Gå til innhold

Fordømte lys!

Ranger emnet


kesol

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dei lyktene som står på bilen er ofte montert xenon i frå fabrikk, so trur ikkje politiet legger merke til det, verre på EU:)

 

Joda, men en kan aldri væra sikker :P en jeg kjenner blei stoppa med det på ei slette langs skauen man ikke trudde det fantes snut :P Joda, Euèn er det verre med da..

- 1997 Nissan Micra tique

X-1987 Volvo 240 gl

X-1990 Toyota Corolla xli

X-1985 Volvo 740 gle

-BondeRASER-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn alt i alt vil jeg gjerne legge til at det er ETTERMONTERTE tåkelys som er verst, nettopp pga at de blir justert i hytt og gevær. Å møte en audi med tåkelys er slett ikke ille, fordi dem originale tåkelysa peker jo rett i bakken, nesten under bilen og bakover:P

 

Putt xenon i hue og rævva på en gammal haug med slappe lykter som peker i retning månen er bare dumt, sørg for skikkelige lykter først, og juster dem NED!

 

Om man kjører med ulovlige lys og blir blinket på og da er så råkul at man slenger millionwatts xenonlyskastere i trynet på den som blinker så er man bare utrolig forferdelig dum.

 

Man blir IKKE avskiltet på stedet med xenon i løkta.

 

Om noen kjører med kjørelys og tåkelys samtidig gjør ingenting så lenge dem lyser PÅ VEIEN!

 

Hvorfor sitte her og klage på idioter som blinker og blender, når man skryter av sine svære tusenmetere som man blinker tilbake med??? da er man plutselig med i gruppen "idioter"

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen kjører med kjørelys og tåkelys samtidig gjør ingenting så lenge dem lyser PÅ VEIEN!

 

 

Jo, det gjør det.

 

Forøvrig venter jeg fortsatt på forklaring fra en av tåkelystullingene om hva som er vitsen med å kjøre med nærlys+tåkelys.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det gjør det.

 

Forøvrig venter jeg fortsatt på forklaring fra en av tåkelystullingene om hva som er vitsen med å kjøre med nærlys+tåkelys.

 

hvorfor? hvorfor har det noe å si hvis dem ikke blender?

Digg med nær pluss tåkelys fordi du får bra lys som er behagelig spes ved møte med annen bil i mørke

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører jeg her hjemme og det er dagslys ute så kjører jeg med Park+ tåke. Går over til nær uten tåke når det blir mørkt ute. Men så fort jeg kommer ut i skogen eller landeveien eller fjellet etc så setter jeg på xenon grøft lys + halogen nærlys. Dette pga at det lyser bedre og jeg ser bedre.

 

Så der fikk du svar fra en av de tullingene som kjører med tåke/nær kombo. Og ikke kom med den idiotiske tilbakemeldingen med at det lyser dårligere. xenon tåkelysa mine lyser både bedre og lengre enn halogen hovedlyktene mine gjør. Så nei jeg får ikke ett bare bedre lys forran bilen og lurer synet til å se rett forran bilen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor? hvorfor har det noe å si hvis dem ikke blender?

Digg med nær pluss tåkelys fordi du får bra lys som er behagelig spes ved møte med annen bil i mørke

 

Dette burde være allmennkunnskap, men du ser slettes ikke bedre av å ha på tåkelys, du ser dårligere. Når nærområdet foran bilen er badet av lys får du dårligere persepsjon av hva som skjer i området langt foran der det er dårligere lys. Hva som skjer 5m foran bilen er totalt uinteressant å se på, siden man uansett kommer til å kjøre på det.

 

Derfor gjør det også noe at folk kjører med tåkelys på, siden de da er farligere sjåfører. Det er f.eks. større sjangs for at de skal kjøre på folk som går langs veien, iom at de ikke ser dem i tide. Dette er også grunnen til at det er forbudt å kjøre med tåkelys+nærlys.

 

Selv om tåkelysene ikke blender (noe de stort sett alltid gjør) er de fortsatt irriterende for møtende trafikk. Siden det da ikke finnes en eneste god grunn til å kjøre med dem, så er det bare å kjøre uten.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører jeg her hjemme og det er dagslys ute så kjører jeg med Park+ tåke. Går over til nær uten tåke når det blir mørkt ute. Men så fort jeg kommer ut i skogen eller landeveien eller fjellet etc så setter jeg på xenon grøft lys + halogen nærlys. Dette pga at det lyser bedre og jeg ser bedre.

 

Så der fikk du svar fra en av de tullingene som kjører med tåke/nær kombo. Og ikke kom med den idiotiske tilbakemeldingen med at det lyser dårligere. xenon tåkelysa mine lyser både bedre og lengre enn halogen hovedlyktene mine gjør. Så nei jeg får ikke ett bare bedre lys forran bilen og lurer synet til å se rett forran bilen.

 

Du burde prøve å sette på fjernlysene slik normale mennesker gjør. Alternativt kan du justere nærlysene dine eller bytte dårlige reflektorer.

 

Uansett hva du påstår vil tåkelysene med sin plassering og lysbilde gi et lyshav rett foran bilen i stedet for langt fram. Da ser du desto dårligere uansett hva du tror eller påstår. Du kan jo sette deg i stua og se ut av terrassedøra om kvelden. Når ser du mest av det som skjer i hagen; når du har på fullt lys i stua eller når du skrur av lyset?

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

landeveien eller fjellet etc så setter jeg på xenon grøft lys + halogen nærlys. Dette pga at det lyser bedre og jeg ser bedre.

 

Med nærlys og tåkelys, ser du veldig bra 5-10m foran bilen, hva hjelper det når du i 80 kmt kjører 22m/s

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår