Gå til innhold

Motoren er helt dau opp til 2000 omdr.

Ranger emnet


Professoren

Anbefalte innlegg

Kan spørre en Ford-mekaniker når jeg kommer på jobben; kanskje de har vært borti det før :)

 

Ja, det var det første jeg gjorde når jeg kom fra ferie i høst. Men må innrømme at jeg ikke ble veldig imponert av svarene.

 

Det hadde vært helt greit dersom de sa at de ikke hadde peiling. Jeg har hatt bil og skrudd bil i 20 år, men er nok litt på etterskudd når det gjelder elektronikk.

 

Bilen skal normalt dra godt fra 1250 omdr. og opp til rødmerkinga. Da jeg fikk problemet på ferie i sommer gikk motoren i nødprogram med campingvogna etter.

 

Vi kan si at det gikk sakte de siste 38 milene på tur til Sverige. Et vennepar vi kjørte sammen med kom frem 2,5 timer før oss.....

 

I Sverige fikk jeg byttet en sensor i motorstyringen og da ble bilen god som ny i 15 mil. Da byttet jeg luftfilter og fikk en "ny" bil. Den fungerte da i ca. 200 mil uten problemer. Den føltes dog noe latere enn vanlig.

 

Min teori er at det kan være luftmengdemåleren som er gåen. Men jeg er som sagt ikke noen gud på elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel første sjekk du kan gjøre selv er jo å nappe ut pluggen i luftmengdemåleren og se om dette påvirker hvordan bilen oppfører seg.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen lignende problemer med bilen min. Ofte lite kraft før rundt 2000 omdr. og dør ut fra rundt 2500 omdr. og oppover på 3. gir og høyere. Prøvde å koble ut LMM og da gikk bilen veldig mye bedre og trakk jevnt og fint opp til 4000 omr. Er det da helt sikkert at LMM er gått, eller kan det være andre ting?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår