Blir du litt ivrig har de en tendens til å løsne. Er kun slangeklemmer som holder disse på plass. Men vurderer å gå til innkjøp av en slik selv.

 

Høres bra ut. Er sånne deler jeg tenker på. Mulig jeg går til innkjøp av kabinettet. Har lest litt om det på andre forum, og det som er negativt med det er slangeklemmene som ikke tetter, og så var det i to av hjørnene som sanden for ut kabinettet. Men det lar seg fikse med litt silikon og nye klemmer ;-)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. Er sånne deler jeg tenker på. Mulig jeg går til innkjøp av kabinettet. Har lest litt om det på andre forum, og det som er negativt med det er slangeklemmene som ikke tetter, og så var det i to av hjørnene som sanden for ut kabinettet. Men det lar seg fikse med litt silikon og nye klemmer ;-)

 

Stemmer det :) Skal ikke så mye til, men jeg kom på en annen ting også. Det er montert et filter oppe til høyre på den, og etter en stund kan dette gå tett, og du sliter med å se hva du holder på med:P Men det er ikke værre enn å rengjøre det av og til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titta på det da det kom for å se hvor stort det var osv... Men det var ikke helt det jeg var ute etter. For jeg fikk inntrykk av at siden det har 230V er det inkl luft og alt, mens jeg bare behøver et tomt kabinett. Ser nå (i beskrivelsen) at den har utvendig luftnippel.

 

Tok jeg feil? Og hva er det man egentlig får plass til oppi den lille kassa? :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så ikke detta før nå, men kan også si at den funker bra! :) Sanda resirkuleres, og havner nederst i kabinettet. Dette kan tidvis være en ulempe, da størrelakkflak o.l. gjerne setter seg fast i munnstykket. Det ligger også en innvendig film på glasset som kan byttes ut, etterhvert som det blir matt av sandkorn. Praktisk :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har en ide om en eksteremt billig og stor lakkboks:

 

Hva med å bruke en skrapa fryser? Stor tett boks, stort lokk med ordentlig pakning. Alt du trenger å gjøre er å montere inn en lampe, skjære hull i lokket evt siden til glass og hansker. + ta hull til slanger og evt et utløp med filter. Når det gjelder hanskene ser jeg for meg å skjære noen runde hull og lime inn biter av avløpsrør som stikker litt inn i fryseren og feste hansker på disse med slangeklemmer.

 

Fryseren vil jo ikke resirkulere sanden som et ordentlig sandblåseskap, selv om du kan lage skråkanter og få til det også hvis nødvendig. Jeg ser for meg å bare blåse og så spa sanden ut igjen.

 

Hva tror dere?

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Mistenker at plastikken inni fryseren fort slites ut. Så du bør ihvertfall kle det med stålplater inni.

 

Njaaa... er det ikke aluminumsplater inni de fleste frysere? Det er det ihvertfall i min. De vil vel slites ut etter hvert de også så klart.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår