Gå til innhold

Performance

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Performance

  • Bursdag 11/30/1981

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    C4 VTR
  • Biltype (eks Audi)
    Citroën
  • Årsmodell (eks 1995)
    2005
  • Motor (eks 1.6)
    HDi

Contact Methods

  • Bosted
    Mysen

Performance's Achievements

  1. Hei, Har lurt litt på å kjøpe meg en AX 4x4. Kunne du lagt ut litt info/bilder her? (har ikke brukernavn på nettby) Kjører du med drivverket originalt?
  2. kjøpte Vmaxx til min C4, funker fint. Er vel ca halv pris av KW...
  3. Vurderer å selge min 93 Citroën ZX 2.0 16V: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2144335&template=default Kan legge ut mer info/bilder her om noen ønsker.
  4. Tenkte kanskje jeg kunne lage en tråd hvor folk kunne legge ut bilder av ZXer Begynner med mine to: Min første bil, 94 ZX Avantage 1.8i Dagens bruksbil, 93 ZX 2.0 16V
  5. Ja, ser slik ut: http://www.misab.se/fkt2mont.htm
  6. Sitter en malpassi regulator på den, men fant ut at den maks kan ha 5 bar bensintrykk inn, så de walbro og borsch pumpene jeg så på ble litt kraftige. Men fant en MSD pumpe som ga ut 2.8 bar, så tror den blir bra. Går egentlig ikke så værst, men er liten snurre på den, så det er nok mer bunndrag enn toppeffekt. Nå kutter den på 0.5bar, så resonnementet om at rød topp pumpa gir for lite trykk virker å stemme bra.
  7. ok, takker for svar. Noen anbefalinger om hva slags pumpe jeg burde gå til innkjøp av?
  8. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte om dette er en Facet Red Top pumpe? Oppsettet jeg har er -531 topp -2 stk 40 Dellorto -turbo fra FK motor Virker som om gasserne tømmer seg ved full gass, lurer på om det er pumpa som ikke gir nok. Ellers fungerer motoren veldig bra ved vanlig kjøring. Mye HK kan man regne med å få ved et slikt oppsett?
  9. Veldig lett å sjekke disse ekstraspjeldene, trenger ikke skru noe som helst. Bare la bilen stå på tomgang, mens du ser på innsuget gir du litt gass. Da skal de to stagene på siden flytte på seg. Hvis dette ikke fungerer så vil bilen dra mye dårligere. Litt dårlig bilde, men var det jeg hadde på dataen, her ser du ihvertfall det staget på siden som hever seg når du gir gass.
  10. Hvis lufteslangen til tanken har falt av, så kjente ihvertfall jeg at det luktet veldig bensin av bilen, spesielt etter at jeg hadde fylt full tank og når bilen stod i solen. Det du kan gjøre er å bytte bensinfilteret, ta opp det gamle og se hvordan det ser ut inni, er det fullt av møkk og skitt så vet du hva problemet er. Regner med motorlampa virker når du setter på tenninga? En annen ting som er lett å sjekke er om ekstraspjeldene i innsuget virker når du gir gass. Ikke mye gass som skal til, er stort sett kun på tomgang de er lukket. Kan bli lekkasje i de to vakumklokkene som sitter oppe på hver side av innsuget.
  11. Kan bekrefte problemet som Citroën racer forteller om, flensen til utluftningsslangen røk og tanken ble full av støv og skitt. Det skjedde med min og jeg måtte, i tillegg til å rense anlegget, skifte dysene som var blitt fulle av skitt. Ellers ble jeg fortalt at bilen var blitt chippet og at denne chipen var blitt mappa for 98 oktan, slik at den kunne fjuske litt på 95. Jeg for min del merker ikke noe forskjell på 95/98, ikke noe fjusking. Eneste som har skjedd nå etter at jeg fikk renset anlegget er at den smeller i eksosen når jeg slipper gassen, ala WRC bil, ikke funnet ut hvorfor dette skjer. Hos meg har motorlampen lyst og ved diagnose får jeg feilen "feil med blandingsforhold", mistenker at dette er pga chippen, ikke prøvd med orginal EPROM. Noen som har noe ide om hvorfor bilen ettertenner?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår