Performance Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte om dette er en Facet Red Top pumpe? Oppsettet jeg har er -531 topp -2 stk 40 Dellorto -turbo fra FK motor Virker som om gasserne tømmer seg ved full gass, lurer på om det er pumpa som ikke gir nok. Ellers fungerer motoren veldig bra ved vanlig kjøring. Mye HK kan man regne med å få ved et slikt oppsett? Siter -05 Citroën C4 VTR -71 Volvo 142 De Lux -77 Volvo 244 turbo X 93 Citroën ZX 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Den pumpa er en red top. men den lever ikke noe høyt bensintrykk, ca 0,45 bar mao er du uegnet til turbobruk. Når man kjører med turbo må man ha en pensinpumpe som leverer mere trykk. Bensintrykke må bestandig ligge over turbotrykket Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Performance Skrevet Desember 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 ok, takker for svar. Noen anbefalinger om hva slags pumpe jeg burde gå til innkjøp av? Siter -05 Citroën C4 VTR -71 Volvo 142 De Lux -77 Volvo 244 turbo X 93 Citroën ZX 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 walbro eller bosch 044/040 Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Den pumpa er en red top. men den lever ikke noe høyt bensintrykk, ca 0,45 bar mao er du uegnet til turbobruk. Når man kjører med turbo må man ha en pensinpumpe som leverer mere trykk. Bensintrykke må bestandig ligge over turbotrykket Bensintrykket ligger som regel 3 bar over turbotrykket (gjerne enda høyere på godt trimmete). Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Bensintrykket ligger som regel 3 bar over turbotrykket (gjerne enda høyere på godt trimmete). Ikke på Dellorto forgassere, der er det max 0,18 bar over innsugs trykk/vacum. Men den pumpa der klarer ikke mer enn ca 0,5-0,7 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Ikke på Dellorto forgassere, der er det max 0,18 bar over innsugs trykk/vacum. Men den pumpa der klarer ikke mer enn ca 0,5-0,7 bar. OK, da beklager jeg det. Jeg er jo innsprøytningshore så. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Mitt tips til deg er å montere innsprøytningspumpe med tur og returrør på bilen og bruke en bensintrykksregulator fra malpassi som du får kjøpt på pedersens-racing som er beregnet for forgasserturbo. Er ganske godt utprøvd det der systemet, og vil tro at det er det du trenger :) Går det noe godt der der da, helt til du blir fri for bensin? :P Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Performance Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Sitter en malpassi regulator på den, men fant ut at den maks kan ha 5 bar bensintrykk inn, så de walbro og borsch pumpene jeg så på ble litt kraftige. Men fant en MSD pumpe som ga ut 2.8 bar, så tror den blir bra. Går egentlig ikke så værst, men er liten snurre på den, så det er nok mer bunndrag enn toppeffekt. Nå kutter den på 0.5bar, så resonnementet om at rød topp pumpa gir for lite trykk virker å stemme bra. Siter -05 Citroën C4 VTR -71 Volvo 142 De Lux -77 Volvo 244 turbo X 93 Citroën ZX 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Har den malpassiregulatoren en nippel for innsugstrykk ? Altså slange fra innsuget til regulatoren for å kjenne hvor mye turbotrykk du har ? Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Performance Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Ja, ser slik ut: http://www.misab.se/fkt2mont.htm Siter -05 Citroën C4 VTR -71 Volvo 142 De Lux -77 Volvo 244 turbo X 93 Citroën ZX 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.